Love me or let me go - Chapter 8

"Jag satt och spelade xbox med Justin och hade kul tills Jasmine kom. Hon frågade om jag kunde akta mig så hon kunde sitta i soffan bredvid Justin. Nej, hon frågade inte ens. Hon tog det som en självklarighet att ajg skulle lyssna på henne och började dra i min arm" säger jag och suckar.
"Seriöst?" frågar Caroline och höjer på ögonbrynen.
"Japp" mumlar jag och lägger händerna i knät. Hon suckar.
"Snygga kläder förresten" säger jag och ler.
"Jag kände mig för att vara en melon idag" säger hon och en stund efter brister vi ut i skratt.



2 dagar senare - Australien - Demi's perspektiv:
"JUSTIN SLUTA!" tjuter jag och sprattlar i hopp om att Justin ska sluta kittla mig. Han håller fast mig och börjar kittla mina fötter. Jag garvar så jag knappt kan andas. 
"SL-UTA KAN INTE ANDAS" flämtar jag mellan skrattattackerna.
"Säg att jag är bäst!" säger han och sätter sig på mig. Han lägger händerna på min mage beredd på att börja kittla mig igen. Jag skakar på huvudet men ångrar mig direkt efter. Han börjar snabbt kittla mig och jag kämpar med att komma loss, - men det går inte så bra med tanke på hur svag jag blir när jag skrattar. 
"Justin! JUSTIN!" säger Jasmine plötsligt. Jag har helt glömt bort att hon var i rummet. Justin stoppar sina händer och jag kan äntligen andas. 
"Vad?" frågar Justin och skrattar lite. Jasmine tar honoms hand och drar upp honom. 
Hon tittar på mig och sen tillbaka på Justin. "Uhm.." säger hon och verkar inte veta vad hon ska säga.
"Ville du något eller?" frågar Justin och jag reser mig upp och sätter mig i fåtöljen. 
"Mm alltså, jag bara undrar om du följer med ut? Jag vill prata med dig lite om konserterna och så" säger hon och ler. 
"Demi vill d-" mer hinner han inte säga förrän Jasmine avbryter honom. 
"Ehm, bara du och jag" säger hon.
"Varför då?" säger Justin och ser frågandes på Jasmine som bara rycker på axlarna.
"Inget, men kom nu!" säger hon och drar i honoms arm. "Öh okej, jag ska bara på toa, vänta här" säger Justin och går iväg. 
Jasmine följer honom med blicken och så fort han försvunnit ur syne ställer hon sig framför mig med armarna i kors. Hon blänger på mig och jag tittar frågandes på henne. 
"Lyssna, jag vet att du gillar Justin. Men han gillar inte dig, och han kommer aldrig göra. Så sluta försöka. Okej, gumman?" säger hon bitchigt och ler sitt fakeleende. 

"Ursäkta?" frågar jag och höjer på ögonbrynen, i chock av vad hon nyss sagt. För det första, hur vet hon att jag gillar Justin? Och för det andra, vad får henne att tro att jag försöker få Justin att gilla mig? Tankarna snurrade runt i mitt huvud men dom blev avbrutna av Jasmine.
"Demi, jag är fan inte dum. Jag ser hur du tittar på honom, jag ser hur hela du lyser när han är i närheten. Men han kommer aldrig bli din. Du vet ju att vi har varit tillsammans förut, han och jag, och han gillar mig fortfarande, men det kanske du redan fattat, med tanke på att han just nu tänker lämna dig för mig?" säger hon och slänger med sitt svarta hår.
Jag får inte fram ett enda ord. Jag öppnar munnen och stänger den igen. 
"Jag gillar inte Justin" får jag fram till slut. Hon skrattar glädjelöst och lägger händerna på midjan.
"Försök inte. Som sagt, jag är inte dum. Jag vet att du gillar honom vad du än säger" flinar hon. Okej, så hon vet om att jag gillar Justin. Fan, fan, fan, fan! Och tänk så är det hon säger sant? Justin kanske gillar henne? Han har faktiskt umgåtts med henne en hel del sen hon kom, mer än vad han har umgåtts med mig faktiskt. Plus att han kommer lämna mig strax, för att gå ut med Jasmine. Vem vet vad hon kommer hitta på för lögner för honom? Jag vet ju att dom var tillsammans ett tag, dock inte länge. Dom gjorde slut för båda skulle ha turnéer, massa konserter så ingen hade tid för varandra. Men nu kommer Jasmine vara med på hela turnén, dom kanske blir tillsammans igen? Fyfan, jag vill inte ens tänka tanken att se Justin med.. henne.
"Jasmine, kommer du?" säger Justin plötsligt som står i dörröppningen. Hon vänder sig om och skuttar glatt fram till honom.
"Självklart sötnos, lets go!" säger hon och hånler mot mig, men det verkar dock inte Justin se.
"Ses sen Demi!" säger Justin och kramar mig snabbt innan han och Jasmine försvinner ut genom dörren. Jag suckar och lutar mig bakåt i fåtöljen. Vad fan ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: My

gooooshhhh vad bra!!!!!!!!! Meerr

2011-07-22 @ 21:00:01
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-22 @ 21:54:34
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Love it! (:

2011-07-23 @ 00:48:06
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Melina

Super :D

2011-07-23 @ 01:50:04
Postat av: Gabbi

meeeeer snääälllaaa :D

2011-07-23 @ 02:01:23
Postat av: Bettan<3

Stakars lilla Demi :(

Meeeeeeeeeeer!!

2011-07-23 @ 02:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0