Love you like a love song - Chapter 16

"Dom kände väl igen den snygga hunken här" sa Chaz och pekade på sig själv. Jag brast ut i skratt, och jag råkade skratta förhögt. Flera tittade på mig, viskade och pekade mot Justin. Fan. Vi försökte att inte bry oss om allt folk som stirrade på oss, eller ja, Justin, så vi pratade på som vi alltid gör. Vi beställde våran mat och gick tillbaka ut till bilen.



Klockan var 17.00 och vi skulle gå till festen om en timme. Jag och Nico satt och sminkade oss. Jag sminkade mig med rätt mycket mascara och rött läppstift medans Nico använde mascara, läppglans och lite kajal. Jag hade nyss duschat så jag lät mitt hår självtorka, och Nico lockade sitt. Jag drog på mig min svart/gråa klänning och Nicole hennes blåa. Vi tittade oss i spegeln och log mot varandra. "Yeaaah!" sa Nicole och gjorde en highfive med henne. Jag skrattade och gick ner för trappan med Nicole bakom mig. Killarna stog där nere och väntade, när dom fick syn på oss stog dom och gapade. "Daaaaamn" sa Chaz. Jag skrattade och granskade killarna. Chaz hade på sig en svart t-shirt det stog its party time, bitch på och mörkblåa jeans, Ryan hade på sig en grå munkjacka med nån cool text på, vad det stog vet jag inte, och nästan likadana jeans som Chaz. Justin hade en grå V-ringad tröja, en skinnjacka, svarta jeans och turkos keps. Fan vad snygg han var. "Snygg du är" viskade Justin tyst i mitt öra och log. Jag bet mig i läppen och tog min väska och öppnade ytterdörren. "Damerna först" sa jag och gjorde en gest med händerna att dom skulle gå ut. "Ha-ha" sa Justin med ett leende. Jag log mot dom och gick ut. Dom kom strax efter och vi hoppade in i Justin's bil.
Vi åkte till lokalen festen skulle vara i, det var Cloes 16-årsdag, så hon skulle ha en stor fest. Jag vet att hon är en stort fan av Justin så jag ska presentera henne för honom. Vi hoppade ur bilen och man kunde höra tydligt hur musiken dunkade där inne. Vi sa våra namn till vakterna som stog vid dörren, och dom släppte in oss när dom letat upp oss på listorna. Inne i lokalen var det massor av folk, det var några bord och stolar i hörnen, en stor scen längst fram mot väggen och några långa bord med massa snacks och sånt, sedan en rätt stor bar på sidan. "Kom, du måste hälsa på Cloe!" sa jag glatt till Justin och tog hans hand. Jag drog runt han tills jag äntligen hittade Cloe. Hon stog med ryggen om oss och pratade med Adriana, som också är jätteschysst. Jag släppte Justin's hand och knackade henne på axeln. När hon fick syn på mig brast hon ut i ett leende och kramade mig, men när hon fick se att Justin Bieber stog bakom mig blev hon helt hyper. 
"OH MY GOOD, JUSTIN BIEBER, VAD GÖR DU HÄR?!" skrek hon för att överrösta musiken. Han lutade sig mot henne så han kunde prata i hennes öra, "Grattis! Mel här berättade att du fyllde år!" sa han och ställde sig rakt igen. Hon kramade Justin och tillslut mig. "Tacktacktack så jävla mycket, taaack!" sa hon och hoppade runt samtidigt som hon kramade om mig. "Grattis på födelsedagen!" log jag mot henne. 
Låten byttes till Only Girl med Rihanna, så jag drog med Justin ut på dansgolvet där Nicole och dom andra stog och började dansa. Vi dansade ett långt tag tills jag kände att det vibrerade mot mitt bröst, min mobil. Jag hade lagt den i bhn för jag hade ingen annanstans att lägga den, och jag ville ha den nära mig ifall mamma eller någon skulle ringa. Justin tittade på mig när jag drog ut den ur bhn och jag bara log oskyldigt och svarade utan att kolla på skärmen. "Hallå?" svarade jag.
Jag hörde att någon sa nåt men jag hörde inte för musiken, så jag gick och satte mig på en stol en bit bort och svarade samma sak igen. "Hej gumman, var är du?" hörde jag pappa säga. Jag höll för ena örat. "På Cloe's födelsedagsfest, är du på sjukhuset eller?" frågade jag. Jag ville åka till mamma men mamma ville inte att jag skulle se henne såhär, jag skulle bara bli deppig, och hon vill att jag ska vara glad och umgås med mina kompsiar, samt gå till skolan och inte stanna med henne på sjukhuset hela dagarna.
"Ja, du Melanie.. Kan du komma till sjukhuset imorgon?" frågade han. "Vadå, vad har hänt?" sa jag oroligt. "Jag vill inte säga det över telefon.." sa han. "Men då kommer jag till er då!" sa jag. "Nej, nej, kom inte. Jag berättar imorgon, det är inte så allvarligt" sa pappa. "Men sluta ljug för mig, berätta förfan!" sa jag irriterat. "Din mamma hon.. doktorn sa att hon bara har en månad kvar att leva. Jag är ledsen älskling" sa han och jag hörde hur hans röst sprack i slutet. Jag kände hur jag mina tårar bara rann och rann ner för mina kinder. "Pappa.. jag kommer nu" sa jag. "Nej! Mamma vill att du ska stanna kvar och ha kul! Det var därför jag inte ville berätta nu, speciellt inte över telefon, men jag vill inte bråka nu och göra din mamma ledsen" sa han och snyftade. Jag stängde av telefonen och la tillbaka den i bhn. Jag gick med tunga steg och satte mig på en stol vid baren. Fan ta allt och alla. Varför måste MIN mamma dö? Varför just hon? Mina tårar rann, flera personer verkade märka men ingen frågade något. Det var inte bara jag som grät, flera stycken var aspackade och grät utan anledning. Jag började dricka. Alkohol. Jag drack minst 10 shots, sen satte jag mig i en soffa med en spritflaska och bara drack. Alkoholen skulle få bort min smärta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mer mer mer! :D

2011-07-06 @ 23:05:10
Postat av: elena

super bra

2011-07-06 @ 23:14:05
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra! ;D mera! ;)

2011-07-06 @ 23:26:06
Postat av: Emelie

du är så himla duktig på att skriva!!

2011-07-07 @ 03:49:09
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0