Love me or let me go - Chapter 61




"Caroline!" säger jag utanför fönstret och hon vänder sig om. När hon får syn på mig brister hon ut i ett stort léende. 
"Demi!" ler hon och springer fram till mig. Jag lutar mig fram och kramar henne hårt. Efter stund släpper vi varandra.
"Det har varit så sjukt tråkigt utan dig! Och det var en pain in the ass att ha Jasmine här" säger hon och himlar med ögonen och jag skrattar. 
"Jag och Justin har löst allting" säger jag och hon ler, "Vad bra!" säger hon och slänger en blick mot dom andra. Caroline och dom andra gjorde några övningar, men dom har en paus nu.
"Jag kommer ut till dig" säger Caroline och springer fram till våran danslärare. Dom pratar om något och hon nickar och Caroline springer ut genom dörren. Hon dyker upp jämte mig och vi börjar gå samtidigt som vi pratar om allt som har hänt. Det var skönt att kunna prata ut med Carro. 
Hon visste om mina skärmärken för jag hade pratat med henne i telefon under tiden jag varit hemma men inte om att jag tänkte ta självmord, men Justin stoppade mig. 
"Jag fattar inte att du kunde varit död nu.." säger Carro och stannar plötsligt upp. 
"Vadå?" frågar jag förvirrat och följer hennes blick, men jag hittar inget speciellt.
"Men ser du inte?! Jasmine!" säger hon och jag tittar runt. 
"Var?" säger jag och Caroline pekar. Då ser jag henne. Jasmine går en bit bort och ser allmänt arg ut. Faktiskt, så ser hon förbannad ut. Som om hon kunde explodera. Hon går fram och tillbaka och sparkar hårt på en sten som ligger helt oskyldig på marken. 



Jag skrattar och tittar mot Carro som tittar på Jasmine, men till slut brister hon också ut i skratt. 
"Undrar vad som har hänt med henne" säger Carro och lägger handen för munnen.
"Hon har pms" säger jag och rycker på axlarna. Jag följer Jasmine med blicken som går åt andra hållet och stannar plötsligt. Hon tittar sig runt och slår sig ner på en grön rostig bänk en bit bort. Hon drar ner sina solglasögon och klappar stressat på sina ben.
"Väntar hon på någon eller?" säger jag och sätter mig på räcket vid trappan nedanför oss. 
"Ser ut så.." säger Carro och rycker på axlarna. 
"Haha, folk kommer tro vi är stalkers om någon ser att vi står och glor på Jasmine Villegas" säger jag och skrattar till lite.
Carro instämmer i skrattet och kliar sig på armen.
"Bara inte hon ser oss" säger hon och jag flinar. Jag hoppar ner från räcket och sätter mig ner på stentrappan. Carro sätter sig bredvid mig och lägger benen i kors.
"Jag är så jäkla nyfiken nu" säger jag och Carro skrattar. Jasmine tittar runt hela tiden och verkar desperat leta efter någon, och det är det vi vill veta, vem hon letar efter. Vi är konstiga som sitter och spionerar på henne, men vi är för nyfikna för att bry oss.
Jag och Carro sitter och snackar lite om allt möjligt och efter runt 10 minuter har Jasmine fortfarande inte gått, dock har hon rest sig upp och går bara runt lite, fast på samma ställe. Hon sätter sig vid fontänen och tar upp sin mobil och börjar hålla på med den. Jag reser mig upp och borstar av lite smuts från rumpan och låren och vänder mig mot Carro som också reser sig upp. Jag vänder mig om och tittar på Jasmine igen.
"Vem hon nu väntar på måste vara någon viktig" säger jag och Carro skrattar.
"Vem det nu är verkar ha dissat henne" skrattar Carro och lägger armen om mig. Jag instämmer i skrattet men slutar skratta när jag får se vem som kommer fram till henne.



"Vadå?" frågar hon förvirrat och hennes léende dör ut. Jag nickar mot den stora fontänen och hon följer min blick. Jag vrider huvudet mot Carro's  och hon gapar stort.
"Vafan" mumlar hon och jag tittar tillbaka på Jasmine och han. Han ställer sig framför henne med armarna i midjan och hon flinar samtidigt som hon pratar om något. 
"Varför pratar Justin med henne?!" morrar jag ilsket och stampar hårt i marken som om jag är någon barnunge. Aldrig trodde jag att Justin skulle prata med Jasmine efter allt hon gjort. 
Jag kanske bara överreagerar, Justin sa ju faktiskt i Atlanta att han skulle ta ett snack med henne om det där sms:et där hon ljög om att Justin har gått tillbaka till henne och att han hatar mig. Jag vet att Justin inte skulle prata med henne om det inte gällde något allvarligt, jag vet det.


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-06 @ 23:59:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

ååh jag älskar novellen ;D

2011-08-07 @ 00:45:06
Postat av: Bettan<3

OMB!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-08-07 @ 03:54:11
Postat av: Jasmine

Älskar novellen!! :)

2011-08-07 @ 12:29:33
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0