Chapter 9 - Fuck.

Georginas perspektiv. (Nästa dag.)
 
Jag öpnnade dörren till Justins hotellrum och steg in. Han hade lämnat ett kort hos mig igår, inte fan vet jag varför men han hade det. Och jag misstänkte starkt att han hade ett kort till mitt rum också. Det skulle inte förvåna mig. Justin låg på mage i sängen och sov. Inte länge till.
 
Upp och hoppa! Det är fint väder och jag vill till stan!, utbrast jag högt och drog bort gardinerna som hängde över fönstret.
- Goerginaaa, gnällde Justin och tryckte en kudde över ansiktet.
- Justiinn, sa jag med lika gnällig röst och öppnade hans resväska.
- Jag kan ändå inte gå på stan. Folk kommer känna igen mig det skulle bli kaos, sa han överlägset och satte sig upp så att han lutade sig med ryggen mot säng gaveln.
- Och darför.. Har jag, smart som jag är, kommit på en alldeles perfekt lösning på detta kändis problem, sa jag och började gräva runt i hans resväska.
- Jaså, vad är det för en lösning då?, sa han med ett roat ansiktsuttryvk.
- Du, började jag och drog upp ett par shorts. - Ska klä ut dig!
- No way, sa han snabbt och höll upp händerna framför sig som en ninja eller något.
- Snälla, sa jag med mina berömda puppy eyes när jag hade fått upp alla hans kläder.
- Nej, sluta, svarade han och tittade bort.
-  Snälla söta rara Justin, fortsatte jag och satte mig gränsle över honom i sängen.
- Nej! Aldrig jag tänker inte klä ut mig, protesterade han och vägrade möta min blick.
- Snälla Justin, sa jag och började smeka hans bröstkorg ner över magen.
- OKEJ!, utbrast han. 
- Du får som du vill, men bara den här gången, muttrade han sen.
- YES! Är man bäst eller?, sa jag glatt och klev av honom.
 
Han bytte snabbt om till kläderna jag hade valt ut och jag granskade hans utseende. Jag drog upp hans luva, och satte på honom ett par svarta solglasögon. Färdigt.
 
- Ska inte du klä ut dig också?, undrade Justin och tittade på mig genom sina solglasögon.
- Jo, visst.. För jag är ju så känd att jag behöver klä ut mig, muttrade jag och nickade sarkastiskt.
 
Han skrattade åt mig och vi gick ut i hallen för att kunna ta på oss skor. Jag greppade min handväska som jag lämnat precis innanför hans dörr, och sen gick vi ut från hotellrummet.
 
***
 
Väl inne i själva centrum funkade Justins utklädningskläder rätt bra. Det var bara några som kollade lite misstänksamt på honom, men ingen kom fram.
 
Där går vi in!, utbrast jag och pekade på en Jeffrey Campbell affär.
- Alla tjejer är ju fan beroende av sånna där Jerry Campus skor, muttrade Justin surt.
- Jeffrey Campbell, rättade jag honom och plockade upp ett par som var virkade i vitt.
- Still the same shit, sa han och lutade sig mot väggen med armarna i kors och huvudet riktat ner mot golvet.
 
Jag suckade och bestämde mig för att ignorera bitterkärringen han var just nu. Skorna jag valt passade perfekt så jag la ner de i lådan och gick mot kassan med Justin tätt bakom mig.
 
Senare, på kvällen.

- Justin, nej jag vill inte, mumlade jag och drog mig ur hans grepp, allt jag ville var att sova.
- Jo, det vill du visst, sa han envist och drog tillbaka mig.
- NEJ! Släpp, röt jag och slog bort hans armar.
- Jaså?, viskade han i hotfullt i mitt öra.
- Vill du att jag ska berätta för alla? Berätta för Scooter vad vi håller på med.. Vi kan sluta vara kk's och jag kan berätta för hela världen! Är det vad du vill?
- Nej!, utbrast jag skräckslaget.
- Dåså, sa han och drog in mig i sin famn igen.

På senaste tiden hade jag glömt bort vem Justin var, och vad han var kapabel till. Justin är farlig, och han är kapabel till att göra sådana här saker, som det han nyss gjorde mot mig. Jag hade glömt bort det. För han hade visat mig en helt annan sida av sig själv, och nu var den sidan som bortblåst. Han hade hotat mig, jag blev inte livrädd. Men det var ändå obehagligt.
 
***
Nästa morgon vaknade jag upp inne på mitt hotellrum, ensam. Justin måste ha gått in till sig såfort jag somnat. Minnen från igårkväll fastnade på min näthinna. Snabbt skakade jag av det och gick in i badrummet för att ta en dusch för att vakna till, idag skulle vi nämligen åka vidare till Frankrike efter Justins konster ikväll.
 
Justins perspektiv.
 
- Helvete, muttrade jag för mig själv och slog näven i väggen ännu en gång.
 
Det enda som inte fick hända, har hänt. Vad som helst förutom det här fick hända. VAD SOM HELST. Jag har gått och kärat ner mig. Och inte i vem som helst, utan Georgina Brown av alla människor. Scooter skulle flå mig levande och använda mitt skin som dörrmatta om han fick veta. Och jag har lovat mig själv att aldrig bli kär igen. Aldrig. Selena krossade mitt hjärta i tusen bitar, och ingen under några omständigheter ska få göra om det. För om det skulle hända igen vet jag inte om jag skulle orka fixa det. Jag vet inte varför jag hotade Georgie och pressade henne till sex igår. Men jag är väl antagligen rädd att hon ska försvinna.
 
- Justin! Scooter sa att vi ska till genrepet nu, Georginas röst drog mig tillbaka till verkligheten.
- Jaja, jag kommer, muttrade jag och till svar fick jag en suck.
 
Bästa sättet att undvika hela den här löjliga kärleks situationen är att stöta bort henne, och bara ha henne till sex. Inget mindre, och inget mer. Trött drog jag handen genom håret och tog kortet till rummet. Sen drog jag på mig ett par skor och klev ut i korridoren. Georgina syntes inte till så jag antar att alla väntar i lobbyn. Jag tog hissen ner och japp, där stod allihopa i en klunga framför utgången och väntade otåligt.

Chapter 9 :D:D:D:D:D:D
KOMMENTERA!!!

XoXo /Nellah & Matti.

Kommentarer
Postat av: m.

meeer nuuuu😁.

2012-09-22 @ 12:47:30
Postat av: Jenny

Skriv mer!! :D

2012-09-29 @ 11:15:30
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se
Postat av: Emilia

Varför bloggar ni inte? Jättebra iallafall;)

2012-09-30 @ 16:00:59
Postat av: Anonym

Världens bästa blogg!!!! Skriv meeeer!!!

Svar: Det kommer! Jag och nellah ska ha skype-möte ikväll om novellen! HÅLL UT!
XOXO MATTI
jbiieberstory.blogg.se

2012-10-03 @ 22:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0