You need me, I will always be there for you - 4 Skolan

Jag öppna upp mitt skåp och drog ut mina två matteböcker, in till skåpet var klassrummet.
Innan jag trycket ner de tröga handtaget dom jag alltid brukar ha problem med att dra ner står jag stilla i några sekunder för att lyssna lite noga på dom pratade om.
Små ljud hördes men jag kunde inte tyda vad de var.
Jag tryckte ner handtaget och klampa in tyst i klassrummet med blicken nere i golvet.
Blickarna vändes mot och jag hörde hur Gunilla harkla sig tyst..
När jag hörde ljudet av Gunillas svaga harkling – Men tydligt då att jag kunde göra den – lyfte jag blicken snabbt från golvet och titta nervöst på henne.
- Hej Nathalie, Var har du varit? Frågade Gunilla och la ner sin penna på bordet framför sig.
Jag titta mig omkring i klassrummet och på dem nyficka blickarna som titta spänt på mig innan jag svara.
- Tandläkaren, Sa jag och försökte göra det seriöst men innan Gunilla hann svara brast hela klassen ut i skratt.
Jag drog över matteboken över ansiktet och sedan blunda en stund och lyssna på skrattet som kom från alla håll runt om mig.
- Det spelar ingen roll, gå bara och sätt dig på den plats, Hörde jag Gunilla jag.
Jag gick smygande till min plats längst bak i klass rummet vid ett hörn och på hopp om att ingen skulle titta på mig.
Tyst drog jag ut min stol och sedan tyst satt jag mig på sen.
- Fortsätt med sida 89, Suckade Gunilla.
Jag märkte hur två killa vände huvudet mot mig och sedan tillbaka lika snabbt när jag lyfte blicken från boken.
Jag förstod inget, vad var det som vad felet med mig.
Inga fel har jag gjort, vad kan detta vara.
Just ni vill jag bara sitta på flyget på väg till Atlanta med huvudet in tryckt i de lilla flygplats fönstret och titta ut bland molnen.
Sitta bland folk som inte bryr sig om att jag är där, pekar på mig och skratta.
Jag ville vara band folk som behandla mig som en vanlig människa, som en av dem.
Under matte lektionen kunde jag inte koncentrera mig på matten, Jag titta bara ut ur fönstret intill mig och såg hur snön började att lägga sig i ett fint jämt lager och hur bilarna körde förbi.
Lektionen flög snabb förbi fast jag inte hann bli färdig med något, jag dagdrömde bara ut genom fönstret.
När vi var på väg ut genom klassrummet kände jag hur någon putta ut mig ur folkmassan som puttades ut sedan tog personen ett hårt grepp om min överarma.
Jag kunde se någon, person höll sina stora händer för mitt ansikte.
I samma stund som jag hade reagerat över vad som hade hänt flår min rygg hårt till i en vägg.
Jag vågar inte säga någon.
Jag vågade inte att öppna mina ögon.
På gissningar kunde jag tyda vem det var som tryckte in mig mot väggen men jag var inte säker..
Jag öppna upp mitt skåp och drog ut mina två matteböcker, in till skåpet var klassrummet.
Innan jag trycket ner de tröga handtaget dom jag alltid brukar ha problem med att dra ner står jag stilla i några sekunder för att lyssna lite noga på dom pratade om.
Små ljud hördes men jag kunde inte tyda vad de var.
Jag tryckte ner handtaget och klampa in tyst i klassrummet med blicken nere i golvet.
Blickarna vändes mot och jag hörde hur Gunilla harkla sig tyst..



När jag hörde ljudet av Gunillas svaga harkling – Men tydligt då att jag kunde göra den – lyfte jag blicken snabbt från golvet och titta nervöst på henne.


- Hej Nathalie, Var har du varit? Frågade Gunilla och la ner sin penna på bordet framför sig.


Jag titta mig omkring i klassrummet och på dem nyficka blickarna som titta spänt på mig innan jag svara.


- Tandläkaren, Sa jag och försökte göra det seriöst men innan Gunilla hann svara brast hela klassen ut i skratt.


Jag drog över matteboken över ansiktet och sedan blunda en stund och lyssna på skrattet som kom från alla håll runt om mig.


- Det spelar ingen roll, gå bara och sätt dig på den plats, Hörde jag Gunilla säga.


Jag gick smygande till min plats längst bak i klass rummet vid ett hörn och på hopp om att ingen skulle titta på mig.
Tyst drog jag ut min stol och sedan tyst satt jag mig på sen.


- Fortsätt med sida 89, Suckade Gunilla.


Jag märkte hur två killa vände huvudet mot mig och sedan tillbaka lika snabbt när jag lyfte blicken från boken.
Jag förstod inget, vad var det som vad felet med mig.
Inga fel har jag gjort, vad kan detta vara.
Just ni vill jag bara sitta på flyget på väg till Atlanta med huvudet in tryckt i de lilla flygplats fönstret och titta ut bland molnen.
Sitta bland folk som inte bryr sig om att jag är där, pekar på mig och skratta.
Jag ville vara band folk som behandla mig som en vanlig människa, som en av dem.
Under matte lektionen kunde jag inte koncentrera mig på matten, Jag titta bara ut ur fönstret intill mig och såg hur snön började att lägga sig i ett fint jämt lager utanför.


Lektionen flög snabb förbi fast jag inte hann bli färdig med något, jag dagdrömde bara ut genom fönstret.
När vi var på väg ut genom klassrummet kände jag hur någon putta ut mig ur folkmassan som stod vid dörringen. Ppersonen tog ett hårt grepp om min överarma.
Jag kunde se någon, person höll sina stora händer för mitt ansikte.
I samma stund som jag hade reagerat över vad som hade hänt trycktes min rygg hårt in i en vägg.
Jag vågar inte säga någon, Jag vågade inte att öppna mina ögon.
På gissningar kunde jag tyda vem det var som tryckte in mig mot väggen men jag var inte säker..

KOMMENTERA NU LIKA MYCKET SOM PÅ FÖRRE, (HOPPAS PÅ MER ;)
VAD SKA HÄNDA KOM MED IDÉER JAG ÄLSKAR DE!
BRA/DÅLIG, MER/ INTE ? :D

Detta kanske inte var mitt bästa :(
Men jag har inte tid och lust att skriva nu, pluggade sammtidigt så.
Förkänar inte den mycket kommentarer ?
Plugga, skriva läxan och srkiva detta sammtidigt?



Kommentarer
Postat av: jennie

skit bra men det är sund om henne !!! .( <3 <3 <3 <3 !!!

2011-05-23 @ 20:34:57
Postat av: Anonym

meeeeer!

2011-05-23 @ 22:07:02
Postat av: Bettan<3

Meeeeeeer!

Den ee bra :D

2011-05-24 @ 18:47:21
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:32
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:32
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:32
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:33
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:34
Postat av: Anny

MEEEERRRRRAA!!

2011-05-25 @ 17:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0