You need me, I will always be there for you - 13 jar of hearts

Previously: Jag hittade äntligen keyboarden och bärde den under armen. Jag gick ut ur källaren och skrev en lapp och la den på köksbordet. "Går ut en sväng, vänta inte uppe på mig. /Nathalie" Sedan gav jag mig av bort mot stranden.


Jag gick långt långt bort från folket på stranden, så dom varken kunde höra eller se mig. När jag var tillräckligt långt borta stannade jag och satte mig i sanden. 
I Sverige, för längesen, hade jag en pojkvän som brydde sig om mig, mer än någon nånsin gjort. Tills han var otrogen. Jag mådde dåligt i flera veckor, och mamma gjorde det inte bättre precis. 
Iallafall har jag aldrig spelat eller sjungt för någon. Ingen vet att jag sjunger.

Jag rätade på mig och la keyboarden i knät, och började spela.

(Vi säger att det är Nathalie som sjunger, och hon har skrivit låten själv)

I know I can't take one more step towards you
'Cause all that's waiting is regret
And don't you know I'm not your ghost anymore
You lost the love I loved the most

I learned to live half alive
And now you want me one more time
And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are

I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

Minnerna spelades upp i mitt huvud, och flera tårar fälldes.

Dear, it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
'Cause you broke all your promises
And now you're back
You don't get to get me back

Jag fortsatte spela, trots att jag nu storgrät.

And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all
Who do you think you are?

Jag torkade av tårarna med tröjan. 

- Vad vackert du sjöng.

Jag vände mig snabbt om, och fick syn på.. Han. Han från fotbollsplanen, som såg så bekant ut. Vad gjorde han här? Han satte sig ner i sanden, rätt nära men endå på avstånd, och jag följde han med blicken. Han tittade upp och mötte min blick, hans nötbruna ögon värmde hela min kropp.

Justin's perspektiv:

Jag skulle gå till "mitt" ställe, jag brukade gå dit när jag behövde vara för mig själv. Jag var påväg dit när jag hörde någon sjunga. Det vackra ljudet kom därifrån, så jag fortsatte gå, och såg en tjej sitta vänd mot vattnet med ett keyboard i knät. Hon spelade och sjöng vackert. Jag gick tyst och ställde mig bakom henne och lyssnade. Hon träffade tonerna perfekt.

- Vad vackert du sjöng. sa jag uppriktigt när hon var klar.

Hon vände sig om och såg förvånat på mig. Jag kände igen henne från fotbollsplanen, jag var lite förvånad över att hitta henne här. Man såg att hon hade gråtit, hennes ögon var röda och hon hade några streck på kinderna från tårarna. Jag satte mig ner bredvid henne i sanden och hon följde mig med blicken.

- Vad gör du här? sa hon och la sig ifrån keyboarden.
- Tja.. var ute och gick lite, vad gör du själv här?
- Jag behövde vara för mig själv lite, sa hon och ryckte på axlarna.
- Är du nyinflyttad?
- Flyttade hit med mamma i.. förrgår typ.
- Coolt, så det är du som bor i det vita huset?
Hon nickade och besvarade mitt leende. Hennes vackra leende bländade mig.
- Då bor du mittemot mig. sa jag och log.

Nathalie's perspektiv:

- Så vad heter du? frågade han och log. 
- Nathalie, du?
- Justin. Justin Bieber. sa han. Justin Bieber.. Kändisen?! 
- Kändisen? frågade jag och såg på honom. Jag kände mig dum över att jag inte kom på det tidigare.
- Japp.
- Jag visste att jag hade sett dig nånstans! sa jag och han skrattade till. Det klingande skrattet fyllde mina öron. Jag log mot honom.

Klockan var mycket men ändå såg man varandra rätt tydligt.
Justin satt och tittade på mig.

- Vad?
- Har du gråtit? sa han. Fan.
Jag skakade på huvudet.
- Har nånting hänt? Jag skakade på huvet igen. - Varför grät du då? sa han och tog bort en hårslinga från mitt ansikte ansikte. Jag ställde mig upp.
- Lyssna, du behöver inte låtsas att du bryr dig, okej? Jag är van. sa jag kallt och tog min keyboard.

Synen började bli suddig. Fan. Jäkla tårar. Jag tittade bak snabbt på Justin, han satt fortfarande kvar och såg på mig med sina vackra ögon. Jag vände mig om igen och gick. Jag kanske var lite hård mot honom, men jag hade inte lust att prata med någon som har allt. Han skulle inte förstå. Dessutom är han säkert ett uppblåst ego, som dom flesta kändisar. Jag gick längs vägen tillbaka till helvetet. Jag öppnade ytterdörren och steg in tyst, jag la keyboarden på golvet. Jag låste dörren och vände mig om. Jag ryckte till av rädsla - där stog mamma med ett ilsket ansiktsuttryck. Hon gick med hårda steg mot mig och grep tag i min arm. 

- Varför lämnar du bara utan att säga till?! VA? SVARA MIG!!"

Innan jag hann svara låg jag redan slängd på golvet, jag vågade inte öppna mina ögon. Jag kände blod i min mun. Jag kände en smäll i magen, sen blev allt svart.
_____________
FÖRLÅT FÖR TRÅKIGT KAPITEL, MEN NI FÅR HÅLLA UT!
Har rätt bråttom så jag hinner inet skriva mer, men kommentera för mer!

Kommentarer
Postat av: linnea

Jätte bra !! :D

2011-06-20 @ 12:33:32
Postat av: Nathalie

Jääääättteee brraaaa, + bra namn ;)

2011-06-20 @ 12:45:10
Postat av: jennie

mer sjukt bra !!!!!!! LOVE IT MER EN DEL TILL I DAG SNÄLLA <3 <3 <3 <3 nu kommer justin in i bilden då det blir med spännande

2011-06-20 @ 13:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0