Love you like a love song - Chapter 6

När vi äntligen var framme gick vi bak till baksidann och satte oss i gräset. Chaz sprang snabbt ut i köket och kom tillbaka en kort stund efter med en massa godis. Jag flinade och stoppade in en godis i munnen.



Idag var det måndag, alltså skola. Jag, Ryan, Nicole, Chaz och Justin hade varit med varandra hela dagen igår. Justin var verkligen inte som jag trott han var, en snobb. Men nej, han var jätteschysst. Jag hade även fått träffa honoms mamma som kom igår, jättetrevlig var hon, hon påminde lite om min mamma. Iallafall så satt jag på mattelektionen med Chaz, Ryan och Nicole. Vi satt som vanligt och messade varandra med mobilen under bordet istället för att koncentrera sig på vad Mrs. Smith paratar om. "Melanie?" sa Mrs.Smith. Jag avbröts av mina tankar och tittade upp mot Mrs. Smith. 
"Aa?" sa jag. "Kan du berätta vad jag nyss sa?" sa hon och satte händerna i midjan. Jag kunde känna allas blickar riktade mot mig. "Ehm.. vet inte." sa jag och ryckte på axlarna. "Som vanligt.. Lär dig lyssna på vad jag säger, Melanie!" suckade Mrs. Smith argt och frågade någon annan istälet. 
Mobilen vibrerade i fickan, jag tittade upp så ingen kollade och drog upp den ur fickan och höll den under bordet. *Den kvinnan hatar dig, haha* från Chaz.

Efter matten gick vi ner till matsalen och plockade åt oss mat. Det var god mat för en gångs skull, pasta! Vi satte oss ner vid bordet vi alltid sitter vid. Vi började äta och babbla på samtidigt som vi åt. Såklart skulle bimbon Amber komma och avbryta oss. "Hej killar! Vi hörde att Justin är i Stratford." sa hon och log. "Mm." mumlade killarna och fortsatte äta utan att ens slänga en blick mot Amber. Ryan hade berättat att dom var kompisar för några månader sen men det visade sig att hon bara utnyttjade dom för att komma nära Justin, och att hon fortfarande försöker bli kompis med Chaz och Ryan igen.
"Får man träffa honom då?" sa hon. "Pfft, varför skulle du?" sa jag. "Jag borde väl få träffa mina kompisars bästis eller?" sa hon med en bitchig attityd. Jag höjde på ögonbrynen och skulle precis svara när Chaz började prata. "Sen när är du kompis med oss?" sa han. "Chaz då!" sa hon och skrattade. "-Vi har ju varit kompisar sen flera månader tillbaka." sa hon och log så tänderna visades. "Idiot, du utnyttjar dom bara." sa jag. Jag brukar inte vara bitchig mot folk, men Amber var annorlunda. Hon är den populära i skolan, alla leker snälla mot henne, men så fort hon vänder ryggen mot dom börjar dom snacka skit. Hon tror att hon är bäst och bestämmer över alla. Om någon säger nåt elakt mot henne blir hon helt galen och förstör personens liv helt. Hon försöker förstöra mitt liv, för hon tycker att det är mitt fel att Chaz och Ryan inte vill vara kompis med henne längre. 
"Jag skulle aldrig göra nåt sånt. Varför är du själv kompis med dom? Va? För att få träffa Justin Bieber? Det kommer du inte få." sa hon och log malligt. "Det har jag redan gjort." sa jag flinandes. "Ah, men visst. Ljug mer." "Tro vad du vill." sa jag och ryckte på axlarna. "Vi vill inte ha dig här längre, hejdå!" sa Nicole och gjorde en gest med handen att hon skulle gå härifrån. Hon bitchblickade oss och gick iväg. 
"Gud vad jobbig hon är!" sa Chaz. "Menar det. Seriöst, när ska hon fatta?" sa Ryan och gav ifrån sig en hög suck. Jag instämde och fortsatte äta min mat. 

Förlåt för den långa väntan, jag har varit ute med mina kompisar hela dagen nu när det äntligen är varmt ute! Det har varit mycket regn dom andra dagarna så jag försöker passa på att vara ute nu :)

KOMMENTERA ♥



Kommentarer
Postat av: jennie

as grymt skit bra lol vill bara ha mer !!!

2011-06-29 @ 22:44:28
Postat av: Anonym

Mer :D den är jätte bra ! :)

2011-06-29 @ 23:13:38
Postat av: Anonym

Meer! Över bra! <33

2011-06-29 @ 23:27:09
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!<3

Meeeeeeeeeeer!!

2011-06-30 @ 10:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0