Love me or let me go - Chapter 65

Jag vaknar nästa morgon av att någon knackar på dörren. Jag sneglar åt Justin's håll som fortfarande ligger och sover och drar mig försiktigt ur hans famn. Jag gnuggar mig i ögonen och går mot dörren. Jag trycker ner handtaget och när jag får se vem som står där vet jag inte riktigt hur jag ska reagera.



"Vad vill du Jasmine?" suckar jag och stänger dörren efter mig. Hon flinar och lägger armarna i kors.
"Du såg vad som hände igår, så där har du bevis på att han fortfarande är kär i mig" flinar hon.
"Han har redan berättat vad du har sagt till honom, förvänta dig inte att vi ska tro på dig. Allt du gör är att förstöra, du är så jävla hjärtlös så det finns inte, jag fattar inte hur du ens kan leva med dig själv. Justin är världens finaste människa men ändå leker du bara med hans känslor som om han är en jävla leksak. Så jävla lågt, du har aldrig ens älskat honom" säger jag och hon tittar på mig med en upprörd blick. 
"Jag älskade honom" säger hon och tittar ner i marken.
"Jaså? Så det var därför du utnyttjade honom för fame, du var otrogen och strulade med en kille mitt framför honom?" säger jag och höjer på ögonbrynen. Hon öppnar munnen men stänger den igen, "Tänkte väl det" fnyser jag och vänder mig om och stänger dörren igen. 
"Vem var det?" säger Justin plötsligt så jag rycker till. Jag vänder mig om och ler lite mot honom.
"Ehm, det var Ryan. Han skulle bara påminna om intervjuven vid 10" säger jag och rycker lätt på axlarna.
"Hur mycket är klockan?" frågar han och jag går fram till min mobil på nattduksbordet. "Kvart över åtta" säger jag och han flinar. "Kom" säger han och sträcker ut armarna. Jag ler och kryper in i hans varma famn. Jag lägger mina armar honom och vi ligger och håller om varandra ett tag. 
"Följer du med?" undrar jag och tittar upp på honom.
"Vart då?" frågar han förvirrat och jag himlar med ögonen.
"Intervjuven dumass" säger jag och han petar till mig i magen så jag ger ifrån mig ett högt skrik. Jag skrattar och ger honom en kyss innan jag reser mig upp ur sängen och tar fram nya kläder, det får bli slitna ljusblåa shorts och en lös vit t-shirt som hänger lite löst vid axeln. Jag struntar i sminket eftersom jag ändå kommer bli sminkad där borta.
"Förresten, vi alla tänkte dra ner till stranden efter din intervjuv" säger Justin och reser sig upp, "Awesome" ler jag och han flinar. Han går fram till mig och kysser mig innan han går och tar fram egna kläder. Han låser in sig på badrummet och duschen går igång. Eftersom jag duschade igårkväll så behöver jag inte duscha idag. Jag borstar igenom håret och tar upp min laptop. Jag loggar in på min twitter och överväger att titta mina mentions, men jag låter bli. Jag har inte lust att bli deppig innan intervjuven. Jag twittrar snabbt "Interview at Ryan Seacrest soon, #swag" och går in på Justin's sida. Han har twittrat lite om konserter, sina fans och det vanliga. Jag går in på min timeline och stirrar på mentions knappen. Jag kan ju bara kolla några. Jag för datamusen mot Mentions och klickar. Jag läser en efter en och dom flesta är likadana som förut, "You're a fat famewhore, im gonna kill you" och sådant. Det sticker till i magen när jag läser dom, men jag tänker inte gråta. Nej. Jag kan inte hålla på och bryta ihop varje gång jag läser något sånt, jag måste stå ut om jag ska vara med Justin, och jag tänker inte lämna honom bara för någon skriver något över internet. Jag fortsätter läsa och märker inte att Justin kommit in i rummet förrän locket stängs ner. 
"Ey" säger jag och tittar upp på Justin som står framför mig. 
"Du ska inte kolla vad dom skriver om dig, det är inte bra Demi" säger han allvarligt och jag suckar.
"Jag måste ju se vad dom skriver om mig.." säger jag och han sätter sig jämte mig.
"Inte om du mår dåligt av det" säger han och jag ler svagt över hur gullig han är. Han böjer sig fram och kysser mig passionerat. Han backar bak med huvudet och jag pussar honom snabbt på kinden innan jag reser mig upp. Jag kollar klockan och ser att vi måste åka. 
Jag tar på mig skorna och Justin gör samma sak. Vi öppnar dörren och går ner mot lobbyn där Scooter och Kenny står och pratar med varandra. När dom ser oss ler dom lättat och vi börjar gå mot bilen. Jag och Justin sätter oss i baksätet medans Kenny kör bilen med Scooter i framsätet. Jag och Justin sitter med sammanlänkade händer och pratar om allt möjligt. Jag tittar ut genom fönstret och studerar alla byggnader här i Hawaii.


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-08 @ 14:35:29
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!

Meeer! <3

2011-08-08 @ 16:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0