My little sweetheart- Kapitel 48

- Men vad fan mamma, vi vet vad vi håller på med, Sa jag och tryckte mig närmare honom.
- Justin! Sa Pattie och hon lät irriterande på tonen.
Justin sucka djupt,
- Så du tror nu att jag tänker skicka er till Hawaii ensamma, Sa Pattie chokat.
- Mamma! Sa Justin surt.
- Ska jag släppa er två själv tror du det, så att Gaby kommer komma hem gravid eller? Frågade Pattie, Jag hade inte mod att lyfta min blick från våra händer.
Snälla Justin, släppt inte taget om mig..
Tänkte jag och spände min hand.
Justin’s Perspektiv
Jag kände hur Gaby spände till sin han som hårt var inflätad i mina fingrar.
- Om ni ska hålla på så måste ni ha skydd! Sa mamma och titta besviket på mig.
- Jag vet det, Mumlade jag medvetet och lyfte min blick mot mamma.
Gaby sa inte att ord utan lyssna noga på mitt och mammas samtal.
- Snälla mamma, Viskade jag och titta ner på händerna.
- Vad ’snälla mamma’?, Frågade mamma mig.
- Att vi får åka till Hawaii, Sa jag med en högre ton.
- Vi pratar när vi har diskat färdig, Sucka mamma.
Gaby’s Perspektiv
- Gå nu och diska, Sa Patiie och jag märkte att hon vände huvudet mot teven.
- Hur långe stod du vid dörren och titta på oss? Frågade Justin innan han drog upp mig ur soffan med fingrarna hårt inflätade i varandra.
- Inte så länge men jag såg tillräkligt, Sa Pattie med blicken kvar på teven.
- Kom vi går, Viskade Justin och drog mig till köket som var intill vardagsrummet.
Jag märkte hur Pattie vände huvudet mot oss och hade blicken i ryggen på oss när vi steg in i köket.
Efter disken.
Efter att vi diskat klart satt vi samlade vid kök bordet, Jag och Justin hade plockat fram lite kakor och dricka.
- Så, Harklade sig Pattie och sträckte sig över bordet för att få ett grepp om en kaka som låg på fatet framför Justin.
- För vi eller inte? Frågade Justin och titta på Pattie som tog en tugga av kakan som smulade sig på de vita rena bordet.
- Nja, lovar ni att sköta er? Hörde jag att Pattie frågade oss och jag lyfte huvudet mot henne.
- Pattie, Du behöver inte vara orlig, Vi lovar vi kommer att uppföra oss, sa jag.
Justin titta chokat på mig att jag äntligen hade öppnat munnen och sagt något.
- Ja, vi lovar, Försäkrade Justin Pattie.
Pattie titta fundersamt på Justin och sedan flög blicken på mig.
- Okej då, Sa Pattie osäkert. – Men på ett villkor, Fortsatte Pattie och la fingret i luften.
- Upp för er nu när ni är själva.
Jag nicka instämmande och sedan titta på Justin som tryckte i sin kaka i munnen.
- När ska vi åka, när beställer vi? Frågade Justin mig glatt.
Jag titta fört på Pattie och sedan tillbaka på Justin.
- Så fort så möjligt, Sa jag osäkert.
Jag titta tillbaka på Pattie och såg hur hon nicka till svars.
- hur länge får vi stanna? Frågade Justin och titta på Pattie.
- En vecka.
Jag nicka och såg hur Justin titta änu gladare på mig.
- En vecka helt själva! Sa Justin och reste sig upp ur stolen med ett ryck..
- Men vad fan mamma, vi vet vad vi håller på med, Sa jag och tryckte mig närmare honom.
- Justin! Sa Pattie och hon lät irriterande på tonen.
Justin sucka djupt,
- Så du tror nu att jag tänker skicka er till Hawaii ensamma, Sa Pattie chokat.
- Mamma! Sa Justin surt.
- Ska jag släppa er två själv tror du det, så att Gaby kommer komma hem gravid eller? Frågade Pattie, Jag hade inte mod att lyfta min blick från våra händer.
Snälla Justin, släppt inte taget om mig..


Tänkte jag och spände min hand.

Justin’s Perspektiv
Jag kände hur Gaby spände till sin han som hårt var inflätad i mina fingrar.

- Om ni ska hålla på så måste ni ha skydd, Sa mamma och titta besviket på mig.
- Jag vet det, Mumlade jag medvetet och lyfte min blick mot mamma.

Gaby sa inte att ord utan lyssna noga på mitt och mammas samtal.

- Snälla mamma, Viskade jag och titta ner på händerna.
- Vad 'snälla mamma' ?, Frågade mamma mig.
- Att vi får åka till Hawaii, Sa jag med en högre ton.
- Vi pratar när ni har diskat färdig, Sucka mamma.

Gaby’s Perspektiv
- Gå nu och diska, Sa Patiie och jag märkte att hon vände huvudet mot teven.
- Hur långe stod du vid dörren och titta på oss? Frågade Justin innan han drog upp mig ur soffan med fingrarna hårt inflätade i varandra.
- Inte så länge men jag såg tillräkligt, Sa Pattie med blicken kvar på teven.
- Kom vi går, Viskade Justin och drog mig till köket som var intill vardagsrummet.

Jag märkte hur Pattie vände huvudet mot oss och hade blicken i ryggen på oss när vi steg in i köket.

Efter disken
Efter att vi diskat klart satt vi samlade vid kök bordet, Jag och Justin hade plockat fram lite kakor och dricka.

- Så, Harklade sig Pattie och sträckte sig över bordet för att få ett grepp om en kaka som låg på fatet framför Justin.
- Får vi eller inte? Frågade Justin och titta på Pattie som tog en tugga av kakan som smulade sig på de vita rena bordet.
- Nja, lovar ni att sköta er? Hörde jag att Pattie frågade oss och jag lyfte huvudet mot henne.
- Pattie, Du behöver inte vara orlig, Vi lovar vi kommer att uppföra oss, sa jag.
Justin titta chokat på mig att jag äntligen hade öppnat munnen och sagt något.
- Ja, vi lovar, Försäkrade Justin Pattie.
Pattie titta fundersamt på Justin och sedan flög blicken på mig.
- Okej då, Sa Pattie osäkert. – Men på ett villkor, Fortsatte Pattie och la fingret i luften.
- Upp för er nu när ni är själva.

Jag nicka instämmande och sedan titta på Justin som tryckte i sin kaka i munnen.

- När ska vi åka, när beställer vi? Frågade Justin glatt.
Jag titta fört på Pattie och sedan tillbaka på Justin.
- Så fort så möjligt, Sa jag osäkert.

Jag titta tillbaka på Pattie och såg hur hon nicka till svars osäkert.

- hur länge får vi stanna? Frågade Justin och titta på Pattie.
- En vecka.

Jag nicka och såg hur Justin titta änu gladare på mig.

- En vecka helt själva! Sa Justin och reste sig upp ur stolen med ett ryck..

KOMMENTERA, BRA/DÅLIGT?

Ni måste bli bättre på att kommentera!

Gjorde Pattie rätt i att släppa dom, kom med idéer om vad som kommer att hända!

Kommentarer
Postat av: Anonym

skitbra ovh kanske lite biebergasm nu på hawaiii? :) meeeeeeeeeer :)

2011-05-08 @ 14:48:44
Postat av: Julia <33

Jättebra!!

Jag har kommit till den här bloggen via en annan, så jag har inte läst hela. Antingen är det fel på min dator eller någonting annat, för jag kan bara se från kap. 26, det skulle vara jätte kul att läsa hela!

2011-05-08 @ 15:02:53
URL: http://justinbiebernovell.webblogg.se/
Postat av: Bettan<3

Meeer!

Jättebra<3

2011-05-08 @ 17:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0