Love me or let me go - Chapter 46

Den kvällen spenderade jag och Ryan hos Justin och Pattie, ioch såklart med Kenny som också var där och vi hade allmänt roligt och pratade om allt möjligt som poppade upp i våra hjärnor.



Jag går sömnigt ner för trappan och ut i köket. När jag ser vem som sitter på stolen framför Ryan och Justin blir jag helt chockad.
"DEMI!" säger jag glatt.
"Heeej Demi!" ler hon och vi skrattar över hur dumt det lät. Hon omfamnar mig i en kram och jag öppnar kylskåpet. 
"När kom du?" frågar jag och ställer ett juicepaket på bordet. 
"I morse, fick åka tidigare än planerat så aa" ler hon och jag nickar. 
"Vad ska vi göra idag då?" säger jag och sätter mig ner i Justin's knä. Han lägger armarna om min midja och jag häller upp juicen i mitt glas.
"Kan vi inte shoppa? Snälllaaaa?" säger Demi och ler. Justin suckar och utbyter en blick med Ryan.
"Ja! Har massor med plats i min garderob jag måste fylla" säger jag glatt och dricker en klunk juice.
"Skojar du?" utbrister Ryan, "Du har hela garderoben full!" säger han och jag himlar med ögonen.
"Inte tillräckligt" flinar jag och Demi skrattar högt. "Jag och Demi åker ner till stan då, så får ni hitta på nåt tråk hemma om ni inte vill följa med" ler jag och dom rycker på axlarna. Jag kysser Justin innan vi reser oss upp och går ut till hallen för att ta på oss våra skor.
"Fett snygg bil" ler jag och sätter mig i framsätet. "Well thank you" säger hon med en engelsk accent. Jag skrattar och Demi börjar köra mot stan. På vägen sätts Demi's låt Here we go again på radion, och eftersom jag kan den börjar båda två sjunga högt. 

Efter flera timmars shoppande tar vi äntligen en paus och sätter oss inne på McDonalds. Jag beställer en Big Mac och en cola, och Demi tar en McChicken och en sprite. 
"Så hur träffades du och Justin då?" undrar hon och tar en tugga av sin hamburgare.
"Mina föräldrar dog för några år sen, så jag fick bo hos min morbror som är Ryan Good, och eftersom jag dansar så fick jag vara med på Justin's turné, vi blev bästa vänner rätt fort och sen blev det mer liksom.." säger jag och hon nickar.
"Ledsen för det med dina föräldrar" säger hon bekymrat och jag svarar att det är lugnt. "Men Jasmine var ju på turnén när ni var tillsammans, och hon är ju Justins ex, är det inte svårt för er att vara sams?" säger hon och jag nickar.
"Haha, du ska bara veta vad hon höll på med.." suckar jag och tar en tugga av min hamburgare.
"Vadå? Vad gjorde hon?" frågar Demi nyfiket.
"Hon utnyttjade Justin för att bli känd och var otrogen mot honom" suckar jag. Jag berättar hela historien för henne, om hur hon visste att jag gillade Justin, att hon hotade mig & gjorde allt för att göra mig avundsjuk, att hon sa att hon inte kan låta mig förstöra deras förhållande nu när hon blivit så känd, att hon kastade en dricka över mig, att hon kallade mig hora så jag slog till henne och att hon då hade sprungit hem till Justin och fejkgråtit och sagt att jag gick på henne för att jag var avundsjuk på henne, att jag hörde henne prata med någon i telefon och kallade personen loverboy, att jag berättade allt för Justin men han trodde inte på mig till 100%, men sen hittade vi henne strulandes med någon kille på kvällen så han förstog att jag hade talat sanning hela tiden. Och den kvällen kysste han mig. 
"Vilken bitch! Fyfan. Det måste varit svårt för dig" säger hon och rynkar ihop ögonbrynen.
"You have no idea" säger jag och skrattar till, "Men det var ju värst för Justin dock, han älskade henne men allt hon gjorde var att såra honom" säger jag och stoppar in sista biten av hamburgaren i munnen.
"Jag trodde Jasmine var en jättehärlig tjej, så fel jag hade" säger hon och gör en äcklad grimase. Jag skrattar och nickar. 
"Men han måste väl fattat något?" undrar hon och jag skakar på huvudet.
"Hon matade in en hel del lögner i honoms huvud, så han började tro på henne.." 
"Ska vi dra?" säger jag och hon nickar. "Yep" Vi slänger våra brickor och tar med oss drickorna som vi inte är klara med ut. Vi tar på oss våra solglasögon och går mot parkeringen.




vad har hänt med kommentarerna förresten? ):
Det är ju dom som peppar mig att skriva!

Kommentarer
Postat av: Julia <33

Jättebra!!!!!!!!!!!!!!

2011-08-02 @ 14:34:02
Postat av: Matilda!

mer mer me mer mer, men asså, det börjar bli liiiiiiite tråkigt, händer likosom inge....!

2011-08-02 @ 16:11:27
URL: http://mynovels.blogg.se/
Postat av: Gabbi

awesome :D en av mina favvo noveller without a doubt (;

2011-08-02 @ 16:43:40
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-08-02 @ 16:47:51
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0