Love me or let me go - Chapter 63

Jag sliter upp dörren och ser Demi gråtandes med en sax i ena handen riktad mot sin handled.



Jag stänger dörren efter mig och springer fram till henne. Jag rycker åt mig saxen och slänger den åt sidan. Jag omfamnar henne i en kram men hon puttar snart bort mig.
"Du kysste Jasmine, hur fan kunde du" säger hon hackigt och drar bort håret från sitt ansikte. 
"Demi, lyssna på mig, jag kysste henne inte, jag svär, hon kysste mig. Jag puttade bort henne direkt!" säger jag och jag ser hur tårar rinner nerför hennes ansikte. Hon skakar på huvudet och vänder sig om. "Varför gick du och träffade henne över huvudtaget?" snyftar hon och jag ställer mig framför henne. Jag lägger hennes ansikte mellan mina händer. 
"Hon sa att hon var tvungen att berätta något riktigt, riktigt allvarligt. Jag ville höra vad hon hade att säga" säger jag och Demi suckar och torkar tårarna, men dom fortsätter rinna ändå. 
"Vad sa hon?" säger hon och jag berättar allt, exakt allt hon sagt. När jag avslutat mitt långa tal väntar jag på en reaktion från Demi. Hon börjar skaka och gnissla tänder. Hon vänder sig om och sliter upp dörren. Jag springer fram till dörren och ser att hon rusar in i Jasmine's rum. 
"JASMINE, DET RÄCKER NU FÖRFAN!" hör jag Demi skrika. Jag springer in till hennes hotellrum men stannar vid dörröppningen.
"Vadå?" säger Jasmine och höjer på ögonbrynen.
"Du vet fan vad jag pratar om! Du sitter och matar in en massa lögner i honoms huvud, allt för att förstöra mellan oss! Vafan är ditt problem?" ryter Demi och Jasmine reser sig upp från soffan.
"Du förtjänar inte honom, fattar du?! Han var min först, men du kom och tog honom från mig, du förstörde allt! Varför ska du få honom och inte jag, va?!" skriker Jasmine upprört och jag springer fram till Demi som höjer sin näve. Jag tar tag i hennes hand och lägger mina händer om den. Jag ger henne en blick menat att det inte är värt det och hon tittar tillbaks på Jasmine.
"Jasmine, vi faller inte för dina jävla lögner längre, okej? Du har förstört tillräckligt, och du har bevisat att du inte går att lita på, så lägg ner förfan och låt oss vara" säger jag och drar med mig Demi ut från hennes hotellrum. Jag stänger dörren och vi går in till vårat hotellrum.
"Förlåt" säger Demi och tittar ner i marken. Jag går fram och lägger armarna om henne och vi kramar varandra hårt.
"Hur många gånger har vi låtit henne förstöra?" suckar hon och jag släpper henne. Jag placerar mina händer på hennes armbågar och tittar allvarligt in i hennes ögon.
"Vad som än händer, skär dig inte, lova mig det?" säger jag och hon nickar. Jag pressar mina läppar mot hennes och kysser henne passionerat och kramar henne igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-08-07 @ 16:47:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: emma

AS BRA!!

2011-08-07 @ 17:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0