Love you like a love song - Chapter 9

Jag var lättad över att mamma överlevde. Men som sagt, cancern är inte borta. Jag vet att hon kanske dör nån dag. Det är därför jag är så sjukt orolig för henne hela tiden. Hon hälsade på Justin och han hälsade artigt tillbaka. Resten känner hon redan. "När kommer du ut ur detta fängelse då?" frågade jag. "Jag vet inte, dom säger att min cancer blir värre för varje dag så jag måste nog stanna här ett tag till.."

(Ignorera att hon har hörlurar och mick)


Dagen efter var Nicole, Chaz och Ryan tvungna att gå till skolan, dels fick dom inte strunta i skolan för sina föräldrar, och inte för rektorn heller. Men Justin hade inget annat för sig så han stannade med mig. Mamma låg och sov just nu, hon behövde få lite sömn efter allt hon gått igenom. Justin tycker jag också borde sova, för jag har inte sovit nånting sen igår. Jag och Justin satt i cafeterian och käkade på allt möjligt, choklad, godis, munkar, muffins, cola, redbull, allt möjligt.
"Okej, gapa!" sa jag till Justin och plockade upp en godis. Han log och gapade. Jag kastade godisen mot hans mun, och grym som jag är, träffade jag. "SCOOOOREEE!" sa jag högt, för högt. Flera ansikten vändes mot vårat håll. Jag trodde dom skulle vända sig om men nej, dom satt och glodde på mig och justin som om vi var idioter. Jag tittade på Justin som höll sig för skratt och tittade sen tillbaka på dom andra. Jag antog att dom hade fattat att det var Justin Bieber som satt där, eftersom det var mest ungdomar och tonåringar. 
"Uhm.. Ni kan gå tillbaka till vad ni nu gör.." sa jag osäkert. Dom flesta vände sig om men slängde blickar mot vårat håll ibland. "Gapa du nurå!" sa Justin glatt. Jag skrattade och gapade. Han kastade in en godis i min mun. "Har man skills eller vad!?" sa han. Så fort jag kände smaken av godisen spottade jag ut den på bordet igen. Jag gjorde en äcklad min och tittade upp mot Justin som tittade konstigt på mig. "Lakrits" sa jag och flinade. Jag hatade lakrits, jag fattar seriöst inte hur folk kan gilla det. 
Justin skrattade bara åt mig och åt upp en annan lakrits. "Vi leker en lek." sa Justin plötsligt. 
"En lek?" sa jag och höjde på ögonbrynen. Hur gamla är vi? haha. "Frågeleken, vi frågar varandra saker och vi måste svara ärligt." sa han och drack lite ur sin redbull. "Okej" 
"Var kommer du ifrån?" frågade han och pillade med godispåsen. 
"Jag föddes i New York. Bott där hela mitt liv typ, sen flyttade vi hit." sa jag, "Vad är din favoritmat?" 
"Pasta, ofcourse!" sa han glatt. "Frågar dig samma sak." fortsatte han och drack ännu en klunk redbull. Jag var tvungen att fundera där ett tag, haha, jag vet inte ens min favoritmat. 
"Uhm.. typ, tacos eller lasagne" sa jag och åt en chokladbit. "Favoritfärg?" 
"Lila. Är du ett fan? Av mig alltså." 
"Fan och fan.. Jag har väl hört ett par låtar, men jag har inte sån där bieberfever, för ärligt, jag trodde du var en sån snobb, så jag orkade inte lägga min tid på dig." sa jag och skrattade. "Tycker du jag är en snobb då?" frågade han. "Verkligen inte!" sa jag och drack lite ur colan.
"Jag är biff, eller hur?" sa han och kysste sina armmuskler. Jag satte nästan i halsen. Jag kämpade med att svälja och började asgarva så jag vek mig i stolen. Jag gömde ansiktet i händerna och försökte kontrollera mig själv, men det gick bara inte. Justin började skratta lite med mig, men jag tror han snarare skrattade ÅT mig.

Klockan är halv tre på natten nu, så jag orkar verkligen inte skriva mer :/
iallafall, kommer nog kunna skriva några kapitel imon för det kommer vara dåligt väder :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meer över bra!! Omg halv 3!!!! :O

2011-07-01 @ 08:05:14
Postat av: Erica

Jättebra :)

2011-07-01 @ 11:08:54
URL: http://justbieberstories.blogg.se/
Postat av: Melina

Asbra! :D

Mer! :D <3

2011-07-01 @ 18:34:02
Postat av: Emelie

Du är så himla duktig!!

Älskar sånt här :D

2011-07-03 @ 19:54:08
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0