- Like A Skyscraper - Episode 2 - Congratulations

-Grattis, sa kvinnan bakom disken. Du är den sista som får komma in här, fortsatte hon och gav mig nummer 100.
-Ehh tack antar jag.. Får min Joline min kompis följa med in? Hon ska inte tävla men hon följde med ändå, svarade jag och log.
-Självklart, sa hon och puttade in oss i lokalen.



-Julia din dans äger!, sa Joline och kramade om mig när jag hade gått igenom dansen för typ tredje gången.
-Tack Joline men jag måste gå in nu, svarade jag gav henne min bräda och min mobil.
-Lycka till nu honey, och remember jag DÖDAR Justin om han inte gillar dig, sa Joline och flinade.

Med ett skakigt andetag sköt jag upp dörrarna till själva danshallen och mötte ett par allvarliga glittriga ögon. Ögonen vandrade över min kropp och tillhörde ingen mindre än Jusin Bieber. På varsin sida om honom satt Usher och Scooter Braun.

-Du är sista personen som söker, nummer 100 stämmer det?, frågade Justin med allvarlig röst.
-Eh ja, svarade jag och kände mig så liten och ynklig under deras blickar.
-Vad heter du?, frågade Scooter.
-Julia Barkley, sa jag och kollade på mina fötter.
-Hur länge har du dansat?, frågade Justin.
-Sen jag var 2 år. Dansen är mitt liv, svarade jag och tittade upp.
-Vad gör du mer än att dansa?
-Jag sjunger och skriver låtar, svarade jag och tittade ner igen. Det var säkert inget jämfört med de.
-När är du född?
-1995.
-Du är alltså 16, sa Justin.
-Mm, svarade jag.
-Okej men visa vad du går för!, sa Usher och lutade sig tillbaka.

Musiken startade och jag flög in i min egna lilla sagovärld. Allting släpper när man dansar och flyger över dansgolvet.

-Woow du äger!, sa Usher och stirrade på mig.
-Ehh tack antar jag..
-Nej seriöst du äger, DU ÄR MED!, utbrast Scooter.

Dörrarna slogs upp och in rusade en skrikande glad Joline.

-OMG GRATTIS GUMMAN!, sa hon och kramade mig.
-Haha Joline du är knäpp men tack, skrattade jag och log.
-Vad bra nu slipper jag mörda Justin och få massa galna beliebers efter mig, sa Joline och log mot Justin.
-Haha va?, frågade han förvirrat.
-Joline sa att om du inte gillade mig så skulle hon mörda mig, förklarade jag och skrattade.
-Haha, okej men ska jag skjutsa dig hem så du får packa och sånt för vi ska åka redan idag, sa Justin och reste sig upp.
-Gärna om Joline får följa med alltså, sa jag och tittade på honom när han kom emot oss.
-Självklart kom nu då, sa han med ett smile.
-Mm, Joline var ställde du min bräda och iPhone?, frågade jag och hoppades innerligt att ingen hade stulit något av det.
-Här är din iPhone, sa hon och räckte fram den. Din bräda tappade jag nog utanför dörrarna.
-AHHH!, skrek Justin och landade på golvet med en duns.
-Haha!, vad hände?, utbrast Joline och skrattade.
-Jag snubblade på den här brädan!, sa Justin surt och höll upp brädan.
-Ehh den är min, sa jag generat och tog den ifrån honom.
-Jaha..

Vi tystnade och fortsatte att gå efter Justin mot - antagligen - hans bil.
____________________________________________________________________________________________
Haha Joline?! del skriven av mig(Nellah) KOMMENTERA!
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-11-20 @ 17:02:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cherry

Så braa :D ♥♥

2011-11-20 @ 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0