Love me or let me go - Chapter 1

Novellen kommer handla om en 17-årig tjej som heter heter Demi Santiago. Hon är bästa kompis med Justin Bieber sen 2 år tillbaka. Hennes föräldrar dog i en bilolycka, så därför bor hon med hennes morbror Ryan Good som är Justin's stylist. Dansa är en stor passion i hennes liv och hon dansar på Justin's konserter, så hon åker runt med honom i stort sett överallt där han ska ha sina konserter. Hon älskar även att sjunga och spela trummor. Hon gillar Justin vilket hon gjort i över en månad men vågar inte säga något, för det kan förstöra deras vänskap.


"Jag vann!" säger jag glatt och dricker lite ur min sprite.
"Nej? Jag åt ju från din tallrik!" protesterar Justin och lägger armarna i kors.
"Jag hade mer pommes än du ju!" insisterar jag och skrattar åt Justin, det är så kul att se på när Justin förlorar, för han ska alltid hitta på en massa ursäkter.
"Demi, du fuskade. Jag har för mycket swagger för att kunna förlora" säger han och flinar.
"You wish" säger jag och himlar med ögonen.
"Att ni alltid ska tävla om allt" säger Kenny som sitter bredvid Justin och skrattar. 
"Att jag alltid ska vinna över henne.." suckar Justin. "Du måste lära dig att vinna Demi!" fortsätter han.
"Tönt" säger jag och kastar en brödbit på honom.
"En tönt med swag" säger han och dricker upp sin cola. Jag skrattar och reser mig upp.
"Klara?" frågar jag och lägger upp maten som är kvar på brickan. 
Dom nickar och reser sig upp, dom skjuter in stolarna och vi går och slänger våran mat.
Det är rätt lugnt på kafét, det är bara vuxna så ingen verkar se att det är självaste Justin Bieber, den kändaste tonåringen i världen som står här.
"OH MY GOD, DET ÄR JUSTIN BIEBER" hör jag en tjej skrika när vi gått ut från kafét.
Vi vänder oss om och får syn på 3 tjejer som kom springandes mot oss.
"Hej tjejer" säger Justin och ler.
"Hej Justin!" fnissar dom. "Kan vi få ta en bild med dig?" undrar en mörkhårig tjej och sträcker fram en kamera.
"Självklart!" ler han och ger kameran till Kenny. "Demi, kan du vara med också?" frågar en blond tjej.
"Visst" ler jag och ställer mig jämte henne. Kenny ger tillbaka kameran när han tagit kortet och tjejerna tackar och springer iväg fnissandes. "Jag förstår inte varför dom vill att jag ska vara med på bilden, jag är ju inte känd direkt" säger jag när vi går mot Justin's hus.
"Du är bästa kompis med den kändaste tonåringen, och du dansar på mina konserter, så du är känd. Enligt mina fans är du det iallafall" ler han. 
"Så jag är känd genom dig då med andra ord" säger jag och sparkar på en sten.
"Ja, men en dag kommer alla känna igen dig genom din dans" säger han.
"Kanske" ler jag. Jag har alltid älskat att dansa, och min dröm är att bli en professionell dansare.
"Never say never" flinar Justin och armbågar mig löst i sidan.
"Never say never" upprepar jag och ler. 

"Hej Pattie" hälsar jag när vi kommit innanför Justin's hus.
"Hejhej!" ler hon. "Är du taggad inför turnéen?" frågar hon. Jag ler och nickar. Imorgon börjar Justin's världsturne. Vi ska resa runt i olika länder och uppträda i hela 6 månader. 
Justin och jag går upp till honoms rum medans Kenny och Pattie slår sig ner i köket med en kopp kaffe.
"Har du packat?" frågar jag och sätter mig i hans säng. "Japp, allt är packat och klart" flinar han och sätter sig jämte mig med sin laptop. Han loggar in på twitter och Retweetar några fans. Han startar webbkameran och tar en bild på oss två och lägger ut den på twitter.

"Swag" säger Justin plötsligt. "Seriöst, du måste sluta säga swag hela tiden" flinar jag.
"Kan inte, har för mycket swag i mig" säger han och jag slår till honoms löst på armen.
"Inte mer än mig"

Kommentarer
Postat av: Melina

Mer! :D

2011-07-19 @ 17:05:46
Postat av: My

Ooooommmmmgggg såååå braaa typ döör vill ha mer, kommer det mer idaag????

2011-07-19 @ 17:21:02
Postat av: Gabbi

bra, hoppas det kommer mer idag? :D

2011-07-19 @ 18:34:19
Postat av: Emelie

jätte bra men en sak(ja jag låter lite som en ordpolis nu, sorry!):

det heter hans hus inte honoms hus.

:)

2011-07-21 @ 00:30:29
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0