You need me, I will always be there for you - 1



Jag satt med ansiktet intryckt i fysik boken när jag hör hur klockan ringer ut.
Det var i början på November och fredag idag, sista lektionen, Jag ville inte ens nära böja tänka på Måndagen då jag var tvungen att återvända hit.
Min blick snegla sig åt Per, vår lärare som slog i hop händerna medan klockan fortsatte att ringa.

- Glöm inte läxan till på Onsdag, Sa han och försökte att överrösta klockan som hypert ringde ut.

Jag titta mig omkring i klass rummet och märkte att ingen la märke till Pers ord.
Stolarna gnistra mot skola golvet och bänkarna smällde igen med en duns.
Det var inte så längde till jag skulle lämna denna skolan. Det var inte så lång tid kvar innan jag skulle flytta ifrån Sverige till Atlanta heller.
Mamma hade tittat en ny kille i Atlant och hade övertalat mig att flytta dit.
Egentligen hade jag inget emot de, Jag hade inga vänner här och ingen la märke till mig, Kanske skulle det bli bättre där.
När läraren frågar mig något på lektionen och innan jag hinner att svara känner jag hur alla blick vänder sig mot mig och i samma sekund börjar hela klassen att skratta.
Jag visste inte vad som var felet med mig. 
Jag visste inte vad jag gjorde för fel jag, Jag var ju som alla andra personer.

När jag kom in genom dörren till vår lilla lägenhet som log mitt i Stockholm mötts jag av mammas hatande blick och lukten av rök.
Hon kommer närmare mig och ställer sig tät intill mig, hon trycker in mig möt dörren som han smälla igen.

- Du min lilla dam , Var har du varit? Sa hon och titta hotfullt på mig.
- Skolan, Sa jag tyst och titta på mamma och hennes röda ögon med grön ögonskugga runt om.
- Vilken jävla skola? Skrek mamma och tog ett grepp om sitt cigarett paket hon hade i fickan.
- Skolan som jag går i varje dag, Sa jag och titta frågande på henne.


Egentligen var detta inget nytt för mig.
Detta händer mig nästan varje dag mamma är hemma och jag kommer hem från skolan.
Jag var van vid detta men varje gång detta händer känns det som den första gången.
Jag kunde inte göra något annat än att lyssna på vad hon säger för att jag vet att det bara kommer att bli värre.
Mamma har behandlat mig så sedan min pappa lämna oss för 5 år sedan.
Hon har helt tappat kontrollen och varje dag är den nya skumma män hemma i vår lägenhet.
Ibland är det fler och då vill jag inte ens lägga blicken på dom.

- Du går inte i någon skola, Sa mamma och tog ett hårdare grepp om min hand.

Min väska föll ner från min axel med en duns på golvet i hallen.

- Ta upp dina äckliga saker, Sa mamma och sparka iväg väskan som låg bredvid henne på golvet.

Jag föll med blicken hur väskan rulla iväg en bit bort.
Jag nickade instämmande och kände hur mamma minska greppet om min hand och sedan vände på klacken in till vardagsrummet vinglade med sin cigarett i handen.
Jag drog upp min väska som mamma sparka iväg en bit och sedan snabbt smet in i mitt rum.
Min blick snubbla runt i rummet, som vanligt fanns det vara en säng, ett skrivborde och ett nattduksbord.
Jag kasta ner väskan på golvet i mitt rum och sedan la jag mig försiktigt på rygg i sängen som låg obäddad.
Jag kände smärtan genom kroppen som sved till, jag drog upp mig sittande med hjälp av mina darrande händer som nästan inte hade ork att hjälpa mig upp.
Min svaga händer drog upp den gråa tröja som satt pösigt fast på min kropp.
Jag tog sakta upp min hand som vila på sängen och sedan rörde jag lätt över det svidande såret som gick tvärs över magen.


KOMMENTEEEERA OM FÖSTA DELEN!
BRA/DÅLIG ?

Tycket ni att den fösta delen är bra, något ni vill ända på eller ?
Om det inte blir många kommentarer så fortsätter jag inte på den men om det blir många som kommer det 2 dela imorgon!
Så det är ert val.. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

skitbra!



kommer du lägga in bild på henne?

isåfall kan hon väl se ut som Victoria Justice? (a)

2011-05-19 @ 21:21:54
Postat av: Bettan<3

Jättebra!

Meeeeeeer!

2011-05-20 @ 09:42:45
Postat av: Emma

jättebra :)

2011-05-20 @ 16:43:56
Postat av: Anonym

Älskar den redaaaan!

2011-05-20 @ 18:50:45
Postat av: Anny

BÄSTA JAG SVÄR!

2011-05-20 @ 18:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0