Like A Skyscraper - Epilog - 3 Years Later.




Julias perspektiv.

-Hey sötnos! Justins röst från hallen, jag log lite och hörde Summer skratta till.
-Hej Pappa! ropade hon glatt, jag reste mig från soffan och gick ut till hallen.
-Hey Justin log jag och gick fram för att krama om honom.
-Varför kan inte pappa bo här? tjattade Summer som hon alltid gjorde när Justin kom, vi skrattade båda till.
-Därför att pappa reser så mycket. Samma vita löngn som alltid, men en sex åring förstår inte, eller, inte sånt.
-Julia, kan jag snacka med dig i en rum? Summer log mot oss en sista gång innan hon sprang iväg till sitt rum igen.
-Okej, sa jag och vi går in till köket.
-Jo, skulle du vilja gå...han avbröt sig själv och tog ett djupt andetag, gå ut med mig, ikväll? Jag log mot honom.
-Ja, andades jag, det vill jag. För att stärka vårt föräldrarskap, såklart. Justin flinade.
-Självklart, det är en bra fasad. Jag log stort mot honom och kramade om honom hårt.
-Mammaaaaaa pappaaaaa, jag vill gå ut och leka!! det var Summers röst, vi skrattade till.
-Kom då sweetie! skrattade Justin och jagade ut henne i hallen.
-Farmor kommer och tar hand om dig ikväll sa Justin medans han hjälpte henne på med skorna.
-JAAA!!! log hon mot oss medans vi satte på oss våra ytterkläder.


*******

Det plingade på dörren och jag hörde Summers lätta fortsteg springa för att öppna.
-FAMO! ropade hon, jag skrattade tyst för mig själv och drog ett sista tag med masckara borsten innan jag gick ner för trappan, Pattie såg på mig med ett stort leende.
-Du är vacker, Justin väntar utanför, ta den tid ni behöver. Jag sover här. Jag log mot henne och nickade.
-Tack, jag tog på mig mina klackskor och jackan.

Jag gick nervöst ut till Justin som stod lutad mot sin svarta Rage Rover och log mot mig.
-Hey Beutiful log han och kramade om mig. Jag skrattade och han kollade på mig.
-Nejmen ärligt, du är riktigt vacker ikväll.
-Tack, du med. Han öppnade dörren åt mig och jag hoppade in i bilen.
*****

Justin stannade bilen och hoppade ut, han kom runt och öppnade dörren till mig. Jag skrattade och hoppade ur bilen. Han räckte mig sin arm och vi gick in på den fina resturangen.
Jag tittade med stora ögon på resturangen.
-Här hade vi våran första 'officiella' dejt, skrattade jag. Justin flinade.
-Jag har koll vettu, jag har koll. jag skrattade till och skakade på huvudet för mig själv. Vi gick mot dörrarna till resturagen och en dörrvakt frågade om Justins namn.
-Mr.Bieber. svarade han vant och dörrvakten öppnade dörren för oss,
-Ha en trevlig kväll. Vi gick in och mötes av en kvinna i svart kläning som visade oss till ett avskillt bord.
-Samma som förra gången log jag. Han log mot mig och drog ut stolen för mig, jag log och satte sig ner, han slog sig ner mittemot mig med ett leende på läpparna.

*****

Jag la ihop mina bestick och tittade på Justin som gjorde det samma.
-Skål, för Summer.
-För Summer log jag och vi slog lätt ihop våra glas.
-Ska vi gå?
-Visst log jag och vi reste oss upp och gick ut från resturangen, vi började sakta vandra längst strand promenaden och jag tittade ut över vattnet.
-Det är vackert. sa jag.
-Väldigt, jag vände blicken mot Justin och upptäckte att hans blick var inte rikttad mot vattnet utan mig.
-Mycket. Jag log generat och tittade ner på mina fötter.
Justin tog tag i min hand och stannade, lickaså gjorde jag.
-Jag vet att det här kommer väldigt plötsligt. Och jag vet att jag satsar allt och vinner allt eller förlorar allt.
Men, Julia Barkley. Vill du gifta dig med mig? Jag stirrar på honom.
-Ja andas jag skakigt, Ja, det vill jag. Justin ler stort mot mig och för sitt ansikte närmare mitt.
-Jag älskar dig andas han tyst.
-Jag älskar idg också viskar jag innan jag pressar mina läppar mot hans i en känsloladdad kyss.


Justins perpspektiv, tre månader senare.

-Pappaaa!! skrek Summer från vardagsrummet.
-Jag kommer skrattade jag och gick ut och satte mig i soffan bredvid henne och Julia som läste.
-Hey på er mina älsklingar log jag och kysste Julia och pussade Summer på munnen.
Julia började läsa och Summer lutade sitt huvud mot hennes axel, jag log lite och lutade mitt huvud mot Summers.



Jag log lite när jag hörde hur Summer började andas tyngre och hur hon slappnade av.
-Jag lägger henne. Säger jag och lyfte upp Summer och gick in med henne till hennes rum. Jag bäddade ner henne under täcket och gick ut till Julia. När jag kom ut satt hon och granskade sin ring. Jag log lite och tittade ner på mig egen.
-Hej älskling log Julia när hon såg att jag kommit in i rummet.
-Hej sötnos log jag jag satte mig bredvid henne, sedan drog jag upp henne i min famn.
-Jag kan inte fatta att vi har gift oss viskade hon och lutade huvudet mot min axel.
-Jag kan.
-Kan du? frågade hon förvånat och såg på mig.
-Därför att jag alltid vetat att du var den rätta för mig. Ända sedan jag såg dig första gången. Jag drog fram min plånbok och drog fram vårat bröllopps foto.
-Snygg du är viskade jag och kysste henne på pannan.


Vi kollade på fotona i min plånbok, några på Summer, några på Julia, ett på Julia och mig. Ett på Selena.
Julia skrattade till när hon såg kortet på mig, henne och Selena.
-Haha, vart kommer det ifrån? skrattade hon.
-Bröllopet flinade jag.
Hon skrattade och skakade på huvudet.
-Du är knäpp.
-Nää, jag är motsattsen till knäpp! protesterade jag, hon log bara mot mig och kysste mig mjukt.
-Jag älskar dig.
-Jag älskar dig också.


Julias perspektiv. Två veckor senare.

Jag pussar Summer en sista gång på pannan innan jag går igenom säkerhets kontrollen.
-Hej då mamma och pappa! Jag älskar er! ropar hon efter oss. Jag ler.
-Hej då älskling! sedan gå vi mot passkontrollen. Justin går igenom först och sedan är det min tur. Jag går fram och vissar mitt pass.
-Julia Bieber. Jag ler stort.
-Ja, det är jag log jag.
-Dåså, säger passkontrollanten och stämplar mitt pass.
-Ha en trevlig resa Mrs.Bieber.
-Tack. Och då inser jag. Jag är verkligen Mrs.Bieber. Jag och Justin var gifta. Vi skulle alltid vara ett par.
Föralltid. Tills döden skilljer oss ut.
Jag, Summer och Justin.
Familjen Bieber.





Sååå, visst är jag duktig? Inte sant..haha, jag vet ärligt inte när nästa novell kommer, men jag och Nella ska ju träffas när hon kommer upp te sthlm.
Pöss
Xoxo Matti

Kommentarer
Postat av: ellen

är den slut nu eller vad? I alla fall bra! :D

2012-01-21 @ 20:58:05
URL: http://ellennells.devote.se
Postat av: Felizia

Sjukt bra! :D

2012-01-22 @ 00:07:42
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0