Chapter 5 - Slave

 - Georgina, Vill du ha mat?!, jag vaknade av Scooter röst och satte mig förskräckt upp.
- Justin!, väste jag och puttade på honom.
- Vadå?, muttrade han trött.
- GEORGINA! Klockan är halv 2 du sover väl inte fortfarande?, Scooters steg hördes i trappan.
- Försvinn!, viskade jag lågt och reste mig upp för att plocka ihop hans kläder.
- Vadå försvinn?, undrade han lågt.
- Samma väg som du kom igår, svarade jag och öppnade fönstret för att kasta ut hans kläder ner på marken.
- Trevligt, sa han innan han hoppade ut genom fönstret.

Snabbt drog jag igen fönstret och slängde mig i sängen. Scooter knackade på dörren och sköt försiktigt upp den för att sedan kliva in i rummet.
 
- Gå upp nu din sömntuta, hur länge var du uppe inatt egentligen?, sa han och skrattade.
- Jaja, jag ska gå upp. Och ja, jag vill ha mat. Ut nu!, muttrade jag surt och såg på när han vände sig om och gick igen.

Det där var nära. För nära. Jag pustade ut och reste mig upp för att ta fram kläder jag kunde ha under dagen.
Sen drog jag mig till badrummet för att sminka mig och fixa till min alldeles för ruffsiga frisyr. Jag bestämde mig för mjuka lockar, och blev faktiskt rätt nöjd över hur jag såg ut.
Tumblr_m7xfh3remi1r0gq4mo1_400_large
 
Sakta gick jag ner för trappan med mobilen i handen då jag precis hade fått ett sms.
 
Det var ju en härlig morgon det..
/ JB
 
Suckandes himlade jag med ögonen men kunde inte låta bli att flina. Det måste ha varit rätt pinsamt för honom att hoppa ut genom fönstret naken, tänk om någon hade sett liksom..
 
Absolut, men det hade aldrig hänt om du inte hade kommit hit
igårkväll och stått på balkongen som en sjuk psykopat.
/ G.
 
It's my life it's now or never,
I aint' gonna live 4ever ;**

Jag skrattade till åt hans grymt töntiga sms och tryckte ner mobilen i bakfickan lagom för att komma in i köket och se att Scooter hade gjort lasagne. Vi slog oss ner vid bordet och började äta.
 
Så, Justins turné börjar snart. Så fort vi blivit klara med hans album, Believe, sa Scooter plötsligt och jag undrade genast vart han ville komma med det här.
- Ja.., vadå?, sa jag undrandes och höjde ett ögonbryn.
- Du måste följa med. Eftersom du är 17 tänker jag inte lämna dig ensam här hemma i 7 månader, fortsatte han och tog en klunk av sin mjölk.
- Jaha.. Intressant. Och vad får jag för det besväret?, frågade jag och höjde båda ögonbrynen denna gången.
- Georgina, kom igen, suckade Scooter.
- Värt ett försök, log jag och reste mig upp med min disk.
 
Snabbt ställde jag in disken i diskmaskinen och försvann upp på mitt rum. Sängen var helt rörig så jag bäddade den och la mig sedan ner ovanpå överkastet. Och vad gör man nu? Jag plockade upp min lap top från golvet och loggade in på facebook. Inget speciellt där heller. Kul liv jag har, verligen.. Jag bestämde mig istället för att smsa Justin.
 
Ser ut som att du precis fått en till som ska med på din turné.
/ G.
 
Swaggie, då behöver jag alltså inte leta upp en ny Fuck Buddy ;*
/ JB

Don't worry Biebs.. Du hade ändå inte hittat någon som
ens hade kunnat jämföras med mig ;}
/ G.
 
Sant, sååå.. Vad hittar du på denna roliga dag?
/ JB
 
Jag har tråkigt. Det finns inget att göra här :( Vad gör du då?
/ G.

Glider runt och markerar mitt revir här hemma vet du..
Mamma är hos en advokat angående en grej som hände
på fyllan för någon vecka sedan. Du vill inte veta vad ;))
/ JB
 
Antagligen inte, du spelar basket va? :)
/ G.
 
