Love me or let me go - Chapter 10

Jag vänder mig mot dom och ser att Justin sitter och försöker pricka brödbitar i hennes mun. Jag äter upp min macka och reser mig upp. Jag ger en blick mot Carro och hon förstår direkt. Hon reser sig upp och vi går bort mot hissen, bort från dom. Jag klarar inte av att se dom tillsammans. Killen jag tycker om med tjejen jag inte tål.

Efter en hel del danstränande slänger vi oss utmattade i sängen, jag och Carro. 
"Det där var jobbigt" mumlar hon mot kudden. Jag instämmer och stänger mina ögon. Jag känner hur hela min kropp värker. Det var en riktigt hård träning. Jag och Carro kommer dansa till Somebody to love och Love me ikväll på honoms konsert, och sedan på konserten i Romänien ska vi dansa till Somebody to love, Love me, Baby och One time. Vi kommer ha en träning så fort vi landar i Rumänien och den kommer vara lång, så vi lär oss alla danser. 
Jag rycker till av det plötsliga ljudet och tar upp min mobil och svarar utan att kolla vem det var.
"Hallå?" svarar jag och drar fingrarna genom mitt hår.
"Vi ska ha repetition på danserna osv, så gör er i ordning och kom ner till lobbyn om en timme" hör jag Scooter säga.
"You got it" säger jag med ett flin trots att han inte kan se mig. 
"Säg det till Caroline också är du snäll, ses!" säger han och lägger på. Jag lägger ner mobilen på nattduksbordet och vänder mig mot Carro.
"Vi ska på repetition, vi ska ner till lobbyn om en timme" säger jag och tar fram andra kläder. Jag tar med mig dom in i badrummet och hänger upp dom på kroken. Jag tar en snabbdusch och byter om till en lila pösig tröja och svarta jeans. Jag borstar tänderna och flätar luggen.
"Är duschen ledig slöfock?!" hör jag Carro ropa utanför. Jag skrattar lite och låser upp dörren
"Its all yours" flinar jag och går förbi henne. Jag tar på mig mina vita converse och sätter mig vid laptopen. Jag går in på Oceanup.com och söker upp Justin Bieber. Varför vet jag inte. Jag bläddrar lite och min blick fastnar på en bild av Jasmine och Justin. Det kändes som hela jag skulle gå sönder när jag såg bilden.
"JASMINE VILLEGAS OCH JUSTIN BIEBER ETT PAR?" lyder rubriken. Jag vill inte se vad som står, det skulle bara få mig deppig, så jag kryssar snabbt och loggar istället in på twitter. Jag tittar mina mentions och svarar på dom flesta. Iallafall dom snälla. Jag går in på Justin's twitter och kollar runt lite, inget nytt. Jag går in på min sida och skriver en tweet. "I dont know what to do" Jag publicerar men tar snabbt bort det. "I love you more than u can imagine" skriver jag men tar bort det snabbt också så ingen hinner se. Jag loggar ut och stänger ner locket. En stund senare kommer Caroline ut. Hon fönar håret och lockar det lite lätt. Hon tar på sig en rosa tröja, svarta jeans och några halsband och öronhängen. Hon tar på sig sina turkosa converse och vi går ner mot lobbyn. När vi svänger runt hörnet ser jag att alla står och väntar. Även Jasmine och Justin, tillsammas.
"Det är okej" säger Caroline tyst och klappar mig lätt på armen. Jag ler lite svagt och tar ett djupt andetag innan jag går fram till dom. 
"Det är ett mirakel! Demi var inte långsam! Hon kom i tid, shit, vi måste fira!" utbrister Ryan när han får syn på mig. Jag ger honom en mördarblick och han håller upp händerna. 

"Slå mig inte" säger han och jag skrattar och slår han löst på armen. 
"Ska vi dra då eller?" säger Justin och jag känner ett par varma händer på mina axlar. Ryan och dom andra nickar och börjar gå. Jag vänder mig om och där står Justin och ler, och jag ler automatiskt tillbaka. Men när jag får syn att Jasmine kommer dör leendet ut. Hon kommer och lägger armarna om honom och pussar honom lätt på munnen. Sen fakeler hon mot mig. 
"Vad söta ni är tillsammans!" ljuger jag och ler ett ansträngt leende och går till Carro. Vi börjar gå ut mot parkeringen med Jasmine och Justin bakom oss. 
"Försök att visa att du inte bryr dig" viskar Caroline. Jag nickar och ler svagt mot henne. 
"Ska försöka"

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhh, herregud..jag stör mig på jasmine.... Men SKIT BRA!!!

2011-07-23 @ 13:26:48
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-23 @ 13:49:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lisa'

Grymt!, men kan inte typ Demi träffa någon kille & försöker komma över justin eller nåt liknande? :)

2011-07-23 @ 13:59:41
Postat av: Jasmine

ÄLSKAR NOVELLEN! :D

Hatar Jasmine P:

2011-07-23 @ 14:32:11
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: linnea (:

skit bra !! :D

2011-07-23 @ 14:33:15
Postat av: Melina

Jag gillar inte Jasmine..

Men super annars :D <3

2011-07-23 @ 14:45:48
Postat av: Anonym

förslag :)):::: skriv lite i justins perspektiv :) o typ att han gillar demi oxåå :) bara förslaag :)

2011-07-23 @ 17:08:37
Postat av: Gabbi

jag tycker typ en kille ska komma typ en dansare o han börjar stöta på henne och då kanske Justin kan reagera på nåt sätt jag venne :) men skit bra iaf ;D

2011-07-23 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0