- Like A Skyscraper - Episode 23 - Mom is ded.

-Mamma!, sa Summer glatt.
-Summer knäppis, sa jag och skrattade.
-Jag är ingen knäppis, protesterade hon, precis som Justin brukar göra. Jag är motsatsen till knäppis.



Justins perspektiv

-Sorry men jag måste gå nu, Summer ska till min moster över helgen, sa Julia efter att vi suttit starbucks i några timmar.
-Vi ses väl snart igen?, frågade Selena hoppfullt.
-Jag har en fest med Joline hemma hos mig nu på Fredag kom om ni vill, sa hon och slängde en snabb, vass blick på mig.
-Åh Justin vi måste gå dit!, utbrast Selena hypert.
-Visst, mumlade jag och klämde fram ett leénde.

På fredags morgonen (Julias perspektiv)

Jag vaknade av att det plingade konstant på dörrklockan. Just det, jag vred på mig och kollade på klockan 4, hur länge var jag uppe inatt egentligen?! Selena och Justin skulle ju komma vid klockan 4 för att hjälpa till med förberedelserna. Jag rusade ner till hallen och slet upp dörren.
.
-Snygga kläder Sweden, var det första Selena sa och klev in i hallen.
-Oj sorry!, utbrast jag och sprang upp till mitt rum igen.
.
Jag drog snabbt på mig en magtröja och ett par vita jeans shorts. Enda skälet till att jag hade bjudit med Justin var för att Selena antagligen inte skulle komma annars, och det är ingen riktig fest utan Selena.
.
-Hallå?! JULIA? Vi har aldrig varit här!, skrek Selena från nedervåningen.
.
Jag skrattade och sprang nerför trappan.
.
-Skulle inte Joline komma också?, frågade Selena och såg sig omkring.
-Nej, hon kunde inte så hon kommer ikväll någon gång, sa jag och gick före in i köket.
-Gracias, sa Selena fånigt och dök upp bredvid min sida.
-Du är en sjuk sjuk människa!, skrattade jag och slog till henne löst på armen.
.
Hon skrattade och ställde ner sin sportbag på bordet. Det var i den hon hade sina kläder som hon skulle ha ikväll. Dvs smink och sånt.
.
Justins perspektiv
.
Jag gick tyst efter Selena och Julia in till köket. Det är bara en sak jag har undrat sen vi träffades på Starbucks. Varför var hon otrogen? Räckte inte jag till? Är jag för dålig i sängen? Älskade hon mig aldrig? Använde hon mig bara för att bli känd? Jag älskade verkligen Julia. Jag älskar Julia. Efter 3 år. Varför var jag så grymt korkad att jag lämnade Julia? Hon har rätt. Jag är en stor fet idiot!
.
-Har du fixat dricka än?. Selenas ord fick mig tillbaka till verkligheten.
-Yupp. Det står i en ENORM kyl/box nere i källaren, det tar vi upp 20-30 minuter innan alla börjar komma, svarade hon och fortsatte mixtra med massa högtalare som tydligen skulle sättas upp på hela nedervåningen.
.
Julias hus är verkligen jätte stort. Typ lika stort som mitt. Hennes mamma och pappa måste verkligen vara rika. Och precis som om Selena hade läst mina tankar utbrast hon:
.
-Din mamma och pappa måste verkligen vara rika.
-Ehum.. pappa. Mamma är död, sa Julia tyst.
-Oj! Förlåt, sa Selena snabbt och kramade om Julia.
-Äsch det gör inget, det var längesen nu, svarade Julia och försökte le.
.
Men jag kunde se hur ledsen hon blev. Även om hon log så kunde jag se sorgen i hennes ögon. Hennes mamma måste verkligen betytt mycket för henne. Jag suckade knappt hörbart och hjälpte Selena att reda ut alla sladdar som skulle kopplas in i högtalarna.
__________________________________________________________________________________________
Sådär ja! Del skriven av mig(Nellah) KOMMENTERA!
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Lovisa♥

jätte bra! kommer inte på något annat och skriva;)

2012-01-01 @ 22:34:39
URL: http://theericsaades.blogg.se/
Postat av: Felizia

Åh så sorgligt men bra! :D

2012-01-02 @ 02:29:39
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

good! älskar novellen!:D

2012-01-02 @ 11:49:06
Postat av: ellen

jätte bra!! Jag bara ÄLSKAr din blogg! mera!

2012-01-02 @ 17:25:02
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0