- Like A Skyscraper - Episode 17 - Greece

-Haha, klockren, sa jag och flinade.
-Haha, superkul, muttrade Justin surt.
-Aww, du är söt när du är arg, sa jag och pussade honom på munnen.
-Jag är inte arg, bara sur, sa han och la ner sin iPhone i fickan.



Hej Grekland! När vi steg ur flygplanet så slog den varma luften emot oss. Trots att det är december (snart jul iipp) så är det 35+ här. Fyfan vad skönt. Justin såg också ganska nöjd ut över värmen, trots hans blåtira.

-Värme, utbrast Pattie glatt när vi gick igenom flygplatsen för att komma till limon på andra sidan.

Japp limo. Första gångerna hade jag varit så förundrad över att de fick åka limo. Men nu är det vardagsmat. Justins fans omringade hela stället så polisen och säkerhetsvakter hade kommit dit för att trycka undan de. Paparazzis kameror bländade en och Justin la sin arm runt min midja för att inte tappa bort mig.
Folk skrek och undrade vad som hänt med Justin och Alfredo och om vi var ett par. Vi ignorerade alla frådot och innan man visste ordet av det var vi i limon, så fort Kenny stängt dörren om oss och hoppat in bredvid chauffören pressade Justin sina läppar mot mina och kysste mig passionerat.
Pattie gav Scooter en menande blick och han nickade instämmande, vad nu?
Vad har de två i skikaren....?
****
Justins perspektiv

Vi öppnade dörren och alla hoppade ur bilen och vi gick in i lobbyn, jag pressade Julias hand hårt som jag höll i för att inte tappa bort henne, vi kom in i lobbyn för att få våra rum.

-Okej, Julia och Alfredo ni delar rum, Justin du delar med Pattie och ni andra delar som ni alltid gör.
-VA?! Nej, jag vägrar dela med honom! fräste Julia och pekade på Alfredo. Han svarade bara med ett peddosmile, som typ betyde jag-kommer-att-få-dej-i-säng-med-mig-bara-så-du-vet-!-! Jag ryste till.
-Jag vägrar muttrade jag och la armen runt hennes midja.
-Nej, Justin, du sover med mig och Alfredo hos Julia, slut disskuterat.
-NEJ! skrek jag, mamma såg förbannat på mig.
-Jo. Sedan ände hon på klacken och alla gick till sina rum.

****
Jag knackade på till Julias och Alfredos rum, en sur Julia öppnade.


-Vi måste dela på en dubbelsäng och han har redan gått igenom mina underkläder fräste hon surt.
-AMEN! muttrade jag irriterat, Vi löser det här älskling, hon nickade och så hörde jag henne snyfta till.
-Det är bara det att det är så obehagligt, han sa att han skulle våldta mig...hon snyftade till, jag suckade.
-Han är en idiot, kom, jag hämtade hennes väska och sedan gick vi mot mitt och mammas rum.

Julia skälvde till och började storgråta. Jag släppte ner väskan på golvet och drog ner henne i mitt knä. Dörren öppnades och mamma kom ut.

-Herregud, vad har hänt?, undrade hon och satte sig bredvid mig.
-Hon är rädd mamma, hon är rädd för Alfredo fattar du inte det?, fräste jag surt.

Mamma blev nog förvånad för jag har aldrig varit så arg på henne innan.
-Men varför då? Han är ju snäll, sa mamma och höjde på ögonbrynen.
-NEJ! Han försökte våldta henne, så hon bor hos oss nu jag skiter i vad du säger, sa jag bestämt och tryckte henne mot mig.
-Han gjorde vadå?, frågade mamma.
-HÖR DU ILLA ELLER?, skrek jag argt.
-Åh...mumlade hon, Jag visste inte, kom in, hon öppnade dörren, tog Julias väska, jag lyfte upp Julia i min famn och bar in henne i vårat rum. Jag gick fram till min säng och la försiktigt ner henne, sedan la jag mig ner bakom henne och drog in henne i min famn.
Mamma kom fram och strök henne över pannan.
-Jag ska gå in och prata med Alfredo...mumlade hon, jag nickade svagt och Julia skälvde till i min famn.
-Såja...mumlade jag och kramade om henne hårt hon började gråta igen och pressade sig mot mig.
-Det kommer bli bra, jag ska få Alfredo här ifrån, jag kysste henne mjukt i nacken och kände att hon lungnade ner sig lite.

Hon andades hackigt och pressade sig ännu närmare mig.
-Julia jag kommer inte gå härifrån, mumlade jag mot hennes hår.
-Men ifall, mumlade hon och torkade bort sina tårar.
-Mår du bättre?, undrade jag och satte mig upp.
-Lite, iallafall nu när jag vet att Pattie pratar med Alfredo, sa hon och log.
-Ska vi gå ner till stranden?, frågade jag och ställde mig upp.
-Visst, svarade hon och kysste mig.

Vi bytte om och begav oss neråt. Jag flätade in mina fingrar med Julias. Hon var lika vacker som vanligt.
Julias perspektiv

-Ska vi gå tillbaka?, frågade Justin efter några timmar av badande och sol.
-Visst, solen håller ändå på att gå ner, svarade jag och ställde sig upp.

Vi gick upp till hotellet och in på Justins och Patties rum. Vi bytte om till vanliga kläder och gick till Scooters rum.
Där inne satt allihopa förutom Alfredo. Undrar var han tog vägen?
-Var är Alfredo?, frågade Justin precis som han hade läst mina tankar.
-Han skickades hem för någon timme sedan, svarade Pattie.
-Japp, så nu har vi en annan koreograf som heter Danny, sa Scooter och presenterade Danny.

Han var i 20 årsåldern och ganska nice. Han och Justin hälsade med något handslag. Jag skrattade och hälsade glatt på honom.

_________________________________________________________________________________________
Sådär ja. Del av mig (Nellah) och Matilda. KOMMENTERA!
Xx/Nellah och Matti <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :)

2011-12-18 @ 16:00:55
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alfredo kan ju typ komma tillbaka och säga att han har bättrat sig och han säger att han skaffat ny tjej, fast det är bara en lögn, och då tror både Julia och Justin det, och alla andra. Och då skickas Danny hem igen, och Alfredo tas tillbaka och då händer det grejer, då blire ju drama :D

2011-12-18 @ 16:41:49
Postat av: Lovisa♥

Jävla svin Alfredo är!!!!!!!!!!!!!!!! Jätte super duper mega jätte bra!!!!!!!!!

2011-12-18 @ 20:26:11
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Cherry

Sjuukt bra skrivet :D <33

2011-12-20 @ 15:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0