Woow, första smileysen i ett sms från Georgina Brown.
Jag känner mig hedrad ;) Men ja, jag spelar basket.
Fast det var ett tag sedan nu.. Vadå?
/ JB
 
Möt mig vid baskethallen om 15. Ha träningskläder.
/ G.
 

Flinandes reste jag mig upp och började byta om till träningskläder. Har jag tråkigt kan jag lika gärna ha det tillsammans med Justin. Plus att få spöa honom i basket kanske kan pigga upp mig lite.
 
***
 
15 minuter senare steg jag in i baskethallen och såg Justin stå med en boll redo att spela. Jag flinade mot honom, släppte ner min sportbag, plockade upp en boll och såg mig omkring för att ta in hur stort det är.
 
- Du vet korgen är däruppe!, sa han med en menande blick och pekade mot korgen.
- Ha-ha-ha så rolig du är, Bieber, muttrade jag och sköt iväg bollen mot korgen.
- Inte dåligt för att vara en tjej, sa han retsamt och passade tillbaka min boll till mig.
- Ska vi köra på riktigt eller vad?, utbrast jag flinandes och slängde iväg min boll mot hörnet av lokalen.
- Till vad spelar vi?, frågade Justin.
- Försten till 10?, vi kör med trepoängare så du vet, svarade jag.
- Och den som vinner får vadå?, nu var det Justins tur att flina.
- Ähh.., jag vet inte, mumlade jag koncentrerat och försökte komma på något.
- Vad sägs som.. En liten deal, började Justin.
- Fortsätt, sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
- Vinner jag. Blir du min slav för 1 vecka. Och vinner du, blir jag din slav för 1 vecka, sa han flinandes och ställde sig i spelarposition.
- Deal, sa jag och skakade hans hand.

Justin lät mig börja, så generöst av honom att låta mig börja för att jag är tjej. Whatever, det kommer användas till min fördel. Han antog väl att jag skulle dribbla men jag snurrade runt, hoppade och sköt iväg bollen. Mål.
 
- 1 - 0, är du redo att börja spela som en man?, flinade jag.
- Bring it on, svarade han och tog emot bollen jag kastade mot honom.
 

***
 
Efter nästan 2 timmas oavbrutet spelande stog det nu 9 - 9. Den som gör mål nu, vinner
 
Nervös nu, Bieber?, flinade jag kaxigt.
- Psh, inte ens lite, svarade han.
- Säger du det så, sa jag och passade honom bollen.
 
Och så var spelet igång igen. Han gjorde ett försök till att dribbla, men jag var inte dum. Snabbt tog jag bollen ifrån honom och sköt mot målet. Miss.
 
YES!, skrek Justin rakt ut.
- Fan, muttrade jag och plockade upp bollen.
- Det är inte slut ännu, sa jag surt och gav honom bollen.

Han flinade och dribblade sig förbi mig. Fort sprang jag efter och precis som jag skulle kasta mig över bollen sköt han den mot korgen och satte den.
 
- HELVEETTE!, skrek jag rakt ut och satte mig surt ner på golvet.
Jag vann, för jag kan, jag vann, för jag kan, sjöng Justin och dansade en löjligt ful segerdans.
- Så, dags att åka hem alltså, sa jag snabbt och reste mig upp.
- Nope, svarade han och tryckte ner mig på knä.
- Sug!
- Här?, sa jag förvånat och tittade upp.
- Exakt precis där vi står, flinade han.

Jag ryckte lätt på axlarna och drog ner hans träningsbyxor tillsammans med kalsongerna. Killen är sjuk, någon kan ju komma in här när som helst.
 
Justin, någon kan.., började jag tvekande och tog hans grej i handen men blev avbruten.
- Kom igen nu, du är min slav. Gör som jag säger!
 
Jag tog honom i munnen och började arbeta mig neråt. Hans stön tog snabbt över tystnaden och verkligen ekade ut i den annars helt folktomma hallen.


Sådeer, men nu måste jag (Nellah) gå för internet dör snart ;(
KOMMENTERA MYCKET NU :D

XoXo /Nellah & Matti.

Kommentarer
Postat av: elena

super bra . vill ha mer

Svar: Haah taack :) Chapter 6 kommer nog ikväll/inatt :)
Kramis
/ Nellah !
jbiieberstory.blogg.se

2012-09-04 @ 18:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0