Love you like a love song - Chapter 29

"Söt du är med morgonfrisyr" sa jag och skrattade. Han himlade med ögonen och drog handen genom håret innan han satte sig bredvid mig och la armen om mig. Jag lät huvudet vila mot honoms bröstkorg och lyssna på hans hjärtslag.



"Hello people! Vi har chips och film!" sa Chaz glatt och klev innanför dörren. Bakom honom kom Ryan och Nicole. Jag skrattade lite och stängde dörren. 
"Vad är det för film då?" frågade jag och satte mig i soffan.
"The invasion, sen tvingade Nicole oss att titta på Dear John också, om du vill alltså" sa Ryan med ett flin.
Jag hällde upp chipsen i en skål och tog fram godis jag hade hemma och redbull. Jag ställde det på bordet och satte mig i Justin's knä. 
"Vilken vill ni se först?" frågade jag. "The Invasion!" utbrast killarna. Nicole suckade och nickade. "Jaja" log hon. Jag satte i filmen och hoppade ner i Justins knä igen. Han gav mig en lång och passionerad kyss men blev avbruten av Chaz.
"Get a room!" sa han och tittade på oss. Jag lipade åt honom och gav Justin en snabb kyss innan jag vände mitt huvud mot filmen. 
"OH LOOORD!" skrek Chaz halvägs in i filmen. "Men Chaz, det är ju inte ens läskigt" flinade jag.
"Jo fan, herregud herregud herregud" mumlade han mot en kudde han tryckt mot ansiktet. Justin skrattade och som vanligt fick jag ett automatiskt leende på mitt ansikte. Jag har aldrig hört något gulligare skratt än honoms. Vi tittade klart på filmen och flera gånger hade vi alla fått skrattattacker pga Chaz som höll på att skita ner sig av rädsla. Jag har redan sett den så jag tycker inte filmen var ett dugg läskig. 
"Nästaaaa!" sa jag och stoppade in Dear John i dvd:n. Den har jag också sett men det var något år sen. Jag kröp in i Justins famn. När filmen var slut satt både jag och Nicole och asbölade. Jag tittade mot Chazs håll som satt med tårögda ögon. 
"Naaaaw Chaz!" utbrast jag och torkade mina egna tårar. Jag tittade på mina blöta fingrar som var helt svarta. Jag vände mig mot Nicole och vi båda brast ut i skratt. Hon hade maskara runt ögonen och över kinderna. "Mel, Nico, andas!" flinade Justin. Jag la ansiktet i händerna och kontrollerade mig själv. 
"Är jag fin eller?" sa jag och log med tänderna. "Japp, den finaste, även om du är svart i hela ansiktet" log han. Jag slog honom löst på armen och kysste honom.
"Vad ska vi göra nudå?" sa Ryan. Jag ryckte på axlarna. "Bada?" "Låter bra!" 

Alla stack hem och hämtade sina badkläder, och kom tillbaka till mig därefter. Vi fattade tag i varandras händer och hoppade i poolen samtidigt. Efter flera timmars skojande i vattnet gick vi upp. Vi torkade oss och tog på oss våra kläder. Sedan gick vi ut en stund och bara skrattade och pratade om allt möjligt. För en gångs skull kunde jag bara ha kul utan att tänka på mamma.


Kommentarer
Postat av: Melina

Asbra!

Kan inte vänta tills nästa del! <3

2011-07-18 @ 23:54:33
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-19 @ 00:34:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0