Love me or let me go - Chapter 52


(skit i att det är så stökigt i bakrunden haha)

NÄSTA DAG
Justin låser in sig på toan och duschen går igång. Justin's mobil plingar till och av ren nyfikenhet sneglar jag över skärmen för att se vem det är. Det lyser "Jasmine" över skärmen. Varför smsar hon Justin? Jag vet att jag inte borde läsa, men nyfikenheten vinner helt enkelt. Jag sneglar mot badrummsdörren och öppnar smset. 
"Justin, jag vet att du tror det, men det är sant, jag lovar<3" skriver hon. Jag går in på Skickade sms och kollar det senaste Justin skrivit - "Nej, du älskar mig inte Jasmine, och du har inte förändrats, du har redan bevisat för mig att du inte kan det.." Jag hör hur det knackar på dörren och jag vrider snabbt på huvudet. Jag reser mig upp och öppnar dörren.
"Hej Pauly" säger jag och ler svagt. 
"Hej!" säger han och ler stort. Han tittar in i rummet och sedan tillbaka på mig. "Kan vi prata?" Jag nickar.
"Inte här" säger jag och går ut. Jag stänger dörren efter mig och vänder mig om till Pauly. Jag väntar på att han ska börja prata men ingenting kommer ut ur hans mun. Han öppnar munnen men stänger den igen.
"Ville du något eller?" säger jag och skrattar lite. Han nickar och biter sig i läppen. 
"Alltså, Demi, jag typ.." börjar han och suckar. Han skrattar lite och rynkar ihop ögonbrynen. "Jag gillar dig.." mumlar han och jag tittar förvånat på honom. 
"Jag älskar Justin, Pauly" säger jag och han tittar upp på mig. 
"Jag vet men.. jag kan se att du gillar mig också.. Sättet vi är med varandr-" säger han men hinner inte säga mer förrän jag avbryter honom.
"Jag gillar dig som kompis, inget mer" säger jag allvarligt och han suckar. Han tar ett steg närmre och tittar ner på mina läppar. Jag tänker precis vända mig om för att gå in till rummet igen när han tar tag i min arm.
"Snälla, gå inte!" säger han och jag suckar. "Vad är det? Pauly, jag älskar Justin, okej?" 
"Detta kanske kan få dig att inse.." säger han och jag tittar förvirrat på honom.
"Vad ska du gö-" Han avbryter mig med att pressa sina läppar mot mina. Jag står som förstelad, varför flyttar jag inte på mig?! Jag får tillbaka kontrollen över min kropp och puttar bort honom och tittar ilsket på honom. Hans blick är inte på mig, utan på något bakom mig. Jag vänder mig snabbt om och ser Justin stå där med tårögda ögon.
"Justin.." säger jag och känner hur mina egna ögon blir vattenfyllda. 
"Hur fan kan du göra så mot mig? Du är precis som Jasmine" säger han och en tår rinner ner för hans kind. Innan jag hinner svara springer han förbi mig och runder hörnet. Pauly tar tag i min arm när jag försöker springa efter hono men jag drar tillbaka den.
"Vad fan har du gjort Pauly?! Jag älskar Justin, vad är det du inte fattar!?" säger jag upprört och springer in på rummet och låser dörren efter mig. Jag glider ner längst väggen och drar knäna mot min kropp och lutar huvudet mot knäna. Tårarna börjar rinna och jag gör ingenting för att stoppa dom. Justin kommer aldrig förlåta mig.

Tumblr_lpbv1yocjj1qg4z24o1_r1_500_large

Kommentarer
Postat av: GabbiCoolingen

åååh hur kommer detta gå nu :/

2011-08-03 @ 14:03:16
Postat av: Melina

Neeeeeeeeeeej! :(

2011-08-03 @ 15:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0