Love you like a love song - Chapter 24

Justin kramade först om Ryan och Chaz och gjorde sitt konstiga handslag med dom, sen Nicole och sist mig. "Jag skulle kyssa dig om jag kunde." mumlade han i mitt hår. "Justin, kom nu!" hörde jag Pattie säga. Han kramade om mig extra hårt och släppte sedan taget.



Veckorna rullade på, jag var hos mamma varje dag efter skolan, hon var riktigt dålig. Justin och jag smsade, ringde och skypade när han var ledig. På tal om Justin, han kommer och hälsar om bara någon dag på för han skulle på någon gala här i Kanada. Jasmine Villegas skulle tydligen vara med på Justin's turné och sjunga Overboard med honom. Jag hade blivit lite sur över att han inte berättat för Nicole berättade att dom hade haft något på G för ett tag sen. Men vi blev snabbt sams igen, jag litar på honom. Jag hade berättat för mamma och hon blev glad för min skull. Chaz, Ryan och Nicole var med mig på sjukhuset ibland, men nu när hon mår såhär vill jag vara ensam med henne. Pappa har fått ledigt rätt mycket så han har kunnat vara med oss också, men han måste snart börja jobba igen för hans lön minskar.
Jag vaknade nästa morgon av det jobbiga alarmet. Jag skulle vara ledig från skolan idag, så jag kunde vara hos mamma. Jag låste in mig på badrummet och drog av mig mina kläder. Jag klev in i duschen och gjorde det vanliga där inne. Jag virade en handduk runt om mig och gick ut till min garderob. Jag tog på mig svarta trosor & en matchande bh, en vit tröja med spetsränder och ett par svarta jeansleggins. Jag gick mot nattduksbordet och plockade upp min mobil. 2 sms, ett från Justin, och ett från Nicole. Jag läste Justin's först för det var längst upp.
"Hej sötnos, tänkte bara säga att jag kommer hem senare<3" 
"Hej snygging. Fan va bra, saknar dig<3"
Jag hann inte öppna upp nästa sms förens jag fick ett till av Justin. "Saknar dig också, mest av allt" Jag log och öppnade upp smsen från Nicole. 
"Kommer du till skolan idag? Vi saknar dig!<3"
"Nej, jag vill vara hos mamma :(<3"
Jag la ner mobilen i fickan och tog med mig väskan ner. Jag knöt mina converse och gick ut. Precis som han sagt, stog pappa där med bilen. Jag hoppade in och möttes i en kram. Hans ögon var röda och han hade ränder längs kinderna. Jag suckade och vred på radion. Pray av Justin Bieber spelades. Gud vilken tajming. Jag lutade mig bakåt i sätet och lät hans underbara röst fylla mina öron. 

JUSTINS PERSPEKTIV
Jag skulle in hos Ellen Degeneres show om bara några minuter, sen ska jag till Kanada igen. Hon pratade lite som vanligt i början. "GIVE IT UP FOR JUSTIN BIEBER!" skrek hon. Dom stora portarna öppnades och skriken blev högre. Jag gjorde peacetecknet och gick och kramade Ellen. Jag satte mig i den röda soffan och log mot publiken. Hon frågade lite om min turné, album, fans och det vanliga. "Så, Justin, du var i din hemmastad Stratford i 2 veckor?" sa hon med ett flin på ansiktet. Jag nickade. "Du sågs mycket med denna tjejen.." sa hon och en bild kom upp på den stora skärmen. 


Jag sneglade på bilden, så jävla fin var hon. 
"Vem är hon Justin?" frågade hon. "Hon är en av mina bästa vänner!" log jag. "Aha? Bara vänner?" flinade hon. "Bara vänner" skrattade jag. Hon bytte äntligen samtalsämne och började prata på om annat. Efter någon halvtimme var interjuvn slut. Scooter highfivade mig, "Grymt! Är du taggad för Kanada nudå?" sa han. "Hell yeah" flinade jag. Jag skulle äntligen få se Melanie igen.

Kommentarer
Postat av: Melina

Asbra! :D

Ni skriver verkligen jätte bra och det blir så kul att läsa för det blir väldigt verklighetstroget så som ni skriver. Jag älskar denna novellen och ni uppdaterar ju jätte bra! :D

Kan inte vänta på nästa del :) <3

2011-07-14 @ 15:16:16
Postat av: Gabbi

Awesome :)

2011-07-14 @ 15:38:14
Postat av: Lovisa

Alltså, du har glömt del 21?!?!?!?!!? Ååååh. :( <3 nu kan ju inte jag läsa mer...

2011-07-14 @ 19:36:48
Postat av: Carro

hej jag har bara en liten fråga... det är så, att det är första gången jag besöker loggen och jag vet förstår inte riktigt.. är det du som skriver det är eller är det vad selena berättar???

2011-07-14 @ 20:43:22
Postat av: Emelie

Like like liiiike!!!

2011-07-14 @ 23:03:59
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-15 @ 00:39:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0