It's A Thin Line Between Love And Hate - Prolog- Who knows the DJ?

Kittys perpsketiv.

"STICK!" skriker jag och puttar ut Justin ur rummet.
"Jävla peddobear!" Justin flinar bara elakt.
"Jag vill ju bara ta en titt" säger han med ett peddosmile.
"UT!" skiker jag högre och smäller igen dörren i ansiktet på honom. Jag låser snabbt in mig på toaletten och drar vant på mig mina underkläder och sedan resten av kläderna.
Jag låser upp dörren och målar snabbt på mig mitt röda läppstift. Jag drar på mig min väska och går ut ur mitt rum.
Jag åker ner för trappräcket och går in i köket. Där står Pattie och pratar med mamma.
Jag tar ett äpple och stoppar ner det i min väska.
"Vart ska du Kitty?"
"Bort" muttrar jag.
"Från vad?"
"Pedofilen ni bjudit hit" säger jag bara och tittar dryg på henne.
"Watch me"

"Du kan väl inte gå ut så där?" säger hon med avsmak när hon ser mitt klädval.
"Watch me" säger jag bara och drar på mig mina skor och öppnar dörren.
"KITTY!" skriker mamma efter mig. Jag smäller bara igen dörren och går ut.
*
"EYY MOONROE!" ropar Joe över all musik bakom mig. "Tar du över?"
"Sure" säger jag med ett flin. Joe går upp till DJ bådet och roppar i micken.
"Okey okey! Cut the music! Vi har en riktigt grym DJ och rappare in da house! Folks Kitty!"
Jag flinar lite och går upp och ställer mig bredvid honom.
"Soo peolpe! Ska vi ta och spraka igång festen?" jag drar igång musiken på högsta volym och försvinner snart in i mixtrandet och mixandet.
Alla de dansande människorna börjar röra sig i takt till musiken och jag känner av pulsen i lokalen.
*
Jag kollar på klockan och drar på mig min jacka.
"Du skulle kunna få betalda spelningar" Joe flinar mot mig medans jag drar på mig mina hörlurar.
"Inget behov av pengar. Men kanske" jag drar upp väskan över axeln och går ut i Atlantas natt.
Klockan börjar närma sig halv tre och staden är upplyst av olika ljus.
Jag gå sakta genom staden. Svänger till höger och står framför våran stora villa.
Jag går fram till porttelefonen och trycker på knappen.
"Ledsen, vi släpper inte in några utomstående" hörs våran portvakts trötta röst.
"Freddy, det är jag, Kitty"
"Jaha, jag du varit ute nu igen" han suckar och sekunden efter öppnas grindarna.
"Tack." säger jag och går in.
Jag öppnar dörren och släpper ner min väska på golvet. Jag drar av mig jackan och skorna, sedn tar jag upp min väska och går in i köket. Jag hör ljud från vardagsrummet.
Så jag går in ditt och möts av fyra par nyfikna ögon, Pattie, Justin, mamma och pappa.
"Så du är hemma nu?" frågar mamma.
"Tydligen" svarar jag med en axleryknig och betraktar deras eleganta kläder.
"Vart har du varit då?" undrar Pattie. Jag har inget emot Pattie. Men hon har fött ett monster. Så.
"Gigg" svarar jag enkelt och börjar gå mot trappan.
"Unga dam. Kom tillbaka" Jag suckar tungt och går tillbaka till dem.
"Vad?" undrar jag drygt.
"Kan inte du och Justin se en film?" Jag höjer ögonbrynen och tittar på henne med likgilltig min.
"Skulle jag se på film med den där?"
Jag vänder på klacken och går upp till mitt rum. Jag drar av mig min skorta och sätter på mig en vanlig vit t-shirt.
Jag släpper ut mitt hår och drar på mig ett par gröna mjukisar.
Jag slår på musik på min dator. Låten Gucci Gucci med Kreayshawn börjar spelas.
Jag börjar rappa med medans jag kollar på mina affisch beklädda väggar.
image description
Dörren öppnas och in kommer Justin, han har ett äckligt flin på läpparna och ser på mig.
"Vad?" frågar jag irriterat och slår igen blocket med mina texter i.
"Jag blev uppskickad hit" säger han med ett flin, "så jag tänkte att jag kunde lära känna dig lite" väser han och fösöker låta sexig.
"Mig eller min kropp?" frågar jag dryg, Justin flinar.
"Din kropp så klart sexy" Jag himlar med ögonen och pekar på dörren.
"Bye Bye biatch"
"Bye bye biatch"

*

Jag vaknar av ett äckligt ljus som skinner in genom gardinerna.
Jag går upp och drar åt mig lappen som sitter på dörrhandtaget.
Vi äter frukost hos Bieber och Mallet, kom över och ät.
//Mamma och pappa.

Nah, i don't think so!
Jag drar på mig en vit tröja och ett par vanliga jens, till det tar jag min långa kofta och ett par klackskor.
Sedan låter jag håret vara själv lockigt och sminkar mig vant.
Jag tar min väska och stoppar ner allt jag behöver.
Jag åker som vanligt ner för trapp räcket. Jag går ut genom dörren. Ser till att jag har allt jag behöver innan jag går mot närmsta tunellbane station.
På väg ditt ringer jag vant Andy.
"Tjo cooling!" svarar hon.
"Tjenare tjenare mannen! Käkat frukost?"
"Dahh, självklart inte!"
"Bra! Möt mig vid vanloga starbucks om tjugo"
"Ska bli! Cya!"
"Cya later alligator!"

Visst är jag duktig? Förlåt för min fula vägg, men tyckte den kunde göra lite nytta för en gångs skullxD
Hur som helst! Vad tycker ni?
Pöss
Xoxo Matti♥

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Super bra :) meerra :D

2012-01-22 @ 23:42:03
Postat av: ellen

Skiiiit bra!!!!!

2012-01-23 @ 07:18:45
URL: http://ellennells.devote.se
Postat av: Felizia

Känner på mig att jag kommer älska den här novellen! :D

2012-01-23 @ 17:13:51
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiiiiiiiit brrraaa älskkaaarr

2012-01-23 @ 19:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0