Love me or let me go - Chapter 6

"Varför är du nervös?" frågar han. Jag rycker på axlarna.
"Hur många gånger jag än uppträder så är jag alltid nervös. Antar att jag är rädd för att göra fel.."
"Hur svårt det än är för mig att säga detta.. så har du.. SWAG. Du kommer inte göra fel. Du har swag tjejen" säger han. Jag vänder mig om mot honoms håll och brister ut i skratt.


"Jasmine!" ropar Justin och hon vänder sig om och brister ut i ett stort léende. Han småspringer mot henne och dom möts i en kram. Jag kände hur avundsjukan bubbla i magen. Det hade gått en månad av turnén och vi hade hunnit besökt en hel del länder, men vi har fortfarande en massa kvar. Jag och Caroline är som bästa kompisar. Vi har kommit varandra nära under månaden och vi kan berätta allt för varandra. Mina känslor för Justin blev fler för varje dag som gick, men som sagt tänker jag inte berätta för honom. Det är svårt, men jag kan inte. Det kommer förstöra våran vänskap, och våran vänskap är det bästa som hänt mig. Hur som helst ska Jasmine Villegas vara med på turnén för att sjunga Overboard med Justin. Jag vill såklart att Jessica Jarell ska sjunga istället för henne eftersom vi är jättebra kompisar, men hon kunde inte. Jag och Jasmine har aldrig riktigt gillat varandra. Jag tycker bara hon verkar vara så falsk. Förra året när hon kom verkade hon göra allt för att ta Justin ifrån mig, varje gång han vad med mig kom hon och tog över hela samtalet, så fort Justin var på väg att gå till mig sprang hon fram till honom och så gick dom iväg. Jag vet inte om det var med meningen eller om hon bara är så bra kompis med Justin. Hur som helst har jag sett igenom hennes falska leenden och jag fattar att hon inte är ett så stort fan av mig. 

Dom går mot mig i armkrok och båda har bredda flin på ansiktet. 
"Hej Demi!" säger hon och ler. Jag kan inte tyda om hennes leende är äkta eller fake.
"Hej!" säger jag och ler ett ansträngt leende. Hon går och kramar Scooter, Pattie, Ryan, Kenny och dom andra, sedan stannar hon framför Caroline.
"Du är Caroline va?" frågar hon och räcker fram handen. Hon skakar den och nickar. "Japp" Vi går mot bilen och jag och Caroline går lite bakom dom andra. Justin snackar ändå bara med Jasmine om vad som är nytt och hon berättar vem vet vad. 
"Hon verkar trevlig" säger Caroline och ler lite smått.
"Tyckte jag också först" suckar jag och sparkar på en sten.
"Vad är det hon har gjort då?" frågar Caroline. 
"Hon verkar bara så falsk" säger jag och rycker på axlarna. "Inte för jag känner henne men.." mumlar jag. 
"Skynda på tjejer!" ropar Scooter plötsligt. Jag höjer upp blicken och ser att alla redan är framme vid bilen. Jag skrattar lite och vi går lite snabbare. Vi hoppar in i bilen i baksätet bredvid Justin och Jasmine. Jag sitter mellan Caroline och Justin, och Jasmine sätter längst ut på Justin's sida. 
Jag börjar prata med Caroline under bilresan.
"Eller hur Demi?" skrattar Justin. Jag vänder mig om och tittar frågandes på honom.
"Vadå"? säger jag och kan inte låta bli att le.
"Du vet när du och jag busringde Jasmine's kompis för längesen? Han sa ju att han gillade henne" säger Justin och Jasmine slår till honom löst på armen. Sist Jasmine var med busringde vi en kille i hennes kontaktlista, och vi hade bara suttit och pratat drygt med honom, och han bokstavligen beskrev hela sitt liv för oss, och även hur han gillar Jasmine. Jasmine trodde inte på oss då. Justin måste tagit upp det igen med henne nu. 
Jag nickar och skrattar lite. "Told ya!" sa Justin och highfivade mig innan han vände sig om och börjar babbla med Jasmine igen. Jag suckar lågt. Justin vänder huvudet mot mig, jag mumlar inget och börjar återigen prata med Caroline. Vi tar en bild på oss och lägger ut på twitter.


"On our way back from the airport"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, jag är redan arg på Jasmine! hahahahaha :p

2011-07-21 @ 18:10:56
Postat av: nayara

jätteBRA

2011-07-21 @ 18:59:57
Postat av: Anonym

mer :D

2011-07-21 @ 19:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0