Love you like a love song - Chapter 18

På vägen ut tittade jag efter Chaz och dom andra, men ingen syntes till. Jag hade själv druckit lite, tillräckligt för att jag inte ska kunna köra, så jag fick gå hem med Melanie. Det var inte sådär jättelångt hem ändå. Hon hade däckat i min famn. Jag smekte hennes kind med tummen, hon var så vacker.



(fortfarande Justin's perspektiv)
Jag la ner henne försiktigt i hennes säng så hon inte skulle vakna. Jag bäddade ner henne under täcket och la mig bredvid henne. Jag la armen om henne och la mig tätt intill henne. Jag vet att vi bara är bästa vänner, och hon ser mig nog inte som något mer än det, men jag kan inte låta bli att känna såhär för henne. Hon är så äkta och jordnära. Hon är inte som alla andra tjejer. Hon bryr sig inte om att jag är kändisen Justin Bieber, jag kan vara mig själv runt henne. Jag avbröts av mina tankar när Melanie rörde på sig. Hon vände sig om och öppnade ögonen. Hon tittade in i mina ögon med sina vackra bruna ögon och la armen om mig. Strax efter stängde hon sina ögon igen. Vi låg och kramade om varandra, jag vet inte om hon gjorde det för hon fortfarande var full, men hennes kramar gjorde hela mig varm. Alltså fan, jag får inte känna såhär, Nej. Jag ska på min 6-månaders långa turné om en vecka, jag kan inte gå och bli kär nu. Nej. Jag blundade och en stund senare somnade jag. 

MELANIES PERSPEKTIV
Nästa morgon vaknade jag bara av mig själv. Jag gnuggade ögonen och satte mig upp i sängen, men ångrade mig direkt. Jag hade en sån jävla huvudvärk, det kändes som mitt huvud skulle sprängas. Vad hände egentligen igår? Jag vet bara att pappa ringde och.. Herregud, mamma.. Hon har en månad kvar att leva, en jävla månad! Jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder men jag orkade inte torka bort dom. Allt gjorde bara så ont just nu. Jag la mig ner i sängen och grät ut. Plötsligt hörde jag att en dörr öppnades, jag torkade tårarna med täcket, inte för det hjälpte så mycket, och tittade mot dörröppningen. Där stog en trött Justin.
"Hej" sa han kort och satte sig på min säng utan att ens slänga en blick på mig. Var han sur på mig? Varför skulle han vara det? Jag orkade knappt fråga, mitt huvud bultade och det kändes seriöst som hela jag skulle gå sönder och bryta ihop. "Är du sur?" frågade jag hest.
"Vad tror du? Klart som fan att jag är sur" sa han irriterat. "Vad har jag gjort?" frågade jag osäkert. Jag kom inte ihåg nånting från igår. "Jag hittade dig aspackad igår på festen, du skrek på mig och sa att du hatade mig, sen hittade jag dig där inne igen strulandes med en kille, hela du var messed up, så jag fick bära hem dig så du inte skulle göra något dumt" sa han och skulle precis resa sig upp men jag tog hans hand och drog ner honom igen. Jag svalde smärtan och försökte sluta gråta.
"Justin, förlåt!" sa jag och torkade tårarna som bara envisades att rinna nerför mina kinder hela tiden. "Varför drack du ens? Trodde inte du var sån." sa han och stirrade på mig med sina vackra ögon, som också tydligt visade att han var besviken. Han la sig ner bredvid mig. "Min mamma.. hon.." Jag svalde hårt, "Hon lever bara i en månad till" sa jag och grät ännu mer. Det kändes som jag skulle gråta en sjö eller något, tårarna bara rann och det gick inte sluta. Justin såg sorgset på mig och slog armarna om mig. "Jag är ledsen.." sa han och kramade mig hårdare. "Men gör aldrig sådär igen, okej?" "Aldrig" svarade jag. Vi låg och kramade om varandra en stund. Jag ville aldrig släppa taget om honom, jag kände en trygghet jag aldrig känt förut med hans armar omkring mig. Jag kände hur hans grepp om mig blev lösare och lösare så jag kramade honom hårt innan jag släppte honom. "Tack.. För du tog hand om mig duvet, och förlåt för allt jag sa, jag menade det inte." sa jag skamset, såra Justin är det sista jag vill göra.

Kommentarer
Postat av: Emelie

längtar till nästa del!! :D

2011-07-07 @ 23:33:31
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se
Postat av: Ida Söderman - Biebztory

Jag får mina bilder från http://weheartit.com , http://tumblr.com eller så print screenar jag från filmer och redigerar dom så dom ser bättre ut! :)



Kram!

2011-07-08 @ 12:38:07
URL: http://biebzstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER!! :D

2011-07-09 @ 11:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0