You need me, I will always be there for you - 19 paparazzi

Previously: "Hej." svarade jag kort. "Nathalie, vi blev ju ledsna när du stack!" sa han och skrattade. "Mamma ville att jag skulle komma hem, hehe." sa jag och försökte dölja gråten och smärtan i halsen. "Mår du bra?" sa han. "Ja, jag mår fint! Men jag måste dra nu, hejdå!" sa jag och stängde av innan han hann svara. Jag la mig i sanden med huvudet på väskan, och somnade.



Justin's perspektiv:
Jag, Ryan och Chaz hade inte hört något mer från Nathalie från samtalet. Jag var lite orolig med tanke på vad hennes mamma gjort mot henne förut, men hon sa att hon mådde bra. Vi knackade på hennes dörr men ingen öppnade. 
"Duuude, låt bli!" skrek Chaz och smällde till Ryan på handen som försökte ta Chaz's godispåse. Jag förstår mig inte på den killen, han lever på godis och choklad. Det är konstigt att han inte är fet med tanke på hur mycket han faktiskt äter. Jag satte på tvn och bläddrade bland tvkanalerna, men stannade när jag fick se en bild på mig och Nathalie. "Ey, killar!" sa jag och gjorde en gest med huvudet att dom skulle titta.

"Tjejen som tidigare vistats i Justin Bieber's hus heter Nathalie Amnell. Hon verkar vara en bra kompis till Bieber, med tanke på att han nämnde henne i en tweet och la även in en video på Nathalie och han på twitter. Igår sågs hon springa ut från sitt hus gråtandes med blodigt knä, sprucken läpp och några blåmärken på benen. Man såg några blåmärken på armarna men inga tydliga. Vad som har hänt vet man inte, men enligt rykten blev hon slagen av kvinnan som sågs i huset, men enligt henne har hon ingen aning om vad som har hänt, utan Nathalie dök upp i huset skadad men vägrade prata med henne. Ingen vet nu var Nathalie är men polisen utreder saken."

Jag stängde av tvn och stirrade på skärmen. Jag var chockad, jag försökte prata men fick inte ut något. Jag tittade på Chaz och Ryan som såg lika chockade ut som jag. Jag drog upp mobilen och försökte ringa henne, det gick bara 2 signaler, så hon tryckte bort mig. "Asså shit, vi måste hitta henne.." sa Ryan. "Jag kanske vet var hon är, kom!" sa jag och sprang ut till bilen med Chaz och Ryan springandes bakom mig. Dom hoppade in i baksätet och jag bakom ratten. Egentligen behövde jag inte bilen, men det tar mycket snabbare än att gå, eller ja, springa. 
"Varför har hon inte sagt nånting?" sa Chaz. "Asså ehm.." Hon kanske inte ville att jag skulle säga. "Justin? Vad har hon sagt till dig?" sa Ryan. "Ingenting." sa jag kort och parkerade. Jag hoppade ur bilen och började gå, Ryan och Chaz följde efter. "Asså, vart ska vi?" sa Chaz. "Bara lite till.." sa jag och började småspringa lite. 

Där låg hon. Hon låg i sanden med huvudet på en väska. "Shit, vadfan har hänt med henne?!" sa Chaz högt. "Sschh!" Jag gick och satte mig i sanden jämte henne. "Hur visste du att hon va här?" sa Ryan. "Träffade henne här, hon sa att hon gick hit när hon ville vara ensam. Så jag antog att hon var här." förklarade jag. Jag bestämde mig för att inte säga nånting om hennes mamma, hon får berätta själv istället. Jag studerade hennes ansikte och kropp. Hon hade sprucken läpp, ett svagt blåmärke på kinden, blodigt knän och lite blåmärken på benen, men dom har jag sett förut. Dock tror jag att hon fått några mer. Jag tittade på Chaz och Ryan som såg ledsamt på henne. Hon stönade till och öppnade ögonen långsamt. Hon spärrade upp ögonen när hon fick syn på oss tre. Hon försökte resa sig upp, men hon fick ett plågsamt ansiktsuttryck och föll tillbaka ner i sanden.

