Chapter 6 - Three Days

 - Jag ska på ett möte över en middag ikväll angående lite saker om turnén. Och du ska med, sa Justin när vi kom ut på parkeringen.
- Är du dum eller? Scooter kommer ju vara där, muttrade jag till svar och rättade till min sportbag som hade glidit ner lite från axeln.
- Nej, han ska vara i studion och förbereda beats, svarade han flinandes.
- Jaha.., vad har man på såna middagar då?, undrade jag och började gå mot min bil som jag parkerat ett par meter ifrån Justins.
- Klänning, sexigt inte horigt. Sexigt, flinade han nöjt.
- Jag ska nog rota fram något, mumlade jag.
- Bra, en bil kommer vid halv 7 och hämtar dig.

Med de orden hoppade han in i sin bil och gasade iväg. Suckandes satte jag mig i min bil och startade den. Scooter kan få reda på något, men jag förlorade matchen. Vilket betyder att jag måste göra som han säger. Oavsett hur dumt eller korkat det än är. Och tro mig, det här kommer bli en låååång vecka. Plötsligt fick jag ett sms och " J " lös över hela skärmen.
 
Klänningen ska helst vara svart. Den här
middagen avgör hela turnén.
INGET för förstöras.
/ JB.
 
Business JB, Georgie like ;)
/ G.
 
Han svarade inte, så jag flinade och svängde in på uppfarten till huset. Jag tog en snabb dusch och rotade sedan fram en svart klänning tillsammans med mina röda Jeffrey Campbells.
 
När jag var helt klar, dvs med hår, smink osv, visade klockan 20 över 6. Alltså borde bilen som han skulle skicka vara här när som helst. Och rätt hade jag, prick halv 7 tutade det utanför så jag ryckte åt mig min handväska och steg ut i den svala kvällsluften. En svart limousine stog på min garageuppfart och en man, antagligen chauffören, hade öppnat dörren åt mig. Jag log tacksamt mot honom och hoppade in i bilen.
 
***
 
- Jag gillar ditt klädval, Justins sträva röst träffade mitt öra och jag kände hans händer på min midja.
Inte här!, svarade jag och slog bort hans händer.
- Kanske inte här, men efter middagen finns det toaletter där inne med väldigt praktiska lås, viskade han.
- Dirty, svarade jag bara innan han drog med mig in i restaurangen.
 
 
Vi satte oss vid ett avlångt bord med ett par andra människor som vänligt hälsade på Justin.
 
- Vem är den vackra damen du har i sällskap, Justin?, frågade en ganska storvuxen svart kille.
En bra kompis till mig, sa Justin leendes och gav mig en menande blick.
- Hej, jag är Georgina, log jag vänligt och skakade hans hand över bordet.
- Freddy, svarade han och plockade upp menyn.
 
Jag gjorde likadant och började gå igenom maträtterna. Det fanns allt möjligt, från enkel sallad till stora biffar. Det var ett svårt val, men till slut bestämde jag mig för kycklingsallad och fanta.
 
2 dagar senare.

- Är det här verkligen en så bra idé, Justin?, sa jag samtidigt som han lassade in min resväska i bagageluckan.
- Japp, och Scooter tvivlade inte ens på dig en sekund ju, svarade han och stängde luckan med en smäll.
- För att han tror att jag ska vara hemma hos Viky på sleepover 3 dagar när jag egentligen ska knulla runt med dig på nåt lyxhotell ett par mil härifrån ja, muttrade jag till svar och hoppade in på passagerarsätet bredvid honom.

Han brast ut i skratt samtidigt som han körde ner från garageuppfarten.

- Förresten, vad är din täckmantel då?, frågade jag.
- De tror att jag ska vara på rehab, svarade Justin flinandes och svängde ut på motorvägen.
- Hur fan fick du de att gå på det?, utbrast jag skrattandes.
- Mamma och Scooter har velat att jag ska dit så jag sa att jag skulle testa och se hur det var, sa han och ryckte lätt på axlarna.

***

- Takvåningen, sa Justin och sköt upp dörren.
- Lägg av! Fuck vilken lyx, utbrast jag och kollade mig storögt omkring.

Allting var helt flott och lyxigt, hur har man råd med sånt här?

- Hur har du råd med sånt här?, undrade jag och såg mig storögt omkring.
- Mitt namn är Justin Bieber, svarade han och gick iväg till köket.
- Är det meningen att jag ska bli imponerad av det?, ropade jag efter honom.
- Ja! Faktiskt, sa han flinandes när jag steg in i köket.
- Är det verkligen värt pengarna då? Jag menar vi ska bara vara här i 3 dagar, sa jag och såg mig omkring i det sjukt stora köket.


- Oh ja, sa han och lät sina ögon vandra över mig.
- Definitivt värt det!!
- Du är ett första klassigt psykfall, muttrade jag och plockade ut en läsk ur kylskåpet.
- Och du älskar det, ännu en gång träffade hans raspiga röst mitt öra och hans händer var på min midja.
- Det är väl vad du tror, svarade jag och tog en klunk av läsken.
- Det är inte vad jag tror, det är vad jag vet, viskade han och påbörjade ett sugmärke bakom mitt vänstra öra.
- Justin, gnällde jag och snurrade runt.
- Uh-uh, jag vann matchen, remember? Bieber gör upp reglerna, sa han och och snurrade runt mig igen.


SÅDEER!! Kapitel 6 precis som utlovat!!

Kommentera :D

XoXo / Nellah


Kommentarer
Postat av: elena

super bra vill ha mer :D <3

Svar: Aww tack :) Chapter 7 kommer antagligen imorgon kväll runt samma tid om inte tidigare :) <3Kramis
/ Nellah !
jbiieberstory.blogg.se

2012-09-04 @ 23:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0