- Like A Skyscraper - Episode 22 - Like A Boss

Summer är så grymt söt. Hon är verkligen lik Julia. Påtal om Julia.. Hon måste verkligen hata mig nu. Men jag var bara 17 år. Det skulle inte funka att ha en bebis då.


Hittade inga passande bilder till kapitlet :/

Julias perspektiv

Selena babblade på om sin turné, men det sjönk inte in. Jag tänkte på Justin. Han ser ledsen ut. Rätt åt honom! Han lämnade mig bara för att jag var gravid, och han sa att våran kärlek var oövervinnlig! Ptts.. Jo visst.
Jag skakade frustretat på huvudet för mig själv, jag får inte börja tänka på Justin, jag kan inte!
Han är bara en fett idiot.
.
-julia, hallå? Lyssna du?! Frågade Selena, jag kolla upp och mötes gebast av Justins intensivt sorgsna blick.
-Åh, nej förlåt. Selena såg oroligt på mig, jag tänkte på Summers pappa...viskade jag tyst.
-åh, vet du vet det var? Frågad Selena tyst.
-jag tror det...
-vem? Undrade selena nyfiketet men fortfarande tyst.
-åh, ingen, en stor fett idiot bara inser jag nu, jag la ett efter tryck på idiot och kstade en blick på Justin,ha såg ut att kvida till vid mina ord. Jag ville ställa till med en sån stor skada som möjligt.
-Hur är det Justin? Undrae Selena oroligt och det fick mig att vilja spy.
-Nejdå, det är inget, kan jag få snacka med dig Julia, mellan fyra ögon? Jag sväljer men Selena ler.
-Visst, muttrar jag surt.
.
Jag reser mig upp och kastar en blick på Selena som sitter och gullar med Summer, inte ett ont anande om att hennes "perfekta" pojkvän är pappan.
Justin håller upp dörren åt mig ut till gatan, jag himlar med ögonen.
.
-Vad ville du Justin? Suckar jag och pillar nonchalant med mina naglar.
-Jag vill också ta hand om våran dotter.
-Så nu passar det?! Efter tre jävla år?! Fräser jag högt och argt. Jag sätter pekfingret hårt i hans bröst. Förövrigt är hon inte våran dotter, och det är jag stolt över, för ingen är värd en så usel pappa som du. Jag vänder på klacken för att gå in till Selena igen. Men innan jag stänger dörren efter mig säger jag:
-Ingen är värd en pojkvän som du, speciellt inte Selena, hade du tänkt att säga till Selena att du hade barn och att det nu skulle vara din dotter? Han svarade inte. Så jag sa: Tänkte väl det. Sedan stängde jag dörren och lät Justin stå kvar utanför.
Like a boss.

Justins perpsektiv

INTE VÅRAN DOTTER?!
Jag tänker efter och räknar på fingrarna, hon måste alltså varit...otrogen. Jag suckar frustrerat och går in till de andra igen. Noga med att inte ens slänga en ynka blick på Julia. Hon var OTROGEN?! Hur kunde hon? Efter alla gånger hon sa att hon älskade mig?
.
-Hallå Justin?, sa Selena och kollade på mig med oroliga ögon.
-Ja?!, fräste jag surt.
-Men herregud varför är du så sur nu då?, undrade hon.
-Förlåt.., mumlade jag tyst och kollade ner i bordet.

Julias perspektiv

Herregud! Varför ljög jag för? Jag var inte otrogen. Men han förkänar det. Eller jag kanske gick lite för långt? För pappa säger alltid att sanningen kommer fram, hur lång tid det än tar. Jag suckade och tog emot Summer från Selena.
.
-Mamma!, sa Summer glatt.
-Summer knäppis, sa jag och skrattade.
-Jag är ingen knäppis, protesterade hon, precis som Justin brukar göra. Jag är motsatsen till knäppis.
____________________________________________________________________________________________
Sådär! Delen skriven av både mig (Nellah) och Matilda! KOMMENTERA!
Xx/Nellah & Matti <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2012-01-01 @ 14:39:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

jättebra! längtar redan efter nästa del! :D

2012-01-01 @ 14:45:37
Postat av: Felizia

Åhhhh!! Jag behöver ett till kapitel! NU :D jag blivit beroende av den här novellen!

2012-01-01 @ 15:38:37
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Fridis

meeer!!!!!!!!!<3<3<3

2012-01-01 @ 17:23:59
Postat av: Lovisa♥

mer mer mer mer nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2012-01-01 @ 19:00:56
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0