My little sweetheart- Kapitel 40

Gaby’s Perspektiv
Jag läste meddelandet om och om igen för att verkligen se om det var sant.
Jag flög snabbt upp ur soffan och började att hoppa runt de bruna trä bordet i vardagsrummet.
Medans jag hoppa runt svarade jag Justin,
* Klart! Men vilken tid? OMB! Längtar :D*
Det tog inte lång tid innan jag fick svaret.
*Kvart i sju min bebis (: *
Jag log för mig själv och sedan vände huvudet mot klockan.
Klockan var fyra nu så det betyda att Justin blir utskriven ur sjukhuset om en timme.
Det var rätt så lång tid kvar till jag kunde börja dra mig till Justins hus.
Jag var tvungen att Duscha och klä på mig men det lär inte ta så lång tid som tills klockan blir kvart i sju.
Justin’s Perspektiv
Jag satt ner på de kalla golvet i det lilla vita rummet i min gröna mjukis dress med en lite väska mamma hade kommit med, Där inne fans bland annat tandborste och kalsonger.
Jag hade länge tänk på de där med vad jag skulle överska Gaby med när jag kom hem men jag tänkte att det skulle bli lite bättre att fixa överraskningen innan jag åker iväg på turné för att mamma hade berättat till mig att vi får flytta fram turnén i hela tre veckor!
Jag vet inte precis hur mina fans kommer att ta det men jag måste vila från allt efter krocken och då skulle det blivit bra om jag och Gaby åkte iväg någonstans helt själv eller med några kompisar långt från allt och alla.
- Mamma, mumla jag och ställde mig upp från det kalla golvet. – Du, fortsatte jag.
- Ja, sa hon och titta frågande på mig.
- Jag har tänkt att berätta detta länge men jag vet inte om du kommer att tillåta det, Sa jag och titta ner i golvet.
Jag ville inte möta hennes frågande och orliga blick.
- Skulle du låta mig och Gaby åka som till tillexempel Hawaii själv? Frågade jag och väntade nervöst men tålmodigt på svaret.
Jag lyfte lite på blicken och såg hur hon tänkte.
- Jag menar, det är ju bara att vi åker iväg från allt innan jag åker på turné så att jag får vila ut ordenligt och så att vi får lite tid för oss själva, Sa jag.
Jag såg hur mamma lyfte händerna och la dem i kors,
- Vi får prata om det sen när Gaby kommer, nu har du annat att tänka på. Som tillexempel vad vi ska göra för mat, Sa mamma.
Jag såg hur hon börja att sakta dra sig till sängen och lyfte upp de vita täckte och sedan lät det falla ner för den lilla sängen.
- Justin, vi går om en halv timme så se till att du har allt.
Jag tog min hand och la den lätt på bakfickan för att se om mobilen var där, om mobilen är där så är allt med, Mobilen är de viktigaste så om den är med är allt med.
Hemma
Mamma stod och höll koll på köttet på spisen medans jag hacka grönsaker.
Jag hade bestämt mig för att göra lasagne åt Gaby, mig och mamma för att jag visset att Gaby gillade Lasagne.
- Mamma jag måste fixa mig innan Gaby kommer, Sa jag och skar den siste biten på gurkan.
Han nicka instämmande med blicken på spisen.
Jag lämna gurkan på köks borde och började att dra mig till mitt rum bredvid köket, Jag visste inte än vad jag skulle ha på mig. Det skulle säkert bli det vanliga, svarta jeans med hängslen som hänger ner över sidan och en vit t-shirt med ett svart tryck på.
Jag gick in i rummet och öppna min stora garderob, drog på mig kläderna och när jag precis hade dragit på mig min t-shirt hör jag hur det plinga till på dörren.
Jag stängde snabbt garderoben och sprang till spegeln i hallen för att se om mitt hår var på plats.
mitt hår stod åt alla håll, jag försökte att fixa håret så snabbt så möjligt.
Jag hörde hur mamma börja att går från köket och in i hallen.
- Håret är inte så viktigt, Sa hon och rufsa snabbt till håret.
- Vad fan mamma, Sa jag irriterande och slog i med ena foten i golvet.
Jag hörde hur handtaget trycktes ner och dörren knaka till..
Gaby’s Perspektiv
Jag läste meddelandet om och om igen för att verkligen se om det var sant.
Jag flög snabbt upp ur soffan och började att hoppa runt de bruna trä bordet i vardagsrummet.
Medans jag hoppa runt svarade jag Justin,
* Klart! Men vilken tid? OMB! Längtar :D*
Det tog inte lång tid innan jag fick svaret.
*Kvart i sju min bebis (: *
Jag log för mig själv och sedan vände huvudet mot klockan.



