Love me or let me go - Chapter 53

Jag tar ett djupt andetag och reser mig upp. Jag torkar tårarna och går in på badrummet. Jag tvättar ansiktet med kallt vatten och torkar av ansiktet i en handduk. Jag går ut till min väska och tar fram en vit tjocktröja och ljusblåa shorts. Jag måste prata med Justin, jag måste förklara. Det kan inte vara slutet än. Jag suckar högt och tar ett djupt andetag innan jag öppnar dörren. Jag har ingen aning om vart han är, men jag antar att jag få leta upp honom. Jag går runt ett tag och jag tänker precis gå tillbaka när jag hör en snyftning. Inte vems som helst. Justin. Jag svänger runt hörnet och känner hur det sticker till i magen när jag ser vilka som står där. Justin och Jasmine står och kramas.

Jag tittar chockat på dom och tackar gud över att dom inte har sett mig. Jag backar försiktigt och klantig som jag är råkar välta ner någon grej på bordet bakom mig så det blir en hög smäll. Snabbt som fan springer jag iväg innan dom hinner se mig. Jag hör hur dom säger "Vad var det där?" men jag ignorerar dom och springer ner mot lobbyn. Tårarna rinner nerför mina kinder samtidigt och jag känner hur det börjar bli svårt att ens se någonting. Jag springer ut från hotellet och just vart jag ska har jag ingen aning om just nu. Det enda jag vet är att jag måste bort. När jag sprungit en bit och är tvungen att stanna för att andas sätter jag mig ner i gräset och lutar ryggen mot ett träd. Jag suckar och torkar tårarna. Jag andas tungt och får anstränga mig för att inte gråta ännu mer. Jag förstår inte. Justin kramade Jasmine, jag trodde han hatade henne? Efter allt hon gjort.. Hur fan kan han förlåta henne?! 
Efter flera timmar reser jag mig upp och tar fram mobilen i bakfickan. Jag måste ha råkat stänga av den av misstag för den är avstängd, jag sätter på den och ser att flera i crewet har försökt nå mig. Jag lägger ner den i fickan igen och går långsamt tillbaka. Ännu ett par tårar rinner nerför mina kinder men denna gången låter jag dom rinna. När jag ser några paparazzis bakom ett träd torkar jag snabbt tårarna och börjar gå snabbare. Om dom ser mig gråta kommer dom bara hitta på en massa skit för att ha en bra story.
När jag kommer fram till hotellet öppnar jag dörren och tittar runt i lobbyn. Där sitter Justin en bit bort och tittar ut genom fönstret... Man ser att han har rödgråtna ögon, det gör ont att se honom såhär. Jag tänker precis gå fram till honom när Jasmine dyker upp framför mig.
"Det är ingen bra idé" säger hon och jag suckar.
"Jasmine, akta på dig" säger jag och nu är det hon som suckar.
"Så du ska gå till honom och såra honom ännu mer? Han kommer inte vilja prata med dig, han kommer inte låta dig förklara, för han såg det med sina egna ögon, han behöver ingen förklaring. Allt han behöver är att du försvinner" säger hon och en tår rinner ner för min kind. Jag suckar och vänder mig om och går upp mot rummen. Jag kan inte stanna kvar här. Som Jasmine va, han vill att jag försvinner, han skulle må så mycket bättre då. Jag hoppas bara han inser att Jasmine är inget att ha. Han är dum som förlåter henne över huvudtaget. Det är en sak jag inte förstår. Jag knackar på Ryan's rum och efter en stund öppnar han. 
"Heeeey, var har du varit? Vi har letat efter dig, du bara försvann!" säger han och jag suckar lite.
"Ryan, jag måste hem" säger jag och hans ansiktsuttryck ändras till chocokat.
"Va? Varför då?" säger han förvånat. 

JUSTINS PERSPEKTIV
När Jasmine kom och satte sig vid mitt bord och försökte trösta mig reste jag mig bara upp och gick iväg. Jag orkar varken med henne eller någon annan. Anledningen till att jag kramade henne var för jag var så jävla sårad att jag inte hade någon annan att gå till. Hon råkade bara vara där med öppna armar. Jag går upp mot mitt och Demi's hotellrum och hoppas att hon inte är där inne. Hur mycket jag än försöker, så går det inte stoppa mina tårar från att rinna. Precis när jag ska runda hörnet hör jag välbekanta röster. Demi och Ryan.
"Demi, varför ska du hem?" säger Ryan och jag hör hur Demi suckar.
"Jag kan inte säga, men jag kan heller inte vara kvar, jag behöver tid för mig själv, okej?" säger hon och jag blir chockad. Ska hon åka hem? Mitt hjärta vill att hon ska stanna, men mitt huvud vill inte se henne mer över huvudtaget. Men hon kysste Pauly, när hon nyss hade sagt att hon inte har känslor för honom. Hon ljög. Hon sjönk lågt denna gången. Hon sa att hon aldrig skulle sjunka lika lågt som Jasmine och vara otrogen och såra mig, men hon det är precis vad hon har gjort.
"Okej, jag bokar ett flyg åt dig, men är du säker?" säger Ryan och eftersom Demi inte svarar antar jag att hon nickar.
"Du vet att du får komma tillbaka när du vill, och om du behöver något är det bara ringa, okej?" säger han och Demi snyftar till.
"Var är Carro?" frågar hon. "I sitt rum" säger Ryan och jag hör steg komma hitåt. Jag vänder mig om och går snabbt bort därifrån. Jag hör hur en dörr öppnas och stängs. Jag antar att vi är slut nu, jag och Demi. Tjejen jag älskar mest i hela världen försvinner. Men det kanske är lika bra? 


Kommentarer
Postat av: Melina

Sjukt bra <3

2011-08-03 @ 17:54:05
Postat av: Sandra

OH MY BIEBER! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR BÄSTA NOVELLEN NÅGONSIN

2011-08-03 @ 18:20:02
URL: http://mileyfreak.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

åååh hoppas typ att hon åker iväg o så skäms Pauly o berättar sanningen så åker Justin efter henne ;D så blire helt romantiskt o dramatiskt xd

2011-08-03 @ 19:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0