My little sweetheart- Kapitel 9

Jag drog på mig min skin jacka och gick ut genom dörren.
- Jag går nu mamma.
- Ha det så kul! Men stanna inte för längde nu.
- Nej jag lovar.
- Och har du mobilen med dig så att jag kan ringa dig?
- Ja sucka jag.     


Jag börja att gå mot Ashely och hennes Land Rover. När jag va rätt så lång bort från bilen hörde man dunkande musik.
Jag började att gå snabbare mot hennes bil, När jag va framme öppnade jag dörren och steg in. Hon hade en ljus blommig klänning, en skin jacka över och ett par gråa klacka skor. Hon var riktigt fin!

- Hej, Snygging sa jag.
- Men hejsan vad du va snygg idag då!
- Tack.
Ashely gasa i botten och körde iväg. Hon höjde volymen änu högre och vi börja sjunga med i låten.
- Nanan aalalnaa, Sjöng vi båda två.
Vi skrattade hela vägen tills vi va framme, Det va ett stort diskotek och man hörde tydligt musiken ända ut.
- Detta kommer att bli kul, Sa Ashely när vi va på väg in.
Det blinka gröna, blå, röda och gula ljus i hela salen. Efter att gått i mellan alla människorna vad vi äntligen framme vid baren.
Vi beställde vars en drinck, Precis när jag skulle betala för drinckar lägger någon händerna framför mina ögon. Jag försöker att ta bort händerna men det går inte.
- Vem är det ?
När jag hade kämpat att få bort händerna och äntligen fått bort dom va det första jag såg Ashelys min, Hon hade munnen öppen och hakan hängde i golvet.
Jag vände mig snabbt och titta upp personen. Det va.. Justin!
- Justin va gör du här ? Du sa inte att du skulle hit.
- Jag skulle precis säga det när du va tvungen att gå.
- Aha.
Jag vände huvet mor Ashely och såg hur hon fixa till håret. Jag börja skratta tyst lite för mig själv.
Justin’s Perspektiv
Oh herre guud vad Gaby vda snygg! Jag började nästan drägla. Jag såg hur Gaby rota i sin väska och tog ut sitt kort. Jag stoppa henne snabbt.
- Nej, nej! Jag bjuder sa jag och blinka med ena ögat åt dom.
- Nej men det är lugnt jag kan betala de, Sa hon och gav nästan fram pengarna.
Jag tog tag i hennes han och sa till hennes kompis att hon skulle ge mina pengar till honom som jobba i baren.
- Men Justin, det va ju lönt.
- Jaa, sa jag och flina.
Gaby’s perspektiv
Det va ju snällt av Justin att betala men det skulle verkligen inte behövas! När Justin hade gått till sitt kill gäng nere i hörnan drog Ashely mig till en annan hörna.
- Känner du Justin ? Varför har du inte berättat något? Sa hon.
- Jag ” Känner” inte honom jag har bara träffat en gång innan! Och för det andra har du sagt till mig att du inte gillar Justin beaver? Som du kallar honom.
- Jo men ehh..
- Hah, Där det du! Jag har ju alltid sagt att du gillar han i smyg, och började skratta.
-Hon blev helt tyst,
- Ska vi dra och dansa? frågade hon mig för att byta samtals ämne.
- Lite senare, När jag har druckit upp, sa jag.
Hon gick i någon stans i mitten och började att dansa loss. Jag har också sån som bara dansa loss men jag var inte på humör idag.
Jag såg att stod där helt ensam och drack. Jag tittade då och då lite åt Justin’s håll. Han stod där med ett gäng killar och kenny lite längre bort.
Då och då tittade hon åt mitt håll och bet sig i läppen.
Efter kanske 10 minuter ser jag att Justin börjar att nära sig mig sakta. Han kom fram till mig och ställde sig bredvid mig.
- Ska du inte dansa ? Fråga han mig medans han nickade åt dansgolvet.
- Jo, Men jag vet inte var Ashely är, så jag har ingen att dansa med. Sa jag
Justin blev tyst en liten stund tills ..
- Men vi du dansa med mig? Frågade han och jag kände på mig att han var nervös.
- Visst!
Vi gick in någon stans i mitten och bara hansa loss. Var jag än vände mig om stod Kenny och tittade.
Lite senare fick jag helt plötsligt syn på Ashely som dansa med en kille. Jag kände inte igen honom på något sett och jag vet också att Ashely inte känner honom. Dansar hon med främlingar?  Tiden gick och jag hade hur kul som helst!
Men sen när den lugna låten började blev det lite stelare. Vi bara stod och titta på varandra.
Till slut tig tog Justin ett grep om mig och börja dansa. Jag kände värmen i båda två och Jag kände rysningar i hela kroppen.
Plötsligt hörde jag någon som stod bredvid och sa något till, Det var Ashely.
- Jag går hem nu, sa hon. Hänger du med?
- Nja, Jag tror att jag stannar. Jag såg att Justin gav mig ett leende som tecken ”Bra”.
- Jag kan köra hem henne, Sa Justin.
Jag såg hur Ashely sakta börja sig nära utgången och sen kunde jag inte se henne mera.
Vi fortsatte att dansa till jag kände värkar i benen och jag ville bara spy.
- Justin, Kan du kolla hur mycket klockan är?
Han tog upp armen och titta.
- Den är kvart över tre.
- Oj, redan så mycket?
- Men vi dansar till en siste låt sen kan jag köra hem dig om du vill?, Frågade han.
- Ja visst!
Vi fortsatta att dansa,
- Så fin du va idag, Viska han.
- Tack du men, Viska jag tillbaka.
Sista låten hade gått och klockan va halv fyra när vi satt i Justin’s svarta ferrari.
Vi satt knäppt tysta hela vägen tills vi va framme bröt han den.
- Jag följer dig till ingången.
- Det behövs inte, sa jag.
- Vem vet vilka människor som är ute nu halv fyra, Vad som helst kan hända dig. Sa han
Vi öppna dörren samtigigt och började gå mot mitt hus. Han tog tag i min hand och fortsatte att gå. Min hand blev svettiger och svettiger. Jag titta ner på våra hander som hade ett fast grep om varand.
När vi va framme utanför mitt hus vände jag mig om mot honom.
- Jag har haft det jätte trevligt, Speciellt med dig, Sa jag och blev helt svettig.
- Jag med, Sa han och gav mig ett leende.
Jag sträckte på mig och luta mig mot honom och gav honom en kram. Jag känner mig så trygg när han höll om mig.
Han är så stor så han tar runt en helt. Jag önska att jag kände mig så trygg hela tiden.
Han vände sig om och börja gå mot sin bil.



KOMMENTERA! :D <3
Nu börjar det att hända något mellan dom ;)
Hade brottom att skriva dena delena men hoppas att den endå blev bra ?
Tycker ni att saker händer för snabbt ? Asså så att det börjar bli lite overkligt.

BRA/DÅLIG ?

Kommentarer
Postat av: Isabella

Skitbra!!! meeeeeeer! <3

2011-02-22 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0