| A special summer - 11 | Holding hands

När Justin upptäckte att jag kom in i rummet ändrades hans ansiktsuttryck från ett stort leende till ett ledset, inte grinande men ledset. Han reste sig upp och gick ut ur köket, och tittade inte på mig en gång.  ''VA FAN HAR JAG GJORT'' skrek mina tankar




Kvällen kom och Justin hade inte gjort mer än att ignorera mig. Jag satt i hörnet på soffan, och försökte ha en konversation med alla utom Nicole och Justn som var för upptagna med att ''hålla på'' med varandra. Jag försökte att inte titta på dom, men det var svårt. Kimberly märkte hur svårt jag hade och kramade om mig. Jag viskade ett svagt Tack i hennes öra. Nicole och Justin reste på sig och gick ut på baksidan hand i hand.

-Vad hände mellan dig och Justin ? frågade Ryan försiktigt.
-Jag vet inte riktigt...han började skrika på mig att jag skulle tänka mig för innan jag lekte med andras känslor, men jag fattar inte vad jag gjort. Han försökte kyssa mig när v va på stranden, men jag sa att vi gck lite fort fram, inte att jag inte ville. Jag fattar inte vad som gjort att han är så arg på mig. sa jag och då brast det tårarna sprutade ut och jag sprang upp på mitt rum.

Jag la mig i sängen och tårarna slutade aldrig. Jag fattar inte varför, vi var ju aldrig tillsammans, men det gjorde så ont i mig att se honom arg på mig och hålla på med en annan tjej dessutom en av min bästis.

Justins perspektiv
Innerst inne var det Zarah jag ville ha. Men det hon gjort var inte okej. Jag skulle inte kunna klara av att vara tillsammans med någon bara för att dom vill åt mtt kändisskap hur mycket jag än älskade människan. Jag har gjort allt för att undvika att se Zarah, varje gång vi har varit i samma rum har jag antingen gått där ifrån eller försökt att inte titta på henne. Men det var svårt, jag tittade på henne ganska ofta och hon såg hemskt ledsen ut. Men det är hon som orsakat allt. 
Nicole hon var ganska snygg men hon var inget i mot vad Zarah vad. Nicole var snäll och jag kunde prata med henne.
Vi satt ute på en bänk i bakgården och pratade, hon höll i min hand och det kändes inte riktigt rätt. Det var Zarah som skulle vara här. Nu måste jag sluta tänka på Zarah. Det kommer inte bli något mellan oss hur mycket vi båda än vill hon gjorde fel.

-Justin? sa Nicole lite försiktigt.
-Ja, svarade jag och tittade på Nicole.
-Jag....eh jag gillar dig. Jag fick panik, visste inte vad jag skulle svara visst gillade jag henne men bara som en underbar vän inget mer.
-Nicole...jag gillar dig också ....   innan jag sagt klart meningen tryckte hon sina läppar mot mina i en kyss. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag bara satt där gjorde inget motstånd men besvarade den inte heller.
-Nicole jag kan inte.....sa jag och drog mig undan.
-Men...jag trodde du gillade mig..
-Jo jag gillar dig, men som en underbar vän inget mer.
-Aha..sa hon besviket.

Jag giick in med Nicole denna gången inte hand i hand. När jag kom in kom Chaz och Ryan mot. Dom drog mig in i ett enskilt rum.

-Vad är det som har hänt? Först Zarah och nu Nicole? Vad gjorde Zarah som fick dig att lämna henne? frågade Chaz.
-Hon har redan en pojvän och hon ville bara bli tillsammans med mig för mitt kändisskap. sa jag och tårarna började rulla ner för mina kinder sakta.
-Skojar du med oss? frågade Ryan förvånat.
-Nej, det var hennes pojkvän som ringde tidigare idag när hon gick iväg....Zam heter han tydligen..svarade jag ledset.
-Det var hennes bror som ringde, Zam är hennes bror. sa Ryan. Jag kände ett hopp i mig när han sa det. Men skulle verkligen Nicole ha ljugit för mig.
-Tror du verkligen att Zarah skulle använda dig för ditt kändisskap ? Vem har sagt allt detta till dig? frågade Chaz.
-Eh.....Nicole sa jag och skämdes lite.
-Nicole? Vad kunde jag har förväntat mig. Hon har varit på dig som en igel. Jag ska ha ett rejält snack med henne. sa Ryan argt.
-Nej snälla låt mig få fixa detta, sa jag försiktigt.
-Visst men börja med Zarah, hon är helt förstörd. sa Chaz och log halvt.

Zarahs perspektiv
När jag legat ett tag i sängen, gick jag och satt mig i fönstret ut mot bakgården. Jag tittade ut mot den fina himlen, och tänke på allt som händ under dom dagarna vi varit här.
Då såg jag Justin och Nicole sitta på en bänk på gården. Mitt i allt ihop kysstes dom. Där slocknade ljuset i mitt hjärta. Hur kan en kille ens få mig att känna såhär? Jag sprang tillbaka till sängen och mer tårar flödade ut ur mina ögon.
Jag låg ett bra tag i sängen tills jag hörde dörren öppnas och in kom..


Vem kommer?
Skriven av Olivia.

/Olivia


Kommentarer
Postat av: Felizia

Underbart! :D<333333

2011-10-16 @ 16:57:26
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Johanna

yeah man :D

2011-10-16 @ 17:28:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becca♥

GUD VAD GRYMT KAPITEL!!!

nu vill jag ha nästa :P

2011-10-16 @ 18:02:17
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: elena

snälla mer innan jag dör av nyfikenhet.

super bra

2011-10-16 @ 18:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0