"Vad gör ni här?" frågade hon. "Vi hörde på nyheterna att.." mer hann jag inte säga för Nathalie avbröt. "Nyheterna?!" "Ja, dom sa att du sprang gråtandes från ditt hus skadad och så." Hon suckade. "Mamma.. hon.." hon drog ett djupt andetag "-hon ringde mig imorse och sa att jag måste gå hem, och när jag kom hem, började hon slå mig. Hon hade tydligen inte fått smset jag skickade till henne, så hon blev arg." sa hon och såg ner i sanden. "Men gumman då." sa jag och kramade henne. Chaz och Ryan hängde på, och där satt vi i sanden och kramade om henne. "Tack" snyftade hon. "Följ med hem till mig, okej?" sa jag och tog hennes and. "Nej! Jag stannar här!" sa hon bestämt. "Du kan ju inte bo på stranden?" sa jag. "Om jag skulle följa med hem till dig skulle min mamma antagligen komma och släpa mig hem igen." sa hon och suckade. "Aldrig! Vi låter henne inte. Du får bo hos mig, okej?" sa jag. "Och sen vad? Du åker på turne, har konserter, intervjuver, och ni åker tillbaka till Stratford, och jag hamnar hos mamma igen." sa hon. "Vi hittar på någonting, men kom nu, vi åker inte utan dig!" sa jag och reste mig upp. Hon skakade på huvudet. Jag bytte blickar med Ryan och Chaz och nickade. Dom tänkte nog på samma sak som jag. Jag bärde upp henne i min famn och började gå mot bilen. Ryan och Chaz tog väskan och gick jämte. "Men lägg av!" sa hon och dra bort mina armar jag hade runtom henne men jag höll bara om henne hårdare. "Du kommer med mig unga dam." sa jag och log. Hon suckade och la armarna om min nacke. Jag kände några tårar mot min tröja. "Har du ont?" frågade jag. Hon nickade. 

När vi kom ut bland allt folk dök en massa paparazzis upp från ingenstans. "Varfan kom dom ifrån?" sa Chaz som om han hade läst mina tankar. Nathalie försökte dölja sitt ansikte med sin hand. Vi skyndade oss mot bilen medans alla paps skrek frågor om vad som hänt med henne, om hon mår bra, om det är något mellan oss, och en massa saker. Jag gick runt bilen och släppte ner henne. Hon haltade lite men kunde hoppa in i bilen med min hjälp. Chaz och Ryan hoppade in i baksätet och jag bakom ratten. Vi var äntligen på väg till mig. Nathalie satt med händerna mot huvudet och armbågarna i knät. "Hur mår du egentligen?" frågade jag oroligt. "Ont i huvet bara." mumlade hon mot händerna. "Ska vi inte låta en doktor kolla upp dig?" sa jag. "Nej, så ont har jag inte." sa hon. 

Vi parkerade utanför mitt hus. Vi hoppade ut bilen och hjälpte Nathalie ut. Chaz hämtade hennes väska och vi gick snabbt in i mitt hus och hoppades på att hennes mamma inte sett henne. Ryan, Chaz satte sig vid köksbordet. Nathalie stannade vid öppninegn med armarna i kors. Jag satte mig på en stol och sträckte ut armarna mot henne och gjorde en gest att hon skulle sätta sig i mitt knä. Hon satte sig på mitt knä och jag la armarna runt hennes mage. 

"Okej.. Vill du berätta för oss vad som pågår eller?" sa Ryan efter en stunds tystnad. Hon nickade smått och började berätta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ASBRAAA!!!;D du är jätte bra på skriva!!:) mera!;)

2011-06-22 @ 02:40:20
Postat av: Anonym

Meeeeeerrrrrrrr!!!<3

2011-06-22 @ 09:24:04
Postat av: jennie

OMG så bra !!! <3 <3 mer en del till !!!! <3 <3

2011-06-22 @ 11:06:04
Postat av: Anonym

Skiiit bra!!!!! Mermermermermer!! <3

2011-06-22 @ 13:02:03
Postat av: elena

super bra fortsätt nuuuuuuuu

2011-06-22 @ 16:11:32
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: amandaaluong :)

Meeeeeer! :D

2011-06-22 @ 16:23:01
URL: http://aamandastankar.blogg.se/
Postat av: sofie schilcher - Bloggen om Musik, Foto & Personligt

man kan inte kolla resterande inläggen dom under 19 .. det står inte tidigare inlägg

jag är ny och tänkte börja läsa dina noveller men det går ju inte eftersom jag kommer inte ner ... :(

2011-07-20 @ 19:25:49
URL: http://blacknightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0