My little sweetheart- Kapitel 4

FAAN! Jag messa tillbaka ”Vem är du?” med darrande fingrar. Och tog en ordentlig sked med nudlar, Jag har ju inte ätit på hela dagen. Skippade ju frukosten och jag åt inte upp äpplet i skolan. Mobilen pep till igen, Jag vågade inte kolla på skärmen. Jag började svettas enu mera.  Jag tände osäkert mobile och trycket på visa meddelande..








”Ojj, Jag glömde säga till dig att det är jag Jaden den nya killen :) undra bara om du ville dra till parken med mig lite senare?”
Vänta! Är det kille med tupp kam och honungs bruna ögon. Honom som Vanessa kalla på. Telefonen pep till igen denna gången va det från Michelle
”HAHA, Du är så jävla sen med allt! Men vill du dra till stan med mig och Ashely lite senar? <3”
Jaden ville träffa mig lite senare och Michelle. Vem ska jag säga ja till ? Klart jag ville gå till parken med skolans snyggaste kille men samtidigt behövde jag köpa nytt till min garderob. Jag tog en stor sked med nudlar, Om jag berätta till Ashely att Jaden ville träffa mig så skulle hon bli rasande på mig. För att det är ju hon som vill ha honom, Hon gilla han fören mig. Vem skulle jag ljuga för? mina bästa kompisar eller skolans snyggaste kille.
Jag stängde av datorn och gick ner till köket. Jag stod där i köket och bara stirra ut genom fönster. Jag visste inte vem jag skulle ljuga för. Jag bara stod och titta ut på ingenting. Jag började att gå mot soffan slängde mig i soffa och tog fjärkontrollen. Det fans ingenting på tv bara tanter och gubbar som ville komma i form.
Jag stängde av tv och gick till mitt rum för att hämta mobilen. Jag slängde mig i sängen med mobilen i handen. Jag tittade upp mott taket, Jag stängde sakta mina ögon och till slut somna jag. Jag vakna lite senare av att någon smällde igen ytterdörren. Jag titta på mobilen för att se hur mycket klockan är 10:45 sto det på skärmen.
3 Missade samtal, 2 från Michelle och 1 från Ashely. Men inga meddelande från Jaden hade jag inte fått.  Jag va tvungen att skicka ett sms till Michelle och säga att jag råka somna ”Förlåt, Jag tråkade vist somna :$ Men kan vi gå på söndag istället gumman? :) <3” Jag fick snabbt tillbaka ett sms ”Det gör ingen, Vi gick ändå inte <3”
Jag låg där i sängen till någon sakta öppnade dörren till mitt rum. Det var mamma, Hon kom smygande in i rummet och satt sig på sängkanten.
- Sover du gumman ? Sa hon och gav mig en puss i panna.
- Nej, Det gör jag inte.
- Du gumman, Förlåt för att det blev så konstigt idag med jobbet och allt men..
- Nej mamma det gör inget, Jag klara mig fint själv, Sa jag glatt och tvingade ut ett vackert leende.
- Men du mamma.
- Ja ?
- Du vet han Justin bieber…
- oo inte han nu igen, Suckade hon.
- Han ska ha en konsert här i Atlanta och jag undrar om jag får gå ditt ?
- Mmm ja nja.. Vi pratar om det imorgon, sa hon medans hon blincka med ena ögat.
När hon hade gåt ut ur mitt rum reste jag mig upp och satt mig på säng kanten och höll mobilen i handen.
Meny - Meddelande - Skapa meddelnade.  ” Heej Jaden! Vi kan träffast imorgon istället ?”
Jag tveka först om jag skulle skicka det eller inte. Jag kunde inte kontrollera mig, min hand gick liksom automatiskt och klicka på sänd.
Avbryt, Avbryt och avbryt men det var redan försent. Meddelandet hade redan skickats! Jag åndrade verkligen att jag skicka de.
Jag luta mig bak och titta upp mot taket. Varför gjorde jag detta!?  Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar tillbaka.
”Okej visst! Klockan 12 imorgon i parken ?”     ”Perfekt!”
Jag tog av mina kläder jag hade på mig, tog på mig min pyjamas och borsta mina tänder. Klockan va inte så mycket men jag gick ändå för att lägga mig.
- God natt mamma och pappa, Ropa jag från ovanvåningen.
- God natt, ropa som i kör.
Jag puffa till kudden och sen bädda ner mig i sängen. Det tog inte lång tid innan jag somna sött.

Bra/Dålig ?


KOMMENTERA! :D


Kommentarer
Postat av: A~

sv; Skulle gärna vilja länkbyta! Och tack så mycket :)

2011-02-20 @ 16:32:40
URL: http://peaceoutgirl.blogg.se/
Postat av: lydia

nu måste justin komma med också, idag! :)

2011-02-20 @ 16:35:45
URL: http://absolutlydia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0