Love you like a love song - Chapter 15

Nicole skulle ligga i hennes säng medans jag, Ryan och Chaz ska sova i gästrummet. Vi hade redan hämtat kläder och sånt, så vi bytte om och borstade tänderna. "Godnatt!" sa jag till Nicole och Melanie som precis lagt sig i sängen. "Gör inget dumt där inne nu" sa hon och blinkade mot mig. Jag skrattade och gick in till gästrummet.
"Godnatt bro" sa Chaz och släckte lampan.

(klänningarna får ni se i nästa inlägg)


(fortfarande Justin's perspektiv)
Klockan var runt halv elva och alla var vakna förutom Melanie, så vi tänkte låta henne sova ut lite. Vi var iallafall köket och stekte pannkakor. Eller jag då haha. Nicole, Chaz och Ryan satt vid köksbordet och vi pratade på som vanligt. Chaz hittar alltid nya saker att ta upp så det blev typ aldrig tyst. Jag stekte klart pannkakorna och la upp upp alla på en tallrik och ställde fram på bordet. "Ta för er, jag går och väcker Mel, men du Chaz, ta det lugnt med maten nu" sa jag och gick upp till hennes rum där hon låg i sin säng och sov djupt. Jag satte mig i sängen på andra sidan om henne. Hon var så fin, hon hade typ perfekt léende, ögon, näsa, läppar, kropp, allt. Dock var hon bara min bästa vän, och något förhållande skulle inte funka, jag är för upptagen, för efter denna break ska jag ha turnera och ha intervjuver, konserter osv hela tiden. Jag skakade på henne och öppnade långsamt ögonen. "Frukosten är klar" sa jag och log. Hon mumlade något och la kudden över ansiktet. "Hey, klockan är typ elva" sa jag och tog bort kudden från hennes ansikte.
"Mhhmm, kommer snart" sa hon och satte sig upp. Hon gnuggade sig i ögonen och log lite smått mot mig innan hon låste in sig i badrummet. Jag hörde att duschen gick igång så jag gick ner till köket igen. "Vad gjorde ni där uppe då?" frågade Chaz och höjde ögonbrynen. "Bra fråga, synd att du inte kommer få svar på den" log jag och la en pannkaka på min tallrik. Efter några minuter kom Mel ner och åt med oss. 

MELANIES PERSPEKTIV
"Vad ska vi göra idag då?" sa jag och tog en tugga av min pannkaka. 
"Shoppa!" utbrast Nicole. "Jaa!" sa jag glatt. "Men åååh! Orka!!" sa Chaz. "Vad vill du göra då?" sa jag med ett skratt. "Äta" sa han med munnen full av pannkakor. Jag himlade med ögonen och vände mig mot Justin och Ryan och gjorde mitt puppyface. "Shopping it is" sa Justin. "Hm.. Jag skulle behöva nya skor" sa Ryan och ryckte på axlarna. Jag gjorde highfive med Justin och Ryan och tittade tillbaks på Chaz som såg sur ut, men brast sedan ut i ett leende. "Om vi går till Mcdonalds följer jag med" "Visstvisst" sa jag och åt upp min pannkaka. Dom andra åt upp och hjälpte till med att plocka undan. Vi gjorde iordning oss och gick ut till Justin's bil när vi var klara. 

När vi var framme och hoppade ut ur bilen började folk genast stirra på Justin, lite jobbigt att man inte får hänga utan att folk tittar på varje steg vi tar, men bara vi får umgås med Justin bryr jag mig inte så mycket. "Jag och Nicole går och kollar efter klänningar, vi möts här om 2 timmar?" sa jag till killarna. Dom nickade och vi gick iväg. Jag och Nicole gick först in i Forever 21, jag visste inte att dom hade det här men tydligen hade dom, vilket var riktigt bra, för jag älskar den affären. Jag plockade åt mig allt fint jag såg och Nicole gjorde detsamma. Till slut stog vi med en klädhög var i famnen. Vi gick till provhyttarna och provade kläderna. Jag bestämde mig för att köpa 3 tröjor, jeansshorts, 4 linnen och en magtröja. Nicole skulle köpa 4 tröjor och 2 par jeansshorts. På vägen till kassan fick jag syn på en tröja med Justin's ansikte på.
"Nicole!" ropade jag. Hon vände sig om och när hon såg vad jag höll i började hon skratta och gå mot mig. Det var en lila t-shirt där det står I LOVE och sedan ett ansikte på Justin. Jag skrattade lågt och tog med mig den till kassan. Vi betalade och gick in en affär som hade fullt med klänningar. Vi gick runt och drog fingrarna längs tygen. "Den här då?" sa Nicole och visade upp en vit klänning. "Gud vad snygg!" sa jag uppriktigt, "Prova den!" fortsatte jag glatt.
Tumblr_lntn22dh4x1qgd3o2o1_500_large
Hon log mot mig och hängde klänningen över armen. "Vad vill du ha för klänning?" frågade hon. Jag funderade en stund. "En.. svart tror jag" sa jag samtidigt som jag bläddrade bland klänningarna. "Nico, du måste prova den här!" sa jag när jag fick syn på en jättesnygg blå klänning. "Oh my god!" sa hon och sprang fram till mig. "Den finns bara en i din storlek, testa den" log jag. Hon tog glatt emot den och vi fortsatte leta. "Denna då?" frågade jag när jag hade hittat en jättefin svart klänning med volanger. "Fyfan vad snygg!" sa hon och log. Vi letade ett tag till och skulle precis gå till provhytten när jag såg en jättesnygg klänning. "Nico" sa jag och visade upp klänningen. Hon spärrade upp ögonen, "Oh shit, den var riktigt snygg!" Jag log mot henne och gick mot provhytten med klänningarna. Jag provade först den svarta med volanger och Nico den vita. Vi speglade oss i den stora spegeln på väggen utanför provhyttarna och tittade sedan på varandra. Den vita var riktigt fin, men den satt inte så jättebra på henne. Samma för mig. Vi provade nästa klänning. Min klänning var svart i skinntyg och lite gråa nyanser. Den satt perfekt, samt Nicoles blåa jättesnygga klänning. Hon passade jättebra i blå. Vi betalade för våra klänningar och gick ut till andra affärer, det var typ bara en kvart kvar till vi skulle möta Justin, Chaz och Ryan men dom får vänta en stund till. När vi var klara kom vi ut med massa påsar i handen. Vi gick till stället vi skulle möta Ryan, Chaz och Justin. Dom stog redan där, och när dom fick syn på oss började Chaz vinka glatt, självklart skulle Chaz stå och käka på en stor glass. Jag himlade med ögonen och gick fram till dom. 

"Oh my godness, äntligen!" sa Chaz och slickade upp rinnande glass.
"Förlåt, väntade ni länge?" frågade jag. "Om 5 minuter räknas som länge" sa Justin och skrattade till. Hans klingande skratt fyllde hela mig med glädje. Vi hoppade in i Justin's bil och körde mot närmsta McDonald's. "Det kanske är bäst om vi går in, det kommer bli kaos annars" sa jag till Justin när vi hade stannat. Det var rätt mycket folk där inne, mest tjejer. "Förklädnad" log han och tog på sig solglasögon och drog ner sin keps lite över ögonen.
"Känner dom inte igen dig ändå?" frågade jag. "Ingen kommer störa, tro mig" sa han och blinkade mot mig. Vi in och ställde oss i kö, flera tjejers uppmärksamhet vändes mot Justin. "Dom märkte ju" viskade jag till honom. Han la bara armen om mig som om han inte hört vad jag sa, vilket han gjorde. "Dom kände väl igen den snygga hunken här" sa Chaz och pekade på sig själv. Jag brast ut i skratt, och jag råkade skratta för högt. Flera tittade på mig, viskade och pekade mot Justin. Fan. Vi försökte att inte bry oss om allt folk som stirrade på oss, eller ja, Justin, så vi pratade på som vi alltid gör. Vi beställde våran mat och gick tillbaka ut till bilen. 


konstigt och tråkigt inlägg, men det kommer hända saker på festen i nästa kapitel :)
förlåt för den dåliga uppdateringen också D:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer! :D

2011-07-06 @ 19:06:09
Postat av: Emelie

mer mer mer!!

2011-07-07 @ 03:37:31
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0