- Like A Skyscraper - Handling & Prolog

Handling:
Det kommer handla om Julia Barkley som är mobbad. Hon älskar dans
som är hennes stora passion. Det är till dansen hon flyr ifrån verkligheten
för ett tag. Hennes mamma är död så hon bor med sin pappa som
inte är hemma så mycket för han jobbar som reseadvokat. Det endaJulia
vill är att flytta långt bort från kalla tråkiga Sverige. Den drömmen blir sann
när hennes pappa bestämmer att de ska flytta till Atlanta i USA på grund av
sitt jobb. Julia får snabbt nya kompisar på den nya skolan. Julias nya
bästa kompis Joline tvingar henne att åka på en dans uttagning för Justin
Biebers team. Där börjar den stora berättelsen om Justin Bieber och
Julia Barkley.



Prolog;
-Kom igen Barkley är du feg eller?!, skrek Tom efter mig.
-Sluta jag vill inte!, skrek jag över axeln.
 
Aldrig att jag tänkte vända mig om och visa att jag grät.
Jag fortsatte gå mot dörrarna tills någon stoppade mig. Miranda såklart.
 
-Är lilla Barkley feg vågar hon inte?, väste hon hånfullt och flinade.
-Sluta säga mitt efternamn hela tiden, mumlade jag och vände bort huvudet.
-Vi säger ditt efternamn hur jävla mycket vi vill fattar du? Det här är våran skola
 inte din! Du är ungen som ingen vill ha, och förresten så är ditt namn för fult för att komma ihåg Julia!.
-Sluta jag gillar mitt namn!,röt jag.
-Ohoo lilla Julia har skaffat en attityd! Var har du köpt den? På Second Hand för 10 spänn eller?, flinade
Tom och kollade på sina killar som skrattade bara för att han gjorde det.
-Nej lägg av, sa jag och försökte knuffa mig ur ringen som alla hade bildat runt mig.
-Julia tro inte att du kommer undan igen, röt Hope.
-LÅT MIG VA! Jag ska snart flytta hårifrån fan vad skönt att slippa er retards!, skrek jag och sprang därifrån.
 
Jag har levt under mobbning ända sedan 4:an tills nu i 8:an då jag fick reda på att vi skulle flytta till Atlanta i USA. Tom, Miranda och CO' hade mobbat mig för att jag var lite mullig när jag kom till den här skolan. Trots att jag inte var mullig det minsta längre och hade en bra kropp, så retade de mig för det. Och såklart för att jag var 'feg' enligt de. Jag satte mig på en parkbänk och skrev lite till på min låt. Den heter Skyscraper och handlar om styrka och mod.

Kommentarer
Postat av: Johanna

JÄTTEBRA

2011-11-19 @ 21:31:39
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: mikaela

låter som en ny grym novell tycker jag och jag ska försöka att kommentera så mycket jag kan ps älskar din föra novell<3

2011-11-19 @ 21:38:35
Postat av: Cherry

Omg :D♥♥

Den här novellen kommer att bli skitbra :DD ♥♥

2011-11-19 @ 23:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0