Like A Skyscraper - Episode 31 - The truth

Vi gick upp på mitt rum och började leka lite med camen. Jag tog en hyffsad bild på oss båda och la upp på twitter.
Chillin' with my bestie Joline. Luv u girl <3



Min mobil ringde för säkert tredje gången dagen efter inann jag orkade svara.
.
-Uhh hallå?, mumlade jag.
-Hej Julia, sa Ellens glada stämma.
-Hej, det var inte igår, sa jag och skrattade.
-Nej det var det verkligen, jag undrade vad hon ville nu. Jag var väl inget intressant? Justin Biebers ex flickvän, en ensamstende tonårs mamma som fått lägga av med dansen för att hon var med barn?
-Nej, det var det verkligen inte, men i alla fall, skulle du vilja komma på en interjuv, kanske nu i veckan?
-Öhh, genom mitt huvud for det massa olika tankar. Vad kunde hon vilja mig? Jag suckade tyst för mig själv, det kunde ju inte skada att tacka ja?
-Visst, när?
-På torsdag kanske? Torsdag, ehm, jag tänkte. Det var om två dagar. Jag skulle hinna fixa en barnvakt åt Summer. Det skulle funka.
-Aa, det går.
-Bra, då ses vi på Torsdag.
-We do, bye.
-Cya, bye.
.
Jag la på luren och ställde mig upp. Dags att fixa en barnvakt åt Summer. Pappa skulle resa bort som vanligt, och Joline är inte direkt.. den bästa barnvakten du kan hyra. Men Selena kanske? Jag nickade töntigt för mig själv och slog in kortnumret för Selena.
.
-Heej!, sa hon glatt.
-Hej Texas skulle du vilja vakta.., började jag.
-SUMMER?! Självklart när var hur länge?!, avbröt Selena hyperaktivt.
-Ööö, sa jag begåvat. Om två dagar. Alltså på Torsdag, kan du då?
-Visst jag kan anytime när det gäller den sötisen, sa Selena glatt.
-Tack Texas vi hörs, puss, sa jag.
-Puss, svarade hon innan jag hann klicka.

Torsdag förmiddag

-Selena kom ihåg att hon måste sova middag vid klockan 1, sa jag för hundrade gången och tog på mig mina skor.
-Jaja, sluta tjata och åk iväg någon gång, sa Selena och himlade med ögonen.
.
Jag skrattade och stängde ytterdörren efter mig. Summer vinkade åt mig när jag svänge ut från avfarten med bilen. Jag vinkade tillbaka så gott jag kunde innan jag gasade iväg mot studion där Ellens show skulle vara.
.
****
.
-Så välkommen in JULIA BARKLEY, skrek Ellen glatt.
-Hej Ellen, log jag och kramade om henne.
-Tjenare Julia hur är det idag?, frågade hon och satte sig ner.
-Det är bara bra, sa jag och log.
-Så nu till det viktiga.. Vad hände mellan dig och Justin? Har ni inget barn tillsammans? Var allt sådant bara rykten? Och är det sant att du försökte få honom tillbaka nu tidigare i veckan efter att du varit otrogen?, frågade Ellen och en bild dök upp på skärme n bakom oss.


Jag tog några djupa andetag. Det lilla aset hade suttit och ljugit hela världen rakt upp i annsiktet och nu skulle jag sitta här och ta skiten för det. Skulle jag städa upp efter honom? Skulle jag sitta här och fortsätta på hans lilla lögn? Skulle jag rädda hans fina popstjärna röv från sanningen? Fuck no.
Jag klistrade snabbt och vant på ett super fakat drygt leende och började snacka.

Justins perspektiv.

-Till att börja med så har jag aldrig varit otrogen. Jag bett mig hårt i läppen, sanningen FICK inte komma fram. Min karriär var nog ganska körd då. Men man vet aldrig. Kanske inte.
-Jaså? Varför dumpade Justin dig då? undrade Ellen på tv rutan.
-Därför att han är ett äckligt jävla svin. Sa Julia lungt. Orden smärtade. Men jag försökte att inte bry mig. Hon betyde inget längre. Lådsades jag.
-Oj, men, vad gjorde han?
-Han gjorde mig på smällen, och när han fick reda på det stack han.
-Oj, så ni har ett barn tillsammans?
-Biologiskt sätt. Men han är inte pappan, han har ingen vårdnad över min dotter. Han stack och kom tillbaka tre år senare när jag satsat hela mitt liv på min dotter och ville ha henne. Jag sa att jag varit otrogen för att jag inte ville att min dotter skulle ha ett sånt svin till far. Han gick på det med sen fick han reda på att så var inte fallet.
-Men Justin sa..
-JUSTIN SÄGER ETT JÄVLA MASSA SKIT! Hon försökte lugna sig och fortsatte. Han sticker och jag sätter mitt liv på min dotter. Sedan kommer han tillbaka och vill ha vårdnad över henne. Efter det inser han plötsligt att han fortfarande älskar mig och fösker vinna tillbaka mitt hjärta. Jag säger nej eftersom att han är en hemsk människa. När han inser det så ljuger han ihop en helt annan story för att rädda sitt fina popstjärne jag från sanningen.
HAN är pappan till mitt barn. Men det betyder fan heller att han kommer få träffa henne. Han har träffat henne en gång. Och det var första och sista. Jag tänker fan heller at någon mer skit från det äcklet. Jag kommer få ta tillräckligt mycke från hans fans. Jag kan inte fatta, att ens Justin, kan sitta och ljuga om sin egen dotter. Är det inte han som är så jävla "stolt" över sin "familj"? Han är en stort fett idiot. Och jag vill inte ha något mer att göra med honom. Ingen kommer förmodligen tro mig. Eftersom Justin är en sån "bra" kille. Men jag vet sanningen. Och jag ljuger inte som sånt här. Sedan reste hon sig upp och gick ut från scen.
_______________________________________________________________________________________
Sådäär ! Matilda skrev mesta delen av det här kapitlet ! KOMMENTERA!
Xx/Matilda & Lilla Nella (höhö) <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

yeah mer :D

2012-01-17 @ 18:54:21
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

skiitbra! :D somsagt ÄLSKAR NOVELLEN!

2012-01-17 @ 19:26:23
Postat av: felicia :)

Awesome! Mer meeeer! :)

2012-01-17 @ 19:34:18
URL: http://nattstad.se/feliciasblogg
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-17 @ 19:38:18
Postat av: Felizia

Meeeeeeeer! :D

2012-01-17 @ 19:49:12
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: ellen

skiiiitaaa braa!!

2012-01-18 @ 07:00:39
URL: http://ellennell.devote.se
Postat av: Anonym

Kommer det en idag?

2012-01-19 @ 18:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0