Love me or let me go - Chapter 22

Han låser dörren och sätter sig ner i soffan.
"Ville du något speciellt?" undrar jag.
"Ehm, ja. Och jag vill att du säger sanningen hur ont det än gör för mig" säger han och jag känner nervösiteten komma krypandes.


"Har du ljugit för mig?" frågar han och tittar djupt in i mina ögon. 
"Va?" säger jag förvirrat och sätter mig ner i soffan jämte honom.
"Du gillar mig, eller hur?" säger han och jag nickar långsamt. 
"Så hur vet jag att du inte ljög ihop den där historien för att få mig att vända mig mot Jasmine så att du har en större chans att få mig och inte hon?" säger han och tittar ner i sitt knä.
"Justin?! Har Jasmine sagt det där?" säger jag och reser mig upp och han nickar smått.
"Jag vet ju att du gillar mig, och du kanske ljög för att få mig på din sida" mumlar han.

"Seriöst Justin?! Hur fan kan du ens tro något sånt om mig? Jag är din bästa vän, jag skulle ALDRIG göra något sånt, jag skulle aldrig göra något för att såra dig. Jag sa sanningen till dig förut, varför är det så svårt för dig att tro på mig?! Det är fan Jasmine du borde snacka med, inte mig!" säger jag upprört och känner hur en tår rinner ner för min kind.
"För det är svårt att tro att Jasmine har varit otrogen mot mig, eller utnyttjar mig, hon är inte sån när hon är med mig. Du känner henne inte som jag gör" säger han och suckar. 
"Och jag då?! Är det så jävla lätt för dig att tro att jag skulle ljuga för dig?! Jag skulle aldrig göra så mot någon jag älskar så jävla mycket. Jag såg själv hur ledsen du blev när jag berättade, jag skulle ALDRIG göra något för att göra dig ledsen med mening, speciellt inte ljuga.
Fattar inte hur du kan tro på henne mer än din egna bästa vän sen år tillbaka. Trodde jag betydde mer för dig" säger jag och rusar ut genom dörren innan han hunnit säga något. Tårarna rinner ner för mina kinder och jag springer in i vårat egna hotellrum. 
Jag ser att Jasmine ligger i MIN säng och tittar på tv. Jag går snabbt fram till henne och ställer mig framför henne så hon inte ser tvn. 
"STICK, JAG VILL INTE HA DIN ÄCKLIGA KROPP I MIN SÄNG!" skriker jag och drar ner henne från sängen.
"Men ta det lugnt din jävla hora! Räcker det inte med att du har förstört mitt och Justins förhållande och min chans att bli världsberömd? Och du kallar mig självisk.." säger hon och går in i sitt rum och stänger dörren efter sig.
Jag sätter mig ner i sängen och andas häftigt. Jag är bara så arg, och speciellt sårad. 
Justin och jag har varit bästa vänner i nästan 3 år, och ändå tror han på Jasmine mer än mig, när jag suttit och berättat för honom att hon utnyttjar honom, och är otrogen, men han vill inte lyssna. Han vill inte tro på det dåliga, även om det är sant. Och det värsta av allt är att han blir arg på mig, inte Jasmine, när det är hon som har gjort fel.
Allt jag gör är att bry mig om Justin. Allt är Jasmines fel. Allt. Hon är skälet till att min och Justin vänskap nästan är förstörd, hon är skälet till att Justin mår dåligt, hon är skälet till allt som har hänt, och jag hatar henne bara mer för det. 
Hon har fått Justin, världens finaste, underbaraste, snällaste, roligaste, bästa kille att vända sig mot mig. Hon har hjärntvättat honom med sina jävla lögner.
Allt detta för att Jasmine ska få sin vilja genom. Hon bryr sig inte om Justin eller honoms känslor, hon bryr sig endast om sig själv, ingen annan. Hon bara sårar folket omkring henne, och jag är jävligt trött på det. 
Detta måste få ett stopp. Jag måste bevisa för Justin att jag talar sanning. 


Kommentarer
Postat av: emma

men aså självklart kommer ju hon bevisa att hon talar sanningen. men när hon gör det då får hon inte ta tillbaka justin så lätt. han måste ju lixom fatta att han gjort fel... :s

btw, SKIT BRAAAAAA!! :D

2011-07-26 @ 17:12:57
Postat av: matilda!

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer!

Hur kan Justin tro något sådant om henne? Idiot!

2011-07-26 @ 17:21:38
URL: http://mynovels.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Älskar de :D

2011-07-26 @ 17:25:45
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

herregud... haha vet inte om jag ska gråta elr skratta.. du är iaf sjuukt duktig på skriva!!;D

2011-07-26 @ 17:32:52
Postat av: joanna!

superbra! dina novellerär grymma! hoppas det kommer upp fler idag. älskar din blogg. kram!

2011-07-26 @ 17:38:04
Postat av: nayara

merrrrrrr ber dig

2011-07-26 @ 17:40:26
Postat av: Melina

Jätte bra! <3

2011-07-26 @ 18:16:45
Postat av: Anonym

mer mer :D

2011-07-26 @ 18:30:38
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

OMG MER! Hoppas hon typ säger åt Justin att ställa sig i garderoben eller någonting medans hon snackar med Jasmine i rummet, och Jasmine säger sanningen till Demi. Haha! ;)

2011-07-26 @ 19:49:29
URL: http://bieberlicious.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!

MEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

2011-07-26 @ 20:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0