| A love story - 9 | Hawaii

Zoe var så gullig, plus att hon verkligen kan äga ut folk. Så som hon ägde ut Christian alldeles nyss. Haha LOL. Hon sneglade gulligt på mig och log ett stort smile. Hur är det ens möjligt att vara så gullig. Antagligen på grund av hennes thailändska drag. Sen bryter hon sådär gulligt när hon pratar. Så sött.



Zoes perspektiv

-Hallå kan vi inte dra på en resa till typ Bahamas eller Hawaii? Bara vi?, frågade Justin och kollade på mig, Caitlin och Christain.
-JO!, vore super men jag är pank, sa jag ledset.
-Vem har sagt att NI ska betala?, jag betalar allt!, log Justin.
-Aldrig!, protesterade jag.
-ZoZo, började Caitlin. Det är ingen idé att protestera. Vi kan lika gärna hoppa över till biten där Justin vinner direkt.
-Jaja.. Men du kommer få en feeeet belöning,sa jag.
-Det var det jag hoppades på, flinade Justin.
-När åker vi? Och kan vi åka till Hawaii?, frågade jag och log mot Justin.
-Vi åker direkt! Vi kör på en spontan resa och så drar vi hem när vi tröttnar, skrattade han och lyfte upp mig.
-Men då måste jag fråga mamma!, utbrast jag och krånglade mig ur Justins grepp.

Justins perspektiv

Medans Zoe ringde sina föräldrar ringde jag upp mamma som sa att det var okej. För att vara mamma förstår hon verkligen hur jag känner, och vad jag faktiskt vill göra. Caitlin och Christian fick också. Nu var det bara att vänta på Zoe. Vi hörde hur hon stog och diskuterade massa saker med sin mamma innan hon slutligen kom tillbaka.

-Jag fick.. Men då måste vi vara 'försiktiga' och 'förnuftiga' plus att jag inte får 'festa'.. Men vafan det hon inte vet dör hon inte av!, skrattade Zoe och kysste mig intensivt. Jag besvarade kyssen innan jag sa:
-Bra men då drar jag och Zoe hem och packar, så möts vi alla hos hemma hos mig om en timme.

Sex timmar senare Zoes perspektiv (På hotellet i Hawaii)

-Ah tre rum blir bra!, sa Justin och smilade mot tanten receptionen.
-Okej hur ska rummen vara?, frågade hon och log stelt tillbaka mot honom.
-Ehh två enkelrum till Christian och Caitlin Beadles. Sen ett rum med dubbelsäng till mig och min flickvän. Rummen kan du ta på mig; Justin Bieber!, log Justin och kramade om mig bakifrån.
-Okej det är bokat och klart!, svarade hon.

Hon raddade upp nummren och gav oss våra nycklar. Jag och Justin hade rum 123, Caitlin 124 och Christian 125. Justin hade insisterat på att vi skulle ha rummen nära varandra.

****
När vi hade packat upp våra grejer var alla förutom jag trötta. Så medans de la sig för att vila bestämde jag mig för att kolla runt lite på hotellet.. Om man säger så. Jag gick ner i receptionen och bläddrade håglöst bland låneböckerna. Som bestod av böcker som en massa besökare hade lämnat/glömt här. Efter ett tag kom en blond kille med massa muskler ner och ställde sig bredvid mig.

-Tjena bruden lust och hänga?, flörtade han.
-Knappast.. Jag har en pojkvän! Så glöm det du!, svarade jag och himlade med ögonen innan jag gick iväg mot mitt och Justins rum med en bok under armen.

Boken blev 'Stolthet och fördom'. Jag har faktiskt aldrig läst den så det är väl på tiden att göra det. Caitlin har tjatat om den boken hur länge som helst. Hon har säkert läst om den MINST 10 gånger. Jag öppnade sakta dörren och möttes av djupa andetag. Justin låg och sov på våran säng. Han stönade till och vred på sig. Jag satte mig i fotöljen och började läsa.

-Hallå Zoe?!, skrek Justin och skakade om mig.
-Ehh va?, utbrast jag förvirrat.
-Du var helt inne i den där boken!, skrattade han.
-Ojsan! Hehe, flinade jag och la boken uppochner på ett litet bord.
-Ska jag ringa till Christian och Caitlin? Hade tänkt att vi kunde gå och bada?.
-Sure men ringer du så byter jag om, svarade jag och drog ut min lila bikini ur garderoben.

Han nickade och gick iväg mot telefonen..
______________________________________________________________________
Denna delen är skriven av mig (Nella) KOMMENTERA!
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: elena

super bra

2011-10-01 @ 20:22:19
URL: http://fjortizella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0