Love you like a love song - Chapter 28

Jag skrev en lapp till pappa - "Åker till Justin's konsert, kommer hem senare" - och gick ut till bilen med dom andra. Ryan hoppade in i förarsätet och började köra mot arenan Justin skulle ha konserten i. Jag skulle ha kul med mina bästa kompisar och världens bästa pojkvän Justin, och mina tankar ska vara hos dom, inte mamma.




Vi fick stå backstage och kolla på Justin när han uppträdde. Jag kunde inte slita blicken från honom. När han började sjunga Down to earth kunde jag inte låta bli att gråta. Låten fick mig att tänka på mamma. Jag torkade tårarna med tröjan och la armarna i kors och tittade på Justin satt och spelade och sjöng helt underbart. Då och då slängde han några blickar mot mitt håll och allt jag kunde göra var att le.

*
Jag satt i soffan hemma hos mig och studerade Justins utmatta ansikte i mitt knä. 
"Du var helt awesome ikväll" log jag. 
"Tack baby" sa han och kysste mig. Jag log lite och fiskade upp mobilen ur fickan. Jag loggade in på twitter och gick in på Justin's sida. Det var lite tweets om hur han älskar sina fans, konserten var grym, och sådant, men en tweet fick genast min uppmärksamhet. Det stog "I love you M"
"Ehm, Justin.." började jag och visade mobilen för Justin. Han log bara åt mig.
"Vad hände med att hålla det hemligt?" sa jag. 
"Men dom vet inte att det är till dig." sa han. "Dom kan säkert lista ut det. Vi har spenderat massor tid med varandra, vilket får dina fans att tro vi dejtar, och nu skriver du I love you M, jag börjar på M. Såklart dom fattar" sa jag och log lite. Han tog min hand och flätade in sina fingrar i mina. "Melanie, slappna av." sa han och blundade. Jag böjde mig ner och gav honom en lång kyss.
"Vi borde gå och lägga oss. Det är sent" mumlade jag. Justin ska sova hos mig, han åker hem imorgon så vi ska spendera så mycket tid som möjligt. 
Han nickade och reste sig sakta upp.
Vi gick upp till mitt rum och bytte om, borstade tänderna och la oss i sängen. Justin la armen om mig och drog mig tätt intill honom. 
"Älskar dig" mumlade han mot mitt hår.
"Älskar dig mer" sa jag. 
"Älskar dig mest" sa han bestämt.
"Älskar dig mer än mest" sa jag och flinade. "Jag älskar dig mer än mer än mest." Jag fattade knappt vad han sa. "Jag förstog inte heller vad jag sa, men jag älskar dig mest i hela världen iallafall." sa han och skrattade. Jag blundade med ett leende på läpparna och föll i en djup sömn.


Jag vaknade nästa morgon av mig själv. Jag sneglade åt Justin's håll och såg att han sov. Jag drog mig försiktigt ut ur hans grepp och reste mig upp utan att väcka honom.
Jag trippade ner för trappan och satte mig i vardagsrummet. Jag satte på tvn och bläddrade bland kanalerna. Jag skulle precis ge upp och stänga av tvn tills jag såg en intervjuv med Justin. Det var inget speciellt, dom pratade om hans turnéer, album, och lite random saker men ingenting om mig.
"Vad gör du?" sa någon hes röst bakom mig. Med ett ryck vände jag mig om och möttes av ett brett flin på Justin's ansikte. Hans hår var morgonruffsigt och stog åt alla håll, så sjukt gulligt.
"Söt du är med morgonfrisyr" sa jag och skrattade. Han himlade med ögonen och drog handen genom håret innan han satte sig bredvid mig och la armen om mig. Jag lät huvudet vila mot honoms bröstkorg och lyssna på hans hjärtslag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :)

2011-07-18 @ 15:30:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0