You need me, I will always be there for you - 2 Pizza

Min blick snubbla runt i rummet, som vanligt fanns det vara en säng, ett skrivborde och ett nattduksbord.
Jag kasta ner väskan på golvet i mitt rum och sedan la jag mig försiktigt på rygg i sängen som låg obäddad.
Jag kände smärtan genom kroppen som sved till, jag drog upp mig sittande med hjälp av mina darrande händer som nästan inte hade ork att hjälpa mig upp.
Min svaga händer drog upp den gråa tröja som satt pösigt fast på min kropp.
Jag tog sakta upp min hand som vila på sängen och sedan rörde jag lätt över det svidande såret som gick tvärs över magen.
- Fan, mumlade jag och titta på såret.
Jag kanske inte hade berättat men jag brukar att skära mig på magen, benen och ibland armarna.
Det är ingen som vet det så på sommaren går jag aldrig runt i korta byxor eller i bikini.
Jag vågar inte jag skäms över min kropp och tänk så ser någon mina sår så åker jag in på rehab, det var det sista jag behövde här i livet.
Jag drog över den gråa tröjan över min såriga mage och kände direkt hur det sved till när tröjan lätt klistra fast sig på mina sår.
Jag reste mig försiktigt upp ur sängen med mina svaga händer och sedan öppna jag tyst dörren till mitt rum så att mamma inte skulle höra mig.
Min blick gick fram och tillbaka men ingen mamma såg jag.
Jag gick trippande på tår in till köket och tog en pizza ur kylen.
- Skynda snälla, Viskade jag och titta koncentrerat på mikron.
Jag ville inte att mamma skulle komma in i köket.
Svaga ljud hördes från vardags rummet, det var teven som stod på och i samma sekund hörde jag hur någon harklande stiger in i köket med klampande steg.
Jag känner hur pulsen stiger och nervositeten kommer.
Mamma stod vid dörröppningen in till köket i bara svarta stringtrosor.
Jag vågade inte lyfta blicken från marken.
- Vad gör du här? Frågade mamma mig och la händerna i kors.
- Värmer mat, Sa jag tyst med blicken fast i marken.
Mamma tog ett stort steg närmare mig och öppna mikron med ett ryck.
- Ta din jäkla pizza och gå in i ditt rum din bortskämda jävel, Skrek mamma och kasta den varma pizzan på bordet.
Jag tog ett hårt grepp om min pizza som mamma kastat på bordet och sedan med snabba steg gick jag in i  mitt rum och smällde igen min dörr in till rummet.
Jag satt mig till rätta på sängen med pizzan i famnen och sedan började jag att sakta äta med små tuggor.
Jag var inte så hungrig just nu, jag hade inte orka att äta nu.
Det var andra saker än mat som flög runt i mitt huvudet, Atlanta.
Jag skulle ju snart flytta till Atlanta men jag viste inte hur mamma kunde gå med på de.
Hon har ju träffat en pojkvän här i Sverige som bor i Atlanta så hade han övertalat henne att åka dit.
Mina tankar har ju funnits där över hur det kommer att vara där.
Jag menar, om jag inte trivs vad ska jag göra.
Om jag vill komma hem igen måste jag resa över halva jordklotet.
Sedan så vet man inte om Marks och mammas förhållande kommer att hålla så länge..
Min blick snubbla runt i rummet, som vanligt fanns det vara en säng, ett skrivborde och ett nattduksbord.
Jag kasta ner väskan på golvet i mitt rum och sedan la jag mig försiktigt på rygg i sängen som låg obäddad.
Jag kände smärtan genom kroppen som sved till, jag drog upp mig sittande med hjälp av mina darrande händer som nästan inte hade ork att hjälpa mig upp.
Min svaga händer drog upp den gråa tröja som satt pösigt fast på min kropp.
Jag tog sakta upp min hand som vila på sängen och sedan rörde jag lätt över det svidande såret som gick tvärs över magen.




- Fan, mumlade jag och titta på såret.

Jag kanske inte hade berättat men jag brukar att skära mig på magen, benen och ibland armarna.
Det är ingen som vet det. På sommaren går jag aldrig runt i korta byxor eller i bikini.
Jag vågar inte, jag skäms över min kropp och på tänken att någon kanske ser mina sår och så åker jag in på rehab, det var det sista jag behövde här i livet.
Jag drog över den gråa tröjan över min såriga mage och kände direkt hur det sved till när tröjan lätt klistra fast sig på mina sår.
Jag reste mig försiktigt upp ur sängen med mina svaga händer och sedan öppna jag tyst dörren till mitt rum så att mamma inte skulle höra mig.
Min blick gick fram och tillbaka men ingen mamma såg jag.
Jag gick med trippande på tår in till köket och tog en pizza ur kylen.

- Skynda snälla, Viskade jag och titta koncentrerat på mikron.

Jag ville inte att mamma skulle komma in i köket.
Svaga ljud hördes från vardags rummet, det var teven som stod på och i samma sekund hörde jag hur någon harklande steg in i köket med klampande steg.
Jag känner hur pulsen steg och nervositeten kom.
Mamma stod vid dörröppningen in till köket i bara svarta stringtrosor.
Jag vågade inte lyfta blicken från marken.

- Vad gör du här? Frågade mamma mig och la händerna i kors.
- Värmer mat, Sa jag tyst med blicken fast i marken.

Mamma tog ett stort steg närmare mig och öppna mikron med ett ryck.

- Ta din jäkla pizza och gå in i ditt rum din bortskämda jävel, Skrek mamma och kasta den varma pizzan på bordet.

Jag tog ett hårt grepp om min pizza som mamma kastat på bordet och sedan med snabba steg gick jag in i  mitt rum och smällde igen min dörr in till rummet.
Jag satt mig till rätta på sängen med pizzan i famnen och sedan började jag att sakta äta med små tuggor.
Jag var inte så hungrig just nu, jag hade inte orka att äta nu.
Det var andra saker än mat som flög runt i mitt huvudet, Atlanta.
Jag skulle ju snart flytta till Atlanta men jag viste inte hur mamma kunde gå med på de.
Hon har ju träffat en pojkvän här i Sverige som bor i Atlanta så hade han övertalat henne att åka dit.
Mina tankar har ju funnits där över hur det kommer att vara där.
Jag menar, om jag inte trivs vad ska jag göra.
Om jag vill komma hem igen måste jag resa över halva jordklotet.
Sedan så vet man inte om Marks och mammas förhållande kommer att hålla så länge..

KOMMENTERA BRA/DÅLIG ?
LITE SEGT HÄR I BÖRJAN KANSKE MEN DET TAR TID INNAN BERÄTTELSE KOMMER IN, MEN VAD TYCKER NI ÄN SÅ LÄNGE ?

Har inget att göra idag så kanske skrive en till MEN om ni kommenterar mkt! :D

Kommentarer
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:02
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:02
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:02
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:02
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:03
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:03
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:03
Postat av: Anny

Snälla mer idag ?! <3 :D

2011-05-20 @ 21:09:03
Postat av: Emma

Jättebra : ) hoppas det blir en till idag!

2011-05-20 @ 21:53:39
Postat av: Bettan<3

Jättebvra! :D

2011-05-20 @ 22:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0