Klockan var fyra nu så det betyde att Justin blir utskriven ur sjukhuset om en timme.
Det var rätt så lång tid kvar till jag kunde börja dra mig till Justins hus.
Jag var tvungen att Duscha och klä på mig men det lär inte ta så lång tid som tills klockan blir kvart i sju.
Justin’s Perspektiv
Jag satt ner på de kalla golvet i det lilla vita rummet i min gröna mjukis dress med en lite väska mamma hade kommit med, Där inne fans bland annat tandborste och kalsonger.
Jag hade länge tänk på de där med vad jag skulle överska Gaby med när jag kom hem men jag tänkte att det skulle bli lite bättre att fixa överraskningen innan jag åker iväg på turné för att mamma hade berättat till mig att vi får flytta fram turnén i hela tre veckor!
Jag vet inte precis hur mina fans kommer att ta det men jag måste vila från allt efter krocken och då skulle det blivit bra om jag och Gaby åkte iväg någonstans helt själv eller med några kompisar långt från allt och alla.
- Mamma, mumla jag och ställde mig upp från det kalla golvet. – Du, fortsatte jag.
- Ja, sa hon och titta frågande på mig.
- Jag har tänkt att berätta detta länge men jag vet inte om du kommer att tillåta det, Sa jag och titta ner i golvet.
Jag ville inte möta hennes frågande och orliga blick.
- Skulle du låta mig och Gaby åka som till tillexempel Hawaii själv? Frågade jag och väntade nervöst men tålmodigt på svaret.
Jag lyfte lite på blicken och såg hur hon tänkte.
- Jag menar, det är ju bara att vi åker iväg från allt innan jag åker på turné så att jag får vila ut ordenligt och så att vi får lite tid för oss själva, Sa jag.
Jag såg hur mamma lyfte händerna och la dem i kors,
- Vi får prata om det sen när Gaby kommer, nu har du annat att tänka på. Som tillexempel vad vi ska göra för mat, Sa mamma.
Jag såg hur hon börja att sakta dra sig till sängen och lyfte upp de vita täckte och sedan lät det falla ner för den lilla sängen.
- Justin, vi går om en halv timme så se till att du har allt.
Jag tog min hand och la den lätt på bakfickan för att se om mobilen var där, om mobilen är där så är allt med, Mobilen är de viktigaste så om den är med är allt med.
Hemma
Mamma stod och höll koll på köttet på spisen medans jag hacka grönsaker.
Jag hade bestämt mig för att göra lasagne åt Gaby, mig och mamma för att jag visset att Gaby gillade Lasagne.
- Mamma jag måste fixa mig innan Gaby kommer, Sa jag och skar den siste biten på gurkan.
Han nicka instämmande med blicken på spisen.
Jag lämna gurkan på köks borde och började att dra mig till mitt rum bredvid köket, Jag visste inte än vad jag skulle ha på mig. Det skulle säkert bli det vanliga, svarta jeans med hängslen som hänger ner över sidan och en vit t-shirt med ett svart tryck på.
Jag gick in i rummet och öppna min stora garderob, drog på mig kläderna och när jag precis hade dragit på mig min t-shirt hör jag hur det plinga till på dörren.
Jag stängde snabbt garderoben och sprang till spegeln i hallen för att se om mitt hår var på plats.
Mitt hår stod åt alla håll, jag försökte att fixa håret så bra och snabbt så möjligt.
Jag hörde hur mamma börja att går från köket och in i hallen.
- Håret är inte så viktigt, Sa hon och rufsa snabbt till håret.
- Vad fan mamma, Sa jag irriterande och slog i med ena foten i golvet.
Jag hörde hur handtaget trycktes ner och dörren knaka till..


KOMMENTERA!
Tycker ni att som själva ska åka till Hawaii eller med Ashely och Jaden?
Behöver hjälp!

Det va någon som sa att hon inte såg menyn, ska maila tjejen som gjorde desigen och se om hon kan fixa det! :)
btw, tack att du sa till.

Kommentarer
Postat av: jennie

meer de ska åka själva !!!!!! meer <3 <3 <3<3

2011-04-22 @ 21:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0