| A love story - 2 | Tell me something about ya', or wait..

-Vi sitter här!, utbrast Chaz,Ryan och Caitlin och slängde sig i den andra soffan.
-Jaja sitt här då, sa jag låtsas surt och tog bort mina fötter så att Justin kunde sitta någonstans.
-Tack,sa han ochlog sött innan han satte sig ner.
-Ingen orsak.., mumlade jag.

Chaz föreslog att vi skulle gå ut en runda efter filmen. Så vi gick ner till hallen och satte på oss våra skor innan vi begav oss mot ATL's lekpark. Jag och Caitlin satte oss på varsin gunga medans killarna sprang runt och jagade varandra men några äckliga småkryp..


Stranden Justin & Zoe är på.(Fast med en sten i vattnet xD)

De såg så roliga ut.. Chaz skrek som en tjej och flåsade som fan, medans Ryan gömde sig i klätterställningen och Justin kom flinande emot oss.. VA?!

-Du skulle bara våga.., fräste jag hotfullt.
-Åh jo jag vågar, flinade han och kastade en stor äcklig mask på mig.
-ÅH vad äckligt! Fyfan för dig Justin!, skrek jag och kastade ner masken (som hade landat på min axel) på marken.

Han log busigt och sprang iväg till Ryan som kikade fram från sitt gömställe i klätterställningen. Jag suckade tungt och skönk ner på gungan bredvid Caitlin igen.

-Jag vet mogna.., skrattade Caitlin.
-Kul Cellphone det är faktiskt äckligt, muttrade jag och slog till henne löst armen.
-Ajj jag skulle väl aldrig slå dig?, utbrast hon och spelade sårad.
-Jo du kan ju alltid försöka låta bli, sa jag med hotfull stämma samtidigt som jag vickade på ögonbrynen.

Hon flinade elakt och jag reste mig upp och ställde ifrån mig min väska för säkerhets skull. Hon tog några steg mot mig och jag började skrika och springa. Jag sprang ut på ängen och lyckades sparka av mig mina obekväma skor på vägen.

-Nej snälla nåd fred!, skrek jag dramatiskt. Killarna stod lite längre bort och skrattade åt oss.
-Aldrig!, skrek Caitlin elakt och ökade takten ytterligare.

Efter ett tag stupade jag mot marken och la mig flåsande på rygg. Caitlin la sig jämte mig.

-Fred?, frågade jag.
-Fred.., flåsade hon. Titta där kommer killarna!, la hon till och pekade på killarna som la sig ner bredvid oss.

Alla låg och pratade och skrattade med varandra ett långt tag innan det började skymma.

-Kan vi inte gå till stranden?, frågade Justin efter ett tags tystnad (för att vi inte hade något att säga).
-JA! Det gör vi, utbrast jag och de andra kollade tveksamt på oss.
-Nja ni får nog gå själva måste hem, sa alla i kör och var borta på mindre än en sekund.
-Okej..? Normalt men då får vi gå själva, skrattade jag och gick mot mina skor.
-Här är din väska, mumlade Justin generat och ställde den bredvid mig när jag tog på mig skorna.

 Jag ställde mig upp mittemot honom med väskan i armväcket.

-Aww tack, log jag och kramade om honom.

Vi släppte varandra och började gå mot ATL's beach. När vi kom fram pekade Justin på en slät sten en bit ut i vattnet och sa att vi kunde ställa våra skor plus min väska, och gå ut till stenen för att sitta på den. Vi ställde undan våra grejer och gick ut till stenen.

-Berätta något om dig själv, eller vänta jag kan ställa frågor.., log Justin och tittade på mig.
-Okej fråga på du.., skrattade jag och satte ner fötterna i det ljumma vattnet.

Frågor* + svar! Fet text Justin. Normal text Zoe!

-Vad är ditt fullständiga namn?
-Zoe Braun.
-Vad är din favoritfärg?
-
Lila & rosa.
-Haha jag gillar lila! Din favorit artist?
-
Oj det är nog Usher.
-Vad skulle du helst åka på solsemester?
-
Helt klart Thailand.
-Var kommer du ursprungligen från?
-Thailand.
-Är du singel?
-
JA(:

Frågestund* slut!

-Nu kommer jag inte på något mera, sa han och skrattade gulligt.
-Knäppo.., skrattade jag och huttrade till.
-Fryser du?, frågade han.
-Nja lite kanske, log jag.
-Här, sa han och satte sin varma hoodie på mina axlar.
-Men nu kommer ju du frysa, protesterade jag.
-Nej bara ta den nu, svarade han.

Vi satt där i flera timmar och bara lärde känna varandra. Justin sneglade på sin klocka och utbrast:

-Wow hon är 5 i 10 jag måste hem till killarna nu.
-Tiden går snabbt när man har roligt, skrattade jag och hoppade ner från stenen.
-Jo den gör ju det, mumlade Justin nog mest för sig själv.

Jag log för mig själv och började gå in mot stranden. När vi kom fram till stranden satte vi på oss våra skor och jag tog min väska.

-Ja eh hejdå antar jag, sa Justin och verkade lite nervös.
-hejdå Justin vi ses, log jag och kramade om honom. Han besvarade kramen och släppte mig efter ett tag.

Vi vinkade lite till varandra och började gå mot varsitt håll.

****

-Zoe VAR har du varit?, utbrast mamá när jag kom ut i köket. Och vad är det för tröja?
-Ehh lång historia vi tar det en annan dag måste sova nu är trött, sa jag snabbt och kramade om henne innan jag rusade upp för trappan.

Justin får tillbaka sin hoodie en annan dag. Jag gick in i mitt badrum och tvättade bort sminket samt borstade ut och satte uppmitt trassliga bruna hår i en hög tofs. Luggen satte jag fast med två hårnålar. Jag bprstade tänderna och gick in på mitt rum igen. Väl inne på mitt rum bytte jag om till mina rosa korta hello kitty short och en vit t-shirt.

-Gonatt' Zam!.

Ropade jag och fick ett svagt 'detsamma' tillbaks. Jag gosade ner mig bland mina kuddar och släckte lyset innan jag somnade med ett lyckligt leénde på läpparna..
_______________________________________________________________________
Andra delen;) Kände för att vara snäll! Vad tycks? KOMMENTERA
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra :)

2011-09-12 @ 22:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0