| A love story - 1 | Truth or consistency..?


1. Zoe på flygplatsen  2. Caitlin och Christians hus

-Zoe.. Zoe.. ZOE!, mitt undermedvetna registrerade att någon ropade på mig men det tog ett tag innan hjärnan reagerade.
-Eh VA?, utbrast jag yrvaket och satte mig upp i flygstolen.
-Gumman vi är hemma nu.., skrattade mamá mjukt och ställde sig upp.
-Men kan vi inte åka hem till Thailand igen?, muttrade jag och reste mig trött upp.
-Vi var faktiskt där för dig och din brors skull nu måste du acceptera att vi är hemma i Atlanta igen, svarade mamá med en surare ton än förut.
-Jaja förlåt mamá men jag önskar att papá också flyttade till Atlanta när vi gjorde, sa jag och drog ner min handväska från skåpet ovanför våra stolar innan vi gick ut från flygplanet med min bror hack i häl.
-Ja men nu gjorde han inte det Zoe. Tyst nu!, sa eller snarare halv skrek mamá.

Värst vad hon var sur då. Vaknat på fel sida av himmelriket eller?! Jag suckade tungt innan vi gick för att hämta våra resväskor på banden. Min resväska var lätt att hitta för att jag var den enda som hade en rosa. Lite svårare var det för mamma och Zam som båda hade svarta. Zam är min 17 åriga storebror. Han har ärvt papás utseénde. Kristallblåa ögon och mörkbrunt nästan svart hår. Jag har mamás utseénde. Det är inget fel på det men jag önskar att jag hade papás ögon.

-Hallå Zoe ska du med eller stanna här och ruttna?, sa Zam.
-Oj sorry, skrattade jag och han suckade medans vi alla tre började gå mot utgången.

****
-Äntligen!, utbrast jag lyckligt för mig själv och sköt in min tomma resväska under sängen.
-Mamá!, ropade jag.
-Ja ZoZo?, skrek hon från nedervåningen.
-Jag ringer Caitlin och om hon kan vara drar jag till henne!
-Visst gumman men kom inte hem för sent tänk på skolan imorgon!
-Jaja tjata lagom, muttrade jag för mig själv och slog in Caitlins nummer på hemtelefonen.

Samtal FET text Zoe. Vanlig text Caitlin!

-Hej ZoZo hur var det i Thailand!?
-Hej Cellphone! Jo det var nice men jag undrar om jag kan komma till dig har precis packat upp det sista ur resväskan?
-
Sure, kom när du vill men jag och Christian har besök av Chaz,Ryan och Justin Bieber. Justin bor ju här men Chaz och Ryan bor ju fortfarande i Kanada, Stratford.
-Ohh okej Justin Bieber?, inte så stort fan men han är väl okej.. Antar jag. Men är du säker på att jag inte stör er eller så för jag behöver inte komma..
-Nej ZoZo du stör aldrig! Bara kom okej P&K!
-P&K!

Samtal slut*

Jag gick fram till min spegel och rättade till håret lite innan jag greppade min handväska och gick ner till köket.

-Jag drar till Caitlin nu!, sa jag till mamá och tog ett rött äpple ur fruktskålen.
-Visst men kom ihåg vad jag sa!, svarade hon och bläddrade blad i en av sina thailändska mat tidningar.
-Jaja okej puss, log jag och joggade ut till hallen.

****
När jag kom fram öppnade jag ljudlöst dörren och drog av mig skorna i hallen. Jag smög upp för trappan och kikade in i Caitlins rum. Där var det tomt. Jag gick vidare till Christians rum och kikade in där istället. Där satt alla killar inklusive Caitlin på golvet och körde sanning eller konsekvens.

-Hej!, log jag och tryckte ner mig mellan Christian och Caitlin.
-Hej ZoZo!, flinade Christian.
-Vad har du gjort?, frågade jag förskräckt och kollade mig omkring.
-Ingenting.. ÄN!, svarade han och flinade igen.
-Men ha-ha kul Christian, sa Caitlin och slog till honom i bakhuvudet.
-Kör ni sanning eller konka?, frågade jag och tittade på Ryan.
-Ja absolut den elaka versionen, flinade han till svar-
-Okej jag är på, skrattade jag. Vem ska snurra?
-Justin det är din tur mongo, sa Christian och skrattade åt sig själv medans Justin snurrade flaskan. Den  stannade på mig.
-Sanning eller konka?, flinade han.
-Feg som jag är SANNING!, skrattade jag.
-Okej.. Vad är ditt största intresse?, frågade han.
-Ehhm dansa och sjunga men jag gillar att måla ochså, log jag och snurrade på flaskan..

****
-Kan vi inte se på film istället?, frågade Justin efter ett tag.
-JO, Dear John!, halvskrek Caitlin, och sprang ut till vardagsrummet.
-Pax för den lilla soffan!, flinade jag och la upp mina fötter i soffan.
-Vi sitter här!, utbrast Chaz,Ryan och Caitlin och slängde sig i den andra soffan.
-Jaja sitt här då, sa jag låtsas surt och tog bort mina fötter så att Justin kunde sitta någonstans.
-Tack,sa han ochlog sött innan han satte sig ner.
-Ingen orsak.., mumlade jag.

Chaz föreslog att vi skulle gå ut en runda efter filmen. Så vi gick ner till hallen och satte på oss våra skor innan vi begav oss mot ATL's lekpark. Jag och Caitlin satte oss på varsin gunga medans killarna sprang runt och jagade varandra men några äckliga småkryp..
______________________________________________________________________________________
SÅDÄR(: Nu är jag nöjd med första.. Vad tycks?! KOMMENTERA!
Xx/Nellah<3


Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt bra! :D

2011-09-12 @ 20:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0