Prolog + Information

Jepp, jag (NELAAAHH) är tillbaka :) Vi har kommit fram till en ny novell, och den kommer vi satsa helt på nu. Jag är tillbaka för att stanna.. Back on track, better than ever.


Information om You Spin My World Round And Round:
I den här novellen är inte Justin som alla andra. Han är killen som alla vill ha, men som ingen kan få! Han har blivit helt annorlunda sen Selena var otrogen och lämnade honom. Hans karriär håller på att gå åt skogen, hans mamma undrar vad hon har gjort för att få se honom uppföra sig såhär. Det enda han gör är dricker, och ligger med tjejer. TILLS han träffar Scooters brorsdotter, Georgina, som han känner sig märkligt dragen till. Hon vänder upp och ner på hans värld, utan att hon själv vet om det.

Prolog:
"- Justin, jag måste berätta en sak, grät Selena och satte sig ner bredvid mig.
- Berätta baby, svarade jag oroligt.
- Jag var.. otrogen, mumlade hon tyst.
- Selena, det gör inget. Vi älskar varandra, alla gör misstag. No biggie, bara det inte händer igen så, sa jag och pussade henne på pannan.
- JUSTIN!, skrek hon och puttade bort mig. Fattar du inte? JAG VAR OTROGEN!!
- Men det gör inget, jag älskar ju dig, svarade jag lugnt.
- Men jag älskar inte dig, väste hon och ställde sig upp."
 
Jag skrek till och satte mig upp. Min kudde var blöt av tårar och jag var helt svettigt. Jag lugnade ner mig och reste mig sedan upp för att öppna fönstret. Klockan visade halv 4 på morgonen. Och det var lika stjärnklart som alltid. Snön glittrade på marken och luften var kylig. Jag vinglade till och bakfyllan slog till som ett skott i huvudet. Jag måste sova, jag har ett viktigt möte med Scooter om ett par timmar. Angående min karriär som håller att "gå åt helvete" som han säger. Jag tycker det går finfint. Visst, jag kanske ligger runt med en del fans, men jag hör inte de klaga? Jag drog igen fönstret litegrann och kröp ner under täcket igen. Sen slöt jag ögonen och hoppade innerligt att bakfyllan skulle försvinna så snabbt som möjligt.
 
6 timmar senare.
 
- Justin, sitt och lyssna, sa Scooter kallt när jag kom in i hans kök.
- Jag lyssnar, muttrade jag och slog mig ner på en stol mittemot honom.
- Din karriär, håller på att gå åt..
- Helvete, härmade jag honom.
- Käften och lyssna!, röt han men jag hade redan vänt bort blicken.
 
En tjej i min ålder kom in i köket och gick till kylskåpet, utan att ens titta på mig. Hon var snygg, nej.. sexig var nog rätt ord. Scooter fortsatte snacka men jag lyssnade inte. Jag kollade bara på den där tjejen.
 
Gerorginas perspektiv.
 
Jag smällde igen kylskåpet och kollar upp. Möter Justins blick. Men jag vänder bort blicken. Jag hade fattat vad han var för typ. Knullade sina fans. Utnyttjade yngre tjejer. Drack som ett as och betedde sig allmänt skitigt.
Jag ryste till av tanken på att han faktiskt jobbade med min farbror.
Jag känner fortfarande hans blick på mig.
 
-Jag kommer snart.. mumlade Scooter när hans mobil började ringa.
Han lämnade köket.
- Hey, sa Justin. Sliskigt. Jag kollade inte ens upp. Vad hade han förväntat sig? 
- Jag är Justin, fortsatte han.
- Det menar du inte, muttrade jag.
- Och vem är du då min sköna?
Jag höjer på ögonbrynen, försöker hålla mig för skratt.
- Varför skulle jag säga det till dig Bedboy?
 
Justins perspektiv.
 
Aouch. Den sved.
 
- Justin, röt Scooter. - Låt Georgina vara. Det är min brorsdotter.
- Jag frågade ju förfan bara vem hon var, muttrade jag till svar och vände bort blicken från hennes kropp.
- Bara.. Låt henne vara. Och Georgina, håll dig borta för honom. Det sista du behöver i ditt liv är Justin. Han är farlig och du ska inte börja träffa honom, sa Scooter och kollade mjukt, men även hårt på Georgina.
- Haha, ingen risk, farbror, svarade hon och lämnade köket med en macka och ett glas juice.
 
Scooter vände blicken mot mig igen, och satte sig ner. Sen slängde han upp en mapp på bordet och nickade mot mig att jag skulle öppna den.
 
- Vad är det här?, undrade jag skeptiskt och tog upp alla papper.
- Det är lite låtar och sånt till ditt kommande album. Jag vill att du går igenom detta tills fredag nästa vecka, för då börjar vi spela in. Har vi tur så går det att rädda det lilla du har kvar av din karriär, svarade han hårt.
 
Jag stängde igen mappen, tog den och reste mig upp. Sen vände jag och gick. Min karriär håller inte på att gå åt helvete. Men visst.. Jag ska gå igenom låtarna och se om det finns något jag kan göra. Men inte idag, för det är en fet fest ikväll hos Sean Kingston som jag INTE tänker missa.
 
*
 
Jag drog ett djupt bloss och blåste ut den smutsgråa röken. En blond tjej log inbjudande mot mig lite längre bort, men jag brydde mig inte. Mina tankar fanns hos den där tjejen, Georgina. Bara att höra hennes namn gjorde mig fascinerad. Hon såg bra ut. Men verkade inte särskilt intresserad av mig. När jag tänker efter, så var det jävligt länge sedan en tjej var sådär mot mig. Man kunde nästan känna pulsen i festlokalen när jag kom in igen. Min gamla langare, Aaron kom fram och hälsade. Jag log snett och hälsade tillbaka innan jag drog till baren och beställde en drink, RedBull vodka. Med drinken i handen svepte jag med blicken över rummet och tog in alla detaljer. Festen skulle kunna hålla på hela natten. Dansgolvet var överfullt av dansande kroppar. Mest tjejer, killarna stod och tryckte i hörnen eller vid någon av barerna.
 
Georginas perspektiv.
 
Jag suckade och stängde ner facebook. Det är fredag, och här sitter jag helt forever alone. Alla mina kompisar är på någon jävla fest. Jag har ingen lust att festa med den här huvudvärken. Scooter är i studion och spelar in låtar med någon ny kändiskille som jag inte kan namnet på. Min mobil började ringa, det var Alice.
 
- Halloj, svarade jag och log
- Hej cheyen, vad händer?, sa hon och skrattade.
- Ne, typ inget. Alla är på någon stor fest men jag pallar inte för har sådan jävla huvudvärk, muttrade jag surt och slängde mig i sängen.
- Samma här, fast jag har ont i magen. Kan vi inte ses och kolla på film eller något? Jag har Ben & Jerry's, sa hon lockandes och skrattade.
- Kommer om 10, puss, flinade jag och klickade henne.
 
Snabbt reste jag mig upp och greppade mina nycklar. Sen gick jag till hallen, drog på mig ett par sneakers och hoppade in i bilen.
 
Justins perspektiv.

Tjejen log sexigt mot mig, men jag kunde verkligen inte koncentrera mig på vad jag gjorde. Allt jag kunde tänka på var Georgina. Det finns bara en annan person som har gjort ett så starkt intryck hos mig förut. Och det är Selena.


Nå? Vad tror ni? Kan det bli något?
Matilda kommer upp med mallarna senare ikväll tills dess...
KOMMENTERA :D !!
 
Xoxo / Matti & Nellah

Kommentarer
Postat av: elena

ja börja med den för den verkar grym

2012-08-06 @ 22:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0