- Like A Skyscraper - Episode 24 - Summer's dad

Men jag kunde se hur ledsen hon blev. Även om hon log så kunde jag se sorgen i hennes ögon. Hennes mamma måste verkligen betytt mycket för henne. Jag suckade knappt hörbart och hjälpte Selena att reda ut alla sladdar som skulle kopplas in i högtalarna.


Summers film!

Julias perspektiv

Justins ögon brände i min nacke. Även om jag inte kunde se honom så kände jag hans blick. Ganska irriterande. Men pallar inte säga något, han kanske börjar lipa och sticker hem? Jag kommer behöva honom sen när vi ska bära upp drickan. Ja, det är såklart alkohol. Hallå jag är 19 fyller snart 20 liksom. Justin har redan fyllt 21, tror jag. Sluta tänk på Justin! Han svek mig. Fattar inte han hur mycket pengar jag får lägga på Summer?! Visst jag älskar Summer och skulle kunna dö för henne, men han är ändå hennes pappa. Och jag antar att någon gång i framtiden så måste hon få veta vem som är hennes pappa. Hon kommer ju kräva att få veta. Sen om hon nu vill veta, så måste jag ställa allt tillrätta och berätta för Justin att jag ljög. Hur jag nu ska kunna klara av det, alltså.
.
-JULIA?!, pappas röst drog upp mig till ytan.
-PAPPA?! Du ska ju vara hos moster med Summer!, skrek jag till svar.
-Jag kom bara för att hämta Summer film den där Winnie The Pooh, sa Pappa och kom in i köket.
-Jaha den ligger nog på hyllan i hennes rum, svarade jag.
-Jaså.., du har pappan till ditt barn här?!, utbrast pappa argt.
-Pappan?!, utbrast Justin och reste sig hastigt upp.
-Ja, det är iallafall vad Julia har gått runt och klagat över, sa pappa argt. Varför lämnade du min dotter i sticket?
-Men du sa, och han sa.., sa Justin förvirrat och kollade mellan mig och pappa.
.
Jag sjönk längre ner på stolen som jag satt på. Fan att pappa skulle komma hem. Kunde inte Summer klara sig utan den där jävla filmen en helg?
.
-Så jag är pappan?!, skrek Justin.
-Ja! Sluta skrik pojk, sa pappa irriterat, sen vände han och gick upp till Summers rum.
-Så du ljög för mig?, undrade Justin och naglade fast min blick.
-Ehum.., mumlade jag. Ja, det gjorde jag. Ingen förkänar en så usel pappa som du.
-Men jag har ändå rättigheter att få ta hand om henne, protesterade Justin.
-Nej det har du inte. Det står i reglerna att om pappan en gång har övergivit mamman och barnet så har han inga rättigheter att få träffa barnet någonsin mer. Förresten, så ska du vara glad att du ens fick se hur Summer ser ut!, fräste jag surt.
-Men om du godkänner så får jag också ta hand om Summer, sa Justin envist.
-Och varför i hela helvetet skulle jag godkänna det?, väste jag.
-För.. för.. ehm.., mumlade Justin.
-Tänkte väl det, avbröt jag honom.

Selenas perspektiv

Vänta? Så Justin är pappa till Summer?! Varför sa inte Julia det? Och varför i hela friden lämnade Justin Julia bara för att hon var gravid? Tänk om det hade varit jag som var gravid, hade han lämnat mig också då? Jag blev bara argare och argare.
.
Justins perspektiv

Jag vände mig om och möttes av en förbannad Selena.
-Så DU är Summers pappa?!, sa hon spänt.
-Ehum jag antar det, mumlade jag tyst.
-Och varför har du inte sagt det jag vet inte de senaste TRE åren?, fräste hon surt.
-Alltså jag vet inte, jag ville inte blanda in dig i det, svarade jag tyst.
____________________________________________________________________________________________
Sådär ja ! :D 5 kommentarer för nästa kapitel !
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Hilda

Meeeeeeeeeeeerrrrrrrrr kom igen nu alla kommentera riktigt mycket så kanske vi får ett kapitel till idag?! HOPPAS HOPPAS!

P.S Nellah kapitlet ägde älskar Selenas face. D.S

2012-01-02 @ 20:57:35
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

ÄLSKAR DENNA DELEN! ÄLSKAR ALLA DELAR I DEN HÄR NOVELLEN! LÄNGTAR EFTER NÄSTA DEL! :D

2012-01-02 @ 21:07:35
Postat av: cecilia

meeeeeerrrr!!!!

2012-01-02 @ 21:09:32
Postat av: Lovisa♥

jag ser bara texten om jag markerar den:/ kan ni byta färg på texten eller byta färg på bakgrunden?

2012-01-02 @ 21:13:27
URL: http://theericsaades.blogg.se/
Postat av: Lovisa♥

jätte bra;) förutom den svarta texten mot den svarta bakrunden:/

2012-01-02 @ 21:17:05
URL: http://theericsaades.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra :)

Snälla en till idag.

2012-01-02 @ 21:23:14
Postat av: Felizia

Azm! :D

2012-01-02 @ 22:42:37
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

byt färgen på texten till vit lr nåt :)

2012-01-02 @ 23:54:09
Postat av: ellen

skit bra!

2012-01-03 @ 09:40:04
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: bella

Jag ser inte texten:l

2012-01-03 @ 12:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0