| A love story - 3 | The sleep over !

Justin får tillbaka sin hoodie en annan dag. Jag gick in i mitt badrum och tvättade bort sminket samt borstade ut och satte uppmitt trassliga bruna hår i en hög tofs. Luggen satte jag fast med två hårnålar. Jag bprstade tänderna och gick in på mitt rum igen. Väl inne på mitt rum bytte jag om till mina rosa korta hello kitty short och en vit t-shirt.

-Gonatt' Zam!.

Ropade jag och fick ett svagt 'detsamma' tillbaks. Jag gosade ner mig bland mina kuddar och släckte lyset innan jag somnade med ett lyckligt leénde på läpparna..


1. Zoes outfit (:  2. Justin på Zoes balkong (:

Nästa morgon vaknade jag av att mamá dammsugade nerevåningen. Jag suckade lätt och började borsta mitt långa bruna trassliga hår famför spegeln.

****
-Hej ZoZo!, utbrast Caitlin och kom in i mitt rum med Chaz,Ryan och Justin efter sig.
-Hej Cellphone och Company, skrattade jag och ställde undan min dator på skrivbordet.
-Vad ska vi göra?, frågade Justin och tittade mest på mig.
-Inte en aning vi kan gå ut till vardagsrummet?, svarade jag så att det lät som en fråga.
-Okej!, sa alla i kör och vi gick ut på ett led.

Justins perspektiv

Jag satte mig i soffan bredvid Zoe och hon log lite mot mig. Hur gullig få man vara? Jag känner på mig att hon är en superhärlig, knäpp, sprallig, helt galen men ändå rolig tjej.

-Zoe?, frågade jag.
-Haha ja?, men kalla mig för ZoZo, skrattade hon.
-Ehh.. jag glömde, sa jag generat och tittade på tv:en igen.

Egentligen glömde jag inte. Ville bara säga hennes namn. Urgulligt by the way.

Zoes perspektiv (3 veckor senare)

-
Hejdå Justin vi ses!, sa jag och kramade honom.
-Ah hejdå!, svarade han glatt och besvarade kramen.

Vi hade varit på stranden.. igen. Vi håller typ alltid till där det är som vårat ställe dit ingen annan går på kvällarna. Justin är verkligen en underbar kompis han lyssnar och förstår utan en massa komplicerade frågor. Sådana killar finns det inte många av. 'He's like one in a million'. Verkligen jättesnäll och omtänksam. Han tänker alltid på alla och jag har säkert ett dussin av hans koftor hemma nu. Jag glömmer alltid att ge tillbaka de. Hehe.

Nästa morgon*

Jag vaknade av att det typ knackade på fönstret. Jag reste mig ur sängen och gick fram till fönstret. Mycket riktigt. Där utanför på min balkong satt Justin och satte handen framför munnen när han såg mig antagligen för att låtsas vara förvånad. Jag öppnade fönstret och han hoppade in.

-Hur kom du upp dit?, utbrast jag förvånat och började borsta mitt hår.
-Du har liksom en branstege om du inte har glömt bort det, flinade han med sin 'vuxen röst'.
-Ha-ha kul Justin. Du borde ge upp din karriär som sångare och satsa på att bli stand up komiker, muttrade jag.
-Japp det är min plan B, skrattade han och jag himlade med ögonen åt honom.

Jag la ifrån mig min borste och gick fram till garderoben. Jag tog på mig ett par ljusa slitna jeansshorts, en vit t-shirt med ett mörkblått ankare på och en havsblå cardigan som jag drog upp armarna på. Mitt hårlät jag  hänga fritt och satte dit en stor svart rosett.

-Hur ser jag ut?, frågade jag Justin och snurrade runt ett varv.
-Du är jättefin som alltid ZoZo, log han och jag skrattade generat.
-Såå vad ska vi göra?, fortsatte jag och satte mig på sängen bredvid Justin.
-Hmm.. Vi kan inte gå ut iallafall det började regna nyss.., sa han sorgset.
-Ojoj vi dör Justin, skrattade jag dramatiskt och han himlade med ögonen åt mig.
-Men vi kan väl se på en film?,frågade han och tittade på mig med sina glittriga ögon.
-Okej du får välja!, svarade jag och gick ut till vardagsrummet bakom Justin.

Jag satte mig i soffan medans han gick fram till filmhyllan.

-Yes, här är den!, utbrast han och höll upp 'The last song'.
-Bra val, sa jag.
-Jag vet, man är ju kung, svarade han malligt.
-Tss, skrattade jag.

Han satte in filmen i DVD:en och startade den.

****
-Aww vad gulligt den här filmen är så sorglig, sa jag och torkader mina tårar efter filmen.
-Tss det är den inte alls, sa Justin och försökte vara manlig.
-Hallå Justin jag såg att du grät där ett tag men bra försök, skrattade jag och stängde av TV:en.
-Vad ska vi göra nu då?, frågade han.
-Vi går hem till dig så kan jag sova över om du vill?, utbrast jag glatt.
-Ja!, svarade han glatt.
-Bra men kom då jag måste packa!, sa jag och drog med honom in till mitt rum.

Jag packade mina grejer och vi åkte hem till Justin.

-Mamma!, skrek Justin när vi kom in i hallen.
-Ja vad är det gubben, svarade hon och kom ut till oss.
-ZoZo sover här om det är okej?, frågade han.
-Visst hej Zoe, sa Pattie glatt och nickade mot mig.
-Hej Pattie, log jag och följde efter Justin upp till hans rum.

Han gick för att hämta täcke och kudde åt mig. Vi sov i hans säng fast med olika täcken då. Annars skulle det verka som att vi var tillsammans eller något..

-Här, sa Justin och kastade täcket och kuddarna på mig.
-Tack, log jag och la grejjerna i hans obäddade säng.
-Det finns något som kallas bädda sängen, la jag till och tittade på honom.
-Tss som om du är mycket bättre, svarade han och slog mig löst i huvudet.
-Men ändå!, utbrast jag.
_____________________________________________________________________________
Del 3.. Vad tycks? Kommentera gärna så jag vet vad ni tycker..
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt <3

2011-09-13 @ 20:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0