- Like A Skyscraper - Episode 1 - You're late


Julias skateboard


-JAAAA!

Jag kunde verkligen inte låta bli att skrika rakt ut när jag vaknade. Det var idag jag skulle på dans uttagningen för Justin Biebers team. Jag greppade min iPhone och loggade in på twitter.

Gozh guys i'm so exited 2day! :D

Visserligen så var det Joline som hade tvingat mig till det men jag kände mig ändå så sjukt peppad. Min mobil vibbrerade och skärmen lystes upp.

Joline;
Hey Julia! Ready or not cuz today you're gonna meet Justin Bieber!<3

Julia;
Wait..?! Are Justin Bieber gonna be there?! In the jury? Oh My Gozh What if he hates me? :O

Joline;
Haha sweety he won't. He just have 2 love you! You have skills and swag <3

Julia;
Thanks honey! But i have 2 get ready see ya' later sis<3

Joline;
Yeah see ya'. Cuz i'm gonna be there and KILL Justin if he hates you ;)<3

Jag log stort och gick mot badrummet. Joline är helt knäpp men den bästa kompisen av de få jag någonsin haft. Skolan hade jag ännu inte hunnit börja i. Eftersom det var sommarlov. Tänk om juryn gillade mig? Då skulle jag få lämna Joline ju, och vi har bara varit kompisar i någon månad. Joline kunde jag verkligen lita på. Hon var alltid här när pappa var ute på en av sina miljontals dumma advokatresor. Jag sköljde ur mitt balsam och steg ut ur duschen. Med ett ryck drog jag ner handuken och virade den runt min blöta kropp, sen tassade jag iväg mot mitt rum. Jag öppnade dörren och letade efter några passande kläder. De måste vara sköna att dansa i.. Men även snygga. Man vill ju inte se ut som ett missfoster framför självaste Justin Bieber. Det skulle ju inte direkt ge ett bra "första intryck". Tillslut satte jag upp håret i en toffs och satte på mig en vit tisha med tryck, en svart kjol, en marinblå kofta och några smycken.



När jag hade sminkat mig gick jag ner till köket och åt upp gårdagens rester. Kall pizza. Kanske inte världens godaste mat men jag hade inget annat, och pappa är i Frankrike. Ovanligt? Nej. Eftersom mina skills på att laga mat är sämst så finns det inget annat att göra än och äta skräpmat. Även om jag ibland - inte så ofta - skaetade till något ställe med sallad. Ja, jag skaetar. Det är som att dansa, fast på en bräda. Jätte enkelt när man har fattat. Jag sneade på köksklockan och hostade till. Herregud den är halv 11. Vi ska vara där 11 och jag måste hinna värma upp. Jag kastade undan sakerna i panik och tog på mig mina marinblå converse. Ytterdörren smälldes igen och jag slängde mig på en av mina skateboards. Jag tror det är den med svampbob motiv. Vinden slog emot mitt ansikte när jag skaetade ner mot 'hallen' där allting skulle hållas.

****
När jag kom fram så stod Joline utanför trädörrarna och såg otålig ut.



-Julia där är du! Att du aldrig kan passa en tid, sa Joline och flinade.
-Äsch jag duschade väl lite för länge, svarade jag och satte brädan under min arm.
-Jaja kom nu så ska du få ett nummer.

Vi ställde oss i kön och väntade på vår tur.

-Grattis, sa kvinnan bakom disken. Du är den sista som får komma in här, fortsatte hon och gav mig nummer 100.
-Ehh tack antar jag.. Får min Joline min kompis följa med in? Hon ska inte tävla men hon följde med ändå, svarade jag och log.
-Självklart, sa hon och puttade in oss i lokalen.
____________________________________________________________________________________
Första delen, skriven av mig (Nellah) Vad tycks än sålänge? KOMMENTERA
Xx/Nellah<3

Kommentarer
Postat av: Lindana

jag tycker att det är bra. Tycker att du ska fortsätta skriva skit bra! (:<3 // EL Lindana

2011-11-19 @ 23:38:15
Postat av: Cherry

Skitbra :)) ♥♥

2011-11-19 @ 23:46:02
Postat av: Johanna

jättebra :)

2011-11-20 @ 00:11:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lovisa

OMG Vad bra!!!!! sött på hel spänn igenom hela kapitlet!!!!!!

/Lollo www.beccaochlollo.blogg.se ( har två bloggar)

2011-11-20 @ 12:50:52
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0