Love me or let me go - Chapter 12

Jag loggar ut och slänger mig i sängen och lyssnar på Jasmine som står och sjunger i duschen. Hon sjunger riktigt bra, men dock itne lika bra som Demi. Demi hatar att sjunga för folk, och bara ett fåtal har hört henne sjunga, och en av dom är jag. Och jag blev helt stum när jag hörde henne, hon träffade alla noter pefekt och ja, vad kan jag säga? Hon är en naturbegåvning.



DEMIS PERSPEKTIV
Jag och Caroline går mot vårat hotellrum efter flera timmars danstränande. Caroline går först och öppnar dörren, sen stänger hon den igen utan att jag ens hunnit se rummet. 
"Vadå? Varför stänger du?" säger jag och tänker precis ta tag i handtaget när Caroline blockerar vägen. Jag tittar förvirrat på henne.
"Uhm.. Jag tror inte du vill se det där" säger hon och skakar på huvudet. Vad är det jag inte skulle vilja se? Hon flyttar sig lite så jag kan öppna dörren, och hon hade rätt, jag vill inte se det där. Justin och Jasmine, strulandes i sängen. Jag harklar mig högt och dom tittar upp på mig.
Justin ler ett oskyldigt leende medans Jasmine flinar hånfullt, jag ser på lång väg hur glad hon är över att det är hon som ligger där, inte jag. Jag blänger åt henne och struntar i att Justin ser och drar med mig Caroline in till badrummet och låser dörren.
"Jag hatar henne!" viskar jag slänger ner min väska på golvet. Caroline sätter sig på toalocket. 
"Såg du vilket flin hon hade eller? Hon är så jävla glad över att det är hon som har fått Justin, inte jag" väser jag tyst så inte Jasmine och Justin hör något. Caroline tänkte precis säga något när det knackade på dörren.
"Carro, Demi, vad gör ni? Kom ut!" säger Justin och rycker lite i handtaget. Jag suckar och vänder blicken till Carro.
"Dom kommer väl antagligen inte gå någonstans så det är väl bäst att vi går ut, jag kan få ut Jasmine så kan du och Justin prata?" säger hon tyst och slänger en blick mot dörren i hopp om att inte Justin hörde. Jag nickar.
"Det är väl lika bra, han kommer väl säkert vilja prata med tanke på hur konstigt jag betett mig på sistone" säger jag och suckar.
"Baaaaaaaabe, kom ut!" säger Justin och bankar på dörren samtidigt som han rycker i handtaget, "Jag vet att du inte är på toa, för isåfall skulle du inte dragit in Caroline där också! Unless.. du kanske mördar henne?" säger Justin och jag hör hans höga gulliga skrattt genom dörren. Jag ler lite och låser upp dörren. Justin tar min hand och drar ut mig. 
"Sitt" säger han bestämt och puttar ner mig i sängen.
"Voff" säger jag ironiskt och lägger armarna i kors. Justin skrattar men blir sedan seriös igen.
"Jasmine, kan du gå ut lite?" frågar Justin och nickar mot dörren. 
"Meh, varför då?" suckar hon och lägger händerna i midjan. Caroline himlar med ögonen och drar ut henne genom dörren. "Tack!" ropar jag och Caroline ler mot mig innan hon stänger dörren. 
"Så, vill du förklara varför du betett dig konstigt på sistone?" frågar han och sätter sig i fåtöljen mittemot mig.
"Vadå?" säger jag och lägger mig på rygg ner i sängen.
"Demi, kom igen, så fort jag och Jasmine kommer suckar du och går iväg. Du är annorlunda, Demi, och jag vet inte vad som är felet, är du sur på mig eller vad? Du vet att jag älskar dig, du är min bästa vän, och om du mår dåligt eller är sur kan du berätta för mig!" säger han och jag börjar automatiskt le så tänderna syntes.

"Och med tanke på att du sprang och låste in dig på badrummet när du fick syn på oss måste det väl vara något?" säger han och höjer på ögonbrynen.
Mitt leende dör ut och jag suckar högt och sätter mig upp i sängen och tittar ner i mitt knä. Vad fan ska jag säga? Hej Justin, jag hatar Jasmine och vill inte att du ska vara tillsammans med henne för jag gillar dig mer som än vän, nej, jag älskar dig. På det sättet. Jag vet att trots att jag avskyr Jasmine, så måste jag lära mig acceptera deras förhållande. Sålänge Justin är glad, är jag glad. Jag vill bara inte att hon ska krossa honoms hjärta. Jag vet inte ens om hon älskar honom, eller om hon bara utnyttjar honom för att göra mig avundsjuk.
"Jag vet inte, alltså, jag och Jasmine har fortfarande lite problem med varandra, sen förra året duvet" säger jag och rycker på axlarna.
"Jag trodde ni löst det?" säger han och tittar misstänksamt på mig. Han kommer och sätter sig jämte mig.
"Det trodde jag med, men antagligen inte.." mumlar jag och tittar på honom. Hans nötbruna ögon fick mig att bli helt knäsvag. Det var tur att jag satt ner, annars skulle jag väl säkert bryta ihop på golvet. 
"Så du är inte sur?" frågar han. Jag skakar på huvudet. "Aldrig" säger jag med ett stort leende och han kramar mig hårt. "Bra! Jag har saknat min glada Demi!"

Bara jag som tycker hon är sjuuukt söt på den rörliga bilden? ;D
Aja, förlåt för dålig uppdatering ibland, får se om det kommer ett till kapitel ikväll, isåfall kommer det nog ut sent ;3

Och tack till alla fina ord! ♥
Det är ni som peppar mig till att skriva ;D

Kommentarer
Postat av: emma

snälla ett till?:)



aså gud vad jag tycker illa om jasmine,, dom får gärna göra slut.. ivarjefall så var kapitllet jätte bra! :D

2011-07-24 @ 20:02:04
Postat av: Lisa'

du skriver grymt bra!

men tror du råkat skriva fel namn 'MELANIES PERSPEKTIV' , det ska väl vara 'Demi' ? :)

längtar tills nästa del kommer! :)

2011-07-24 @ 20:02:11
Postat av: Gabbi

7kt bra :D

2011-07-24 @ 20:10:20
Postat av: Anonym

mer mer :D

2011-07-24 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0