You need me, I will always be there for you - 15 thank you

Previously: "Justin, jag orkar inte mer, mina ben gör ont" sa hon och såg på mig med ett plågat ansiktsuttryck. Jag gick mot henne och bärde upp henne i min famn. "Men sluta, du behöver inte bära mig" "Jo, det behöver jag." sa jag och log mot henne. Hon la armarna om min hals. "Är jag tung?" sa hon besvärat. "Aye, vad tror du om mig? Så klen är jag inte" Hon skrattade till. "Jaja"



Nathalie's perspektiv:
När vi kom in gick vi in och satte oss i köket. Vi pratade och skrattade, för en gångs skull mådde jag faktiskt bra. Tillslut kom vi in på det jobbiga ämnet. "Vill du berätta varför du är full med blåmärken nu?" Jag svalde hårt. Jag hade hoppats på att han glömt det.
"Du kan prata med mig." sa Justin och tittade på mig med sina vackra ögon. Jag suckade.

"Okej, för fem år sen lämnade pappa oss, sen dess har min mamma tappat kontrollen helt. Hon skrek och svärde åt mig, och det har bara blivit mer genom åren. Hon dricker _mycket_ , och dåblir hon bara värre mot mig." Justin släppte mig inte med blicken medans jag berättade om mitt skitliv. Han 'mm'ade då och då, och nickade. "Hon brukar slå mig, typ en smäll eller så, men hon aldrig såhär. Detta hände igår" sa jag och pekade på mina blåmärken. "Hon slog mig medvetslös, sen vaknade jag upp nästa morgon, alltså idag, på golvet i mitt rum, fullt med blåmärken och blod." 

Han reste sig upp från sin stol och ställde sig framför mig. Han tog min hand och drog upp mig en en kram. Vi stog där och kramades en stund. "Kan du inte sova här inatt då? Mina kompisar Chaz och Ryan kommer sen, vi kan få dig på bättre humör!" sa han och släppte taget om mig. "Visst.. om nu mamma skulle låta mig, hon kommer ju slå ner mig direkt när jag går innanför dörren." "Smsa henne och säg att du stannar hos en kompis över natten, så får du låna pyjamas och sånt av mig."

"mm.. okejdå." sa jag och log. Jag tog upp min mobil och knappade in Nytt meddelande. "Sover över hos en kompis inatt, kommer hem imorgon"

"Så, när kommer Chaz och Ryan då?" frågade jag. "Om en timme typ.. Vi går ner till stranden, kom!" sa han och lät plötsligt jättepeppad. 

Justin sprang upp på övervåningen och kom tillbaka med 2 handdukar. Jag skulle precis gå ut genom dörren när jag kom på en sak. "Vänta, badkläder då?" sa jag. "Behövs inte" sa han och log ett busigt leende. Han ställde sig vid dörren, "Damerna först". 
"Gå då" sa jag och log. Han himlade med ögonen och gick. Vi gick tillsammans ner till stranden, och jag hoppades verkligen inte folk skulle se mina blåmärken. 

Vi la våra handdukar i sanden vid bryggan. "Leggo!" skrek Justin och innan jag hann reagera hade han bärt upp mig i famnen och var på väg ut till bryggan. "JUSTIN, SLÄPP NER MIG NU, DET ÄR FAN INTE KUL!" skrek jag och slog han på armen. "Okej, jag hoppar på 3!" "JAG KAN INTE SIMMA" skrek jag. "1, 2, 3!" Och plötsligt var både jag och Justin i vattnet.

Jag simmade upp till ytan och där låg Justin och simmade runt mig. "Jag som trodde du inte kunde simma!" sa han med ett skratt. Jag simmade mot honom med en mördarblick. Han försökte simma iväg från mig, men tyvärr var han inte snabb nog. Jag hoppade upp på hans rygg så han kom under ytan. Jag hoppade av honom och simmade snabbt mot bryggan och klättrade upp för stegen.

Jag vände mig om helt anfådd, och där kom Justin i full fart. Jag sprang iväg skrattandes och slängde mig på min handduk. Justin slängde sig på sin och skrattade. "Dont mess with the prankmaster!" sa jag och log. "Vänta du bara, its on!" sa han och skrattade. "Bring it sister!"


förlåt för dåliga och tråkiga kapitel, men det blir bättre med tiden!

KOMMENTERA ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min drog!!! Meeeerrr<3

2011-06-20 @ 20:03:11
Postat av: Anonym

mer! :)

2011-06-20 @ 20:30:38
Postat av: michaela

jag vill ha mer !!!! skit bra novell om jag var så bra på att skriva noveller, då skulle jag vara stolt :D

2011-06-20 @ 21:18:56
Postat av: jennie

mer men en fråga var de nakna ????? men anars skit grymt !! <3 <3 <3

2011-06-20 @ 22:14:31
Postat av: josefine

gud vilken bra novell ! du är verkligen bra på att sriva noveller ska du veta !!



men jag tycker att du kan lägga in ett till inlägg typ snart ;)

2011-06-20 @ 23:01:24
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0