Chapter 2 - Footsteps

Farbror skulle inte komma hem förens imorgon, så jag tog ett chokladglasspaket, en sked och satte mig i soffan. Jag bläddrade bland kanalerna tills jag fastnade framför Gossip Girl.

2 dagar senare.
 
- KOM IGEN!, tjöt jag.
- Säg det Chuck, säg att du älskar Blair!, fortsatte jag och kollade på teven som om han kunde se mig.
 
Jag bytte surt kanal när Chuck inte sa det utan bara gick därifrån. På teven kom det istället upp " Breaking News" på väderkanalen, så jag höjde volymen. Det handlade om att en storm var påväg in över Atlanta, och att den skulle bli farlig. Flera träd hade redan fallit över vägarna och folk varnades att stanna inne. Inga problem för mig, jag bytte kanal ännu en gång och kom fram till Top Model. Efter en stund började allt ljus blinka, och sen gick strömmen. Jag suckade och reste mig upp för att börja tända massa stearinljus. Sen gick jag upp till övervåningen för att hämta en filt och min favoritbok. Precis när jag skulle lämna rummet hörde jag dörren öppnas, för att sedan smälla igen. Fotsteg hördes tydligt.
 
- Hallå?, skrek jag och såg mig omkring efter något att försvara mig med, hårspray. Det får duga.
- Är det någon där?, inget svar. Bara fotsteg.
 
Jag smög nerför trappan och kollade försiktigt in i köket. Plötsligt las en hand på min axel. Jag skrek till, vände mig om och sprayade personen med mitt hårspray i ögonen.
 
- VAD FAN GÖR DU?, skrek personen och började gnugga sig i ögonen.
- Justin? Jösses förlåt. Här sitt, sa jag snabbt och tryckte ner honom på en stol.
 
Sen blötte jag ner en handuk som jag gav till honom så han kunde badda sina ögon.
 
- Vad gör du här?, fortsatte jag och slog mig ner på stolen bredvid.
- Jag kom för att Scooter sa till mig att hämta en mapp med låtar och sånt, svarade han.
- Okej, men jag ropade, varför svarade du inte? Jag trodde seriöst att du var en mördare som skulle döda mig, muttrade jag surt.
- Jag lyssnade på musik i hörlurar, muttrade han till svar och höll upp sina hörlurar som var kopplade till hans iPhone.
- Oh.. Okej, mumlade jag.
- Du vet, du kan ställa ner den där nu, sa han och nickade mot hårsprayen som jag höll i ett krampaktigt grepp.
- Mm, svarade jag och ställde den på bordet.

Han reste sig upp och gick med handuken till handfatet. Sen kramade han ur den och la den för att torka i vårat mini diskställ.
 
- Jag ska bara hämta mappen, sa han sedan och gick iväg till Scooters kontor.
Okej, sa jag igen och reste mig upp.
 
Efter en stund hörde jag hur hans telefon ringde där den låg på bordet. Scooter, stog det på skärmen. Jag tvekade lite innan jag lyfte den och svarade.

- Justins telefon, sa jag.
- Georgina? Varför svarar du i Justins telefon, sa Scooter förvirrat.
- Han är och hämtar mappen på ditt kontor, och glömde mobilen på bordet. Det skedde en liten.. Olycka, mumlade jag och hoppades att han inte skulle fråga vad som hände.
- Jaha, okej. Jag skulle bara ringa och säga att han får vänta ett par timmar med att komma hit igen, det ligger jättemycket träd på vägarna, så det är alldeles för farligt för honom att åka hit igen, svarade han.
- Va? Ska han vara här? Varför kan han inte sitta i sin bil?, utbrast jag högt.
- Georgina, det förstår du väl att du inte kan låta honom sitta i sin bil i flera timmar?, suckade Scooter.
- Jaja.. Hejdå, muttrade jag och la på.
 
Jag vände mig om och ryckte till när jag såg att Justin stod bakom mig.
 
- Vem var det?, frågade han.
- Det var Scooter, han sa att du måste stanna här ett par timmar för det är farligt att ge sig ut i bil just nu, svarade jag och mötte hans blick.
 
Han nickade och kliade sig i nacken.
 
Jag tog min filt och bok från bordet, då jag hade lagt det där innan efter den lilla "incidenten" sen gick jag ut och satte mig i soffan. Efter ett tag stördes jag i mitt läsande av att Justin harklade sig.
 
- Ja?, sa jag och tittade upp.
- Kan jag sitta ner?, frågade han och satte sig ner.
- Verkar som det, muttrade jag surt och tittade ner i boken igen.
 
Han fiskade upp sin mobil och började spela något spel, jag var inte säkert på vilket, men jag hade hört ljuden innan. 
 
- Vad spelar du? Jag har hört de där ljuden innan, frågade jag och tittade på honom.
- Mega Jump, svarade han och lät koncentrerad.
 
Justins perspektiv.
 
Georgina nickade, och fortsatte läsa i sin bok. Jag stängde ner spelet och vek upp blicken. Hennes ansikte skuggades från ljuset av alla stearinljus som hon antagligen ställt ut.
 
- Varför har du inte alla lampor avstänga för?, undrade jag och såg mig omrking.
- Det har jag inte, strömmen gick, svarade hon ointresserat utan att ens titta på mig.
 
Jag nickade lätt och såg mig omkring. Ljusen brann och lämnade efter sig ett skimrande sken. Min blick fastnade på Scooters spritskåp med glasdörr. Om man skulle ta sig ett glas? Eller två.. Jag reste mig upp och plockade fram en flaska vodka. Sen gick ut till köket och plockade fram en fanta från kylen, och ett glas. Jag hällde upp vodkan till lite mer än hälften, och sen lite fanta. När jag kom ut i vardagsrummet igen och ställde in vodkaflaskan i skåpet så hörde jag Georgina harkla sig bakom mig.
 
- Scooter kommer märka att du tog av vodkan, sa hon.
- Den där flaskan var full för typ 1 månad sen. Jag brukar ta lite när jag kommer hit. Han bryr sig inte, svarade jag och tog en klunk.
- Säger du det så, mumlade hon och såg ner i sin bok igen.
- Vad läser du?, frågade jag och satte mig i soffan igen.
- Pretty Little Liars, svarade hon.
- Går inte den serien på ABC family?, sa jag förvånat.
- Jo, men jag gillar att läsa böckerna innan jag ser serien, så att jag kan jämföra, sa hon.
- Varför då? Böcker är ju liksom.. Tråkiga, muttrade jag.
- Ge det ett försök, sa hon och plockade upp något från bordet bredvid henne.
 
Hon räckte mig en bok. Det var Pretty Little Liars bok 1. Jag ryckte på axlarna och bläddrade fram till första sidan. Eftersom det inte finns något annat att göra så kan jag väl ge det en chans.

Sådääär :D Haha, jag vet att klockan är 5 i 3 på natten.
Men jag fick asmycket inspiration.
Kommentera guys :D
XoXo /Nellah.

Kommentarer
Postat av: Johanna

När kommer nästa del? Du skriver så bra :)

2012-08-26 @ 11:36:22
Postat av: elena

super bra

2012-08-28 @ 18